زمان مطالعه: 1 دقیقه
15 آگوست ، روز جهانی زنبور عسل

15 آگوست ، روز جهانی زنبور عسل

روز جهانی زنبور عسل از سال 2009 در تاریخ 15 آگوست برگزار شده و بانی این روز انجمن سازمان کشاورزان آمریکا می باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید بزرگترین گونه جانورانی که روی این سیاره زندگی می کنند حشرات است. از بین این حشرات یک حشره وجود دارد که شاید بتوان آن را بهترین و پرفایده ترین حشره برای بشر دانست. حشره ای که فواید و استفاده های فوق العاده ای که برای ما دارد باعث شده است تا رفتار ها با او به نحوی دیگر باشد. این حشره که تامین کننده یک سوم غذای مصرفی بشر است زنبور نام دارد.

زنبور عسل در کنار دیگر حیواناتی که انسان تصمیم به اهلی کردن و استفاده بردن از آنها گرفته است قرار دارد. در سال های گذشته و اخیر اتفاقاتی افتاده است که باعث کاهش شدید جمعیت این حشره مفید در نیمکره شمالی شده است. برای هشدار به انسان ها در مورد این اتفاق روز جهانی زنبور عسل یک چراغ و راهنما خواهد بود. در ادامه به توضیح در مورد این روز خواهیم پرداخت.

روز جهانی زنبور عسل و زنبورداری

زنبور یکی از حشراتی است که در خدمت بشر بوده و برخلاف خیلی از حشرات این حشره توانسته است خدمات بسیار مفیدی را به بشریت ارائه دهد. اکنون زنبورداری و پرورش زنبور عسل یکی از مشاغل پرطرفدار بوده و یکی از مشاغل پر درآمد و مرتبط با کشاورزی تلقی می گردد. البته باید توجه داشت که زنبورداری در کنار دامپروری خود رشته ای جدا از پرورش حیوانات می باشد. روز جهانی زنبور عسل نشان از اهمیت زنبور عسل دارد، به حدی که برخورد با این حشره از سایر حیوانات جدا شده و مراسلات خاص خود را دارد. زنبورداری در کنار دامپروری به یکی از رشته های دانشگاهی تبدیل شده است که به صورت کاملا جداگانه و با سبک و سیاق خود به این فعالیت مهم می پردازد. روز جهانی زنبور داری برای این حشره پرفایده کوچکترین نوع قدردانی است.

روز جهانی زنبور عسل و خطر انقراض این حشره

یکی از مهم ترین اهداف روز جهانی زنبور عسل اعلام هشداری در رابطه با کاهش جمعیت و خطر انقراض این حشرات مفید است. همانطور که گفته شد زنبور عسل به طور غیر مستقیم و با گرده افشانی تولید کننده یک سوم غذای بشر است. در صورت ایجاد صدمه به این گونه حیاتی، اتفاقات بدی برای پوشش گیاهی سطح زمین و همینطور انسان ها خواهد افتاد. روز جهانی زنبور عسل عهده دار یادآوری این مهم است که این حشره کوچک و اجتماعی چقدر می تواند در ادامه حیات روی زمین تاثیر داشته باشد. متاسفانه در سال های اخیر رفتار بشر به گونه ای بوده است که باعث شده تا جمعیت این حشره در نیمکره شمالی، مخصوصا در قاره آمریکا تا 90 درصد کاهش داشته باشد که این به معنای فاجعه می باشد.

نظر خود را درباره «15 آگوست ، روز جهانی زنبور عسل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 15 آگوست ، روز جهانی زنبور عسل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.