انسانها همواره برای بقای خود درتلاشند و در این میان عده ای هستند که برای بقای سایرین نیز می کوشند؛ انسان های خیّری که با نیکوکاری و از خودگذشتگی تلاش می کنند دنیا را به مکانی بهتر و زیباتر تبدیل نمایند.

آسمونی: این مردان و زنان نیک اندیش و نیک کردار با چشم پوشی از امکانات رفاهی و آسایش زندگی خود، تمام توان و نیروی خویش را صرف خدمت به جامعه بشری می کنند و در قامت استاد، پزشک، خدمتکار، مهندس و ... برای انسانیت انسان تلاش می کنند.

 شاید برای بسیاری مفهوم اقدامات و خدمات بشردوستانه نامانوس بنماید. خدمات بشردوستانه به آن دسته از اقداماتی اطلاق می گردد که به صورت داوطلبانه و بدون دریافت دستمزد برای نجات جان، سلامت و آسایش انسان ها به ویژه در هنگامه مخاصمات مسلحانه و بحران های انسانی صورت می گیرد.

 افرادی که برای اقدامات انسان دوستانه داوطلب می گردند علاوه بر انجام رسالت سنگین انسانی خود در معرض انواع مخاطرات و تهدیدات قرار دارند. این گروه نیکوکار نه تنها توان و نیروی جسمانی و قدرت فکری و معنوی خویش را برای کمک به افراد در معرض خطر به کار می گیرند بلکه در بسیاری از مواقع جان یا سلامت خود را به واسطه حملات کورکورانه دشمن از دست می دهند.

 روز بین المللی انسان دوستانه بهانه ای است برای به یادآوردن و شناخت مردان و زنانی که برای کمک به دیگران با مخاطرات بسیاری مواجه می شوند و بعضاً جان خود را از دست می دهند.

World Humanitarian Day (2)
World Humanitarian Day

 در سال 2003 میلادی در حادثه بمب گذاری دفتر سازمان ملل متحد در بغداد عراق برخی از کارمندان بشردوستانه جان خود را از دست دادند، به همین علت مجمع عمومی سازمان ملل در طی قطعنامه ای روز 19 آگوست هر سال را با نام «روز بین المللی انسان دوستی» نام گذاری نمود.

 از سال 2003 میلادی به بعد همه ساله این روز در سراسر جهان برگزار می شود و از خدمات کارمندان بخش انسان دوستانه تجلیل می گردد. این روز همچنین فرصت مناسبی برای توسعه و تفسیر قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه بین المللی در محاکمه و مجازات مجرمان جنگی است. مجرمان جنگی همان کسانی هستند که بدون ملاحظات انسانی و اخلاقی حملات کورکورانه و بدون تفکیک را علیه جمعیت غیرنظامی و همچنین جمعیت تحت حمایت ویژه سازمان ملل متحد یعنی کارمندان بخش انسان دوستانه، مدیریت و راهبری می کنند. به همین خاطر این افراد باید تحت پیگرد و تعقیب قانونی و جزایی قرار گیرند.

نظر خود را درباره «19 آگوست؛ روز جهانی انسان دوستی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 19 آگوست؛ روز جهانی انسان دوستی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.