زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرودگاه های معروف دنیا

فرودگاه های معروف دنیا

به تازگی فهرست برترین فرودگاه‌های جهان در سال گذشته میلادی اعلام شد و طبق رده بندی این لیست، اسامی 10...

به تازگی فهرست برترین فرودگاه‌های جهان در سال گذشته میلادی اعلام شد و طبق رده بندی این لیست، اسامی 10 فرودگاه برتر در جهان منتشر شد. آسمونی در این بخش فهرست فرودگاه های برتر و معروف جهان را برای شما خوبان تهیه کرده است.

10doh
10doh

10. فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه (DOH)

تعداد مسافران در هر سال: 30 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 22

این فرودگاه از سال 2014 آماده تجارت بوده و هم اکنون محل استقرار Qatar Airways است. مساحت این فرودگاه و دو پایانه آن در حدود 5400 هکتار بوده و مبلغ 16 میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه شده است. از دیدگاه وبسایت Skytrax مجموعه ترمینال‌های این فرودگاه دارای معماری خاص و مجللی در سطح جهان است. 

9kix
9kix

9. فرودگاه بین‌المللی کانسای (KIX)

تعداد مسافران در هر سال: 20 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 12

این فرودگاه در جزیره مصنوعی اساکابی واقع شده و دارای سالنی اختصاصی برای پروازهای Japan Airlines و ANA است. طبق نظر سایت Skytrax مزایای این فرودگاه معماری خاص، امکانات رفاهی در دسترس و کارکنان آن است. همچنین این فرودگاه با داشتن منظره دید آسمان (Sky View) این امکان را برای مسافران فراهم می‌کند تا از ورود و خروج پروازها مطلع شوند.

8lhr
8lhr

8. فرودگاه هیترو لندن (LHR)

تعداد مسافران در هر سال: 73.4 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 8

فرودگاه هیترو سومین فرودگاه پرتردد جهان و بزرگترین فرودگاه در میان 5 فرودگاه برتر لندن است. فرودگاه هیترو در زمینه نوسازی با افزودن ساختمان جدید ترمینال شماره 2 پیشگام است. همچنین ترمینال شماره 5 این فرودگاه که 8 سال پیش ساخته شده است، عنوان بهترین ترمینال فرودگاهی در جهان را از دیدگاه Skytrax دارد. علاوه بر این، این فرودگاه دارای سالنی برای پروازهای خطوط هوائی British Airways و Virgin Atlantic است.

7zrh
7zrh

7. فرودگاه زوریخ (ZRH)

تعداد مسافران در هر سال: 25.5 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 6

این فرودگاه فقط 13 کیلومتر با مرکز شهر زوریخ فاصله دارد و محل استقرار خطوط هوائی بین‌المللی سوئیس است؛ همچنین، رابطی میان بزرگترین شهر سوئیس با سایر بخش‌های این کشور است. از جمله مزایای این فرودگاه می‌توان به مراکز اجاره دوچرخه و اسکیت و نیز گردش در موزه حمل و نقل سوئیس برای مسافرینی که پروازهای آن‌ها دچار توقف است، اشاره کرد.

6ngo
6ngo

6. فرودگاه بین‌المللی مرکزی ژاپن (NGO)

تعداد مسافران در هر سال: 9.8 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 7

فرودگاه مرکزی ژاپن که به نام Centrair نیز شهرت دارد، در جزیره‌ای مصنوعی در مرکز آیس‌بی و در نزدیکی شهر ناگویا قرار دارد و پایگاهی برای پروازهای خطوط Japan Airlines و ANA به شمار می‌رود. این فرودگاه جایگاه بهترین فرودگاه منطقه‌ای در جهان را در اختیار دارد. همچنین فرودگاه مرکزی ژاپن دارای عرشه هوائی به طول 305 متر است که مسافران می توانند حرکت کشتی‌ها در بندر ناگویا را از آنجا تماشا کنند. از جمله مزایای دیگر این فرودگاه برخورداری از حمام سنتی ژاپن است، که در حین استراحت می‌توان از تماشای منظره خروب آفتاب از آن لذت برد.

5hkg
5hkg

5. فرودگاه بین‌المللی هنگ‌کنگ (HKG)

تعداد مسافران در هر سال: 63.1 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 4

این فرودگاه در جزیره‌ای مصنوعی در ساحل هنگ‌کنگ قرار دارد و از زمان افتتاح در سال 1998 به شهرتی جهانی دست یافته است. گفتنی است فرودگاه هنگ‌کنگ از جمله فرودگاه‌های پرتردد در آسیا است و مرکز خطوط هوائی متعددی از جمله Cathay Pacific، Hong Kong Airlines و Dragonair است. در صورت مراجعه به این فرودگاه حتما سری به باشگاه گلف  SkyCity Nine Eagles در نزدیکی ترمینال 2 بزنید!

4haneda
4haneda

4. فرودگاه بین المللی هاندا توکیو

تعداد مسافران در هر سال: 72.8 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 5

فرودگاه هاندا یکی از دو فرودگاه اصلی در توکیو است که در چند کیلومتری مرکز پایتخت ژاپن قرار دارد. علاوه بر این، این فرودگاه ورودی اصلی گردشگران و تجار به شمار می‌رود. فرودگاه هاندا، چهارمین فرودگاه پرتردد دنیا بوده و عمده شهرت آن به دلیل خدمات عالی، پاکیزگی و فروشگاه‌ها است.

3muc
3muc

3. فرودگاه مونیخ (MUC)

تعداد مسافران در هر سال: 38.7 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 3

این فرودگاه در شمال‌شرقی مرکز شهر مونیخ قرار دارد. فرودگاه مونیخ، یکی از پرترددترین فرودگاه‌های اروپا و پس از فرودگاه فرانکفورت، دومین فرودگاه پرتردد آلمان به شمار می‌رود. علاوه بر این، این فرودگاه دارای سالنی برای خطوط هوائی Air Berlin، Lufthansa و Condor است. از جمله ویژگی‌های خاص این فرودگاه می‌توان به سازه شیشه‌ای آن، زمین گلف و نمایشگاه هواپیماهای قدیمی اشاره کرد.

2icn
2icn

2. فرودگاه بین‌المللی اینچئون (ICN)

تعداد مسافران در هر سال: 41.7 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 2

فرودگاه اینچئون توانست برای بار دیگری عنوان دومین فرودگاه برتر جهان را به دست آورد. این فرودگاه در جزیره‌ای خارج از پایتخت کره جنوبی قرار دارد و مرکز خطوط هوائی Korean Air است. فرودگاه اینچئون در سال 2001 افتتاح شده و پرترددترین فرودگاه 24 ساعته جهان است. علاوه بر این، فرودگاه اینچئون دارای امکانات منحصربفردی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، اجراهای فرهنگی و حتی موزه فرهنگ کره است.

1sin
1sin

1. فرودگاه بین‌المللی چانگی سنگاپور (SIN)

تعداد مسافران در هر سال: 54 میلیون نفر

جایگاه قبلی: 1

فرودگاه چانگی سنگاپور برای چهارمین سال پیاپی توانست عنوان برترین فرودگاه جهان را به دست آورد. از جمله خطوط هوائی حاضر در این فرودگاه می‌توان به Singapore Airlines، Silkair و Tigerair اشاره کرد. همچنین از لحاظ ترافیک، فرودگاه چانگی شانزدهمین فرودگاه پرتردد جهان به شمار می‌رود. این فرودگاه به دلیل برخورداری از امکاناتی مانند معماری زیبا، مراحل عملیاتی سریع، امکانات رفاهی، گزینه‌های متعدد برای صرف غذا و خرید مورد تحسین مسافران قرار گرفته است. سالن های مسافری همانند سان تئاتر طراحی شده و دارای امکاناتی نظیر بخش سرگرمی‌های رسانه‌ای، مراکز استراحت و زیبائی و همچنین سرسره مارپیچ است. 

نظر خود را درباره «فرودگاه های معروف دنیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فرودگاه های معروف دنیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.