زمان مطالعه: 1 دقیقه
15 ژوئن، روز جهانی آگاهی درمورد سواستفاده از سالمندان

15 ژوئن، روز جهانی آگاهی درمورد سواستفاده از سالمندان

روز 15 ژوئن برای آگاهی از سواستفاده از سالمندان به این روز نامگذاری شده است.

 روز جهانی آگاهی درمورد سواستفاده از سالمندان- June 15 World Elder Abuse Awareness Day

سازمان جهانی بهداشت با انتشار گزارشی اعلام کرد که از هر شش سالمند یک نفر برخی از اشکال سوءاستفاده را تجربه می‌کند و پیش‌بینی می‌شود با بالا رفتن سن جمعیت جهان، این آمار افزایش یابد. به همین دلیل برای جلوگیری مواردی مانند سوءاستفاده از سالمندان در تقویم 15 ژوئن هر سال را روز آگاهی در مورد سوءاستفاده از سالمندان نامیده اند.

هدف این روز  فراهم آوردن فرصتی برای جوامع در سرتاسر جهان است تا با  آگاهی خود را در مورد سواستفغاده و غفلت در مورد افراد مسن و روند فرهنگی اجتماعی اقتصادی و جمیعیت موثر بر این سواستفاده و غفلت است.

پانزدهم ژوئن روز جهانی مبارزه علیه سواستفاده و آزار و اذیت سالمندان می باشد. سالمندان به خودی خود آسیب پذیر هستند و بیماری هایی مثل دمانس یا زوال عقل آنها را شکننده تر می کند. واقعیت این است که در سال‌های اخیر نه فقط در ایران بلکه در کشورهای مختلف دنیا به پدیده سالمندآزاری توجه نشده و هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا آمار درستی در این باره وجود ندارد. علاوه بر این ناتوانی‌ها و وابستگی‌های سالمندان هم امکان تهیه آمار درست را محدود می‌کند. 

در دنیا در سال گذشته از هر شش سالمند یکی قربانی سالمندآزاری شده است. بنا به تعریف، 60 سالگی شروع سالمندی در نظر گرفته می‌شود، هرچند در کشورهای توسعه یافته سالمندی را بعد از 65 سالگی در نظر می‌گیرند.

روز جهانی آگاهی درمورد سواستفاده از سالمندان - World Elder Abuse Awareness Day
روز جهانی آگاهی درمورد سواستفاده از سالمندان - World Elder Abuse Awareness Day
نظر خود را درباره «15 ژوئن، روز جهانی آگاهی درمورد سواستفاده از سالمندان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 15 ژوئن، روز جهانی آگاهی درمورد سواستفاده از سالمندان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.