زمان مطالعه: 1 دقیقه
17 آوریل؛ روز جهانی هموفیلی

17 آوریل؛ روز جهانی هموفیلی

17 آوریل به عنوان روز جهانی هموفیلی و با هدف افزایش آگاهی مردم سراسر جهان نسبت به این بیماری نام گذاری شده است.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

17 آوریل روز جهانی هموفیلی (world hemophilia day) است. روز جهانی هموفیلی برای بالا بردن آگاهی مردم جهان نسبت به این بیماری است که در این مطلب آسمونی به مناسبت روز جهانی هموفیلی این بیماری را به طور کامل معرفی می کنیم.

آسمونی: 17 آوریل هر سال به عنوان روز جهانی هموفیلی تعیین شده است تا آگاهی عمومی نسبت به هموفیلی و دیگر اختلالات خونی ارثی افزایش پیدا کند. تلاش برای افزایش آگاهی نسبت به اینگونه بیماری ها بسیار مهم است زیرا افزایش آگاهی باعث تشخیص بهتر و دسترسی به مراقبت های لازم برای افراد مبتلا می شود.

روز جهانی هموفیلی در سال 1989 و توسط فدراسیون جهانی هموفیلی WFH تعیین شد. به احترام فرانک اشنابل Frank Schnabel موسس فدراسیون جهانی هموفیلی 17 آوریل یعنی روز تولد وی به عنوان روز جهانی هموفیلی در نظر گرفته شد.

در روز جهانی هموفیلی دانش و تجربیات شخصی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

هموفیلی چیست ؟

هموفیلی یک اختلال نادر است که در آن خون به طور طبیعی لخته نمی شود چرا که پروتئین های لخته کننده به اندازه کافی در خون وجود ندارد. اگر به هموفیلی مبتلا باشید، بعد از یک جراحت بیشتر از فرد سالم خونریزی خواهید داشت.

بریدگی های کوچک معمولا مشکل ساز نیستند. بزرگترین نگرانی مربوط به خونریزی های عمیق داخلی است، به ویژه در زانو، مچ و آرنج. خونریزی های داخلی می توانند به اندام ها و بافت های داخلی آسیب زده و حتی باعث مرگ شوند.

هموفیلی یک اختلال ژنتیکی و ارثی است. درمان هموفیلی شامل جایگزین کردن منظم عوامل لخته کننده ای که کاهش پیدا کرده اند.

نشانه های هموفیلی

نشانه های هموفیلی در افراد مختلف یکسان نیست و بستگی به سطح عوامل لخته کننده خون دارد. اگر عوامل لخته کننده خون به میزان خفیفی پایین باشد، ممکن است فقط بعد از جراحی یا آسیب دیدگی شدید خونریزی کنید. اگر کمبود عامل لخته کننده شدید باشد، دچار خونریزی های ناگهانی خواهید شد.

نظر خود را درباره «17 آوریل؛ روز جهانی هموفیلی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 17 آوریل؛ روز جهانی هموفیلی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.