زمان مطالعه: 3 دقیقه
22 می، روز جهانی مو فرفری ها

22 می، روز جهانی مو فرفری ها

روز 22 می هر سال روز جهانی مو فرفری ها است.

22 می هر سال روز جهانی مو فرفری ها (world curly hair day) است.

مو فرفری ها جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد و زیبایی دارند و به خاطر داشتن موهایشان از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند تا حدی که دارای یک روز جهانی ویژه خودشان هستند و از قدیم الایام شاعران نامدار بسیاری در وصف جعد گیسوی آنها، شعرها سروده اند. اگر از این نعمت خدادادی بهره مندید، باید قدرش را بدانید و به بهترین شکل از موهایتان مراقبت کنید.

در کشور ما مردم زیادی هستند که اغلب موهایشان فر است درست است که شاید خودشان از حالت موهایشان خسته شدند اما باید بدانند که دیگران از دیدن موهای فر آنها لذت می برند!

بسیاری از افرادی که موی فری طبیعی دارند، سعی می کنند با انواع و اقسام وسایل مکانیکی یا مواد شیمیایی موهای شان را کمی صاف کنند اما معمولا این کار بیهوده است و واقعا نیازی به تغییر دادن آن نیست زیرا موها مجددا از ریشه فر در می آید و این نوع کارها فقط بیشتر باعث آسیب مو و شکنندگی و خشکی آن می شوند.

دلایل بهتر بودن موی فر از صاف

  • راحت شکل می‌ گیرد

موهای صاف، از آنجایی که خیلی یکنواخت است سخت تر شکل می‌ گیرد و سخت تر قابل درست کردن است! بر خلاف انتظار با موهای فر دست شما در انتخاب مدل مو باز است.

  • پوست سرتان را خنک‌ تر نگاه می ‌دارد

موهای فر بر خلاف موهای صاف که رو به پایین رشد می‌کند و به پوست سر همچون پنجره می‌ماند! این پیچ و تاب‌ها به هوا اجازه می‌دهد تا در بین موهایتان جریان داشته باشد، که باعث خنکی پوست سر خواهد شد، حتی در هوای خیلی گرم.

  • در برابر رطوبت پایدار است

موهای فر زمانی که خیس هستند جمع و جور می‌شوند.

  • خیلی حجم دارد

موی فر از هر موی دیگری پر پشت تر بنظر می‌رسد. موهای فر بصورت طبیعی خیلی حجیم اند.

  • محافظت در برابر اشعه‌های مضر

اشعه‌های خطرناک uv از طریق تار موی شما به ریشه‌ی مو و پوست سرتان وارد می‌شوند. با این وجود، موهای فر بصورت متفاوتی واکنش نشان می‌دهد. با توجه به امواج موجود در موهای فر، به اشعه‌ها اجازه نمی‌دهد تا به پوست سرتان برسند، بنابراین در برابر اشعه‌های مضر از پوست سر شما محافظت می‌کند.

  • تغییر در شخصیت شما

داشتن موهای مجعد می‌تواند تا حدودی در شخصیت شما تغییراتی ایجاد کند. امواج و پیچ و تاب موهای فر می‌توانند منعکس کننده‌ی صلابت و درنده خویی باشد! این می‌تواند باعث شود تا در مورد خودتان اعتماد بنفس بیشتری کسب کنید، در نتیجه به شما کمک خواهد کرد خودتان را بهتر بشناسید و رشد شخصیتی پیدا کنید. همچنین به جاذبه جنسی شما هم خواهد افزود.

  • نگهداری کمی احتیاج دارد

موهای فر جدای از شست و شو، به مراقبت خیلی کمی احتیاج دارد. شانه کردن موهای فر می‌تواند پیچ و تاب آنرا بیشتر کند، بنابراین برای صاف و صوف کردن موهایتان تنها به دستتان احتیاج دارید. پس موهایتان بیش از این فرتر نخواهد شد و همچنین ریزش مویتان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

  • راهکارهای مراقبت از سلامت موهای فر

موهای فر جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد اما حفظ زیبایی موهای فر در طول روز دشوارتر از چیزی است که به نظر می‌ رسد. کسانی که موهای فر دارند معمولا با مشکلاتی چون خشکی موها، وز و شکنندگی آن مواجه می ‌شوند. علاوه بر این برای زیبا به ‌نظر رسیدن موهای فر مراقبت ‌های خاصی نیاز است، با ما همراه باشید تا با راهکارهای مراقبت از سلامت موهای فر آشنا شوید.

  • شانه کردن موی فر از انتها

وقتی موهایتان را از پایین به بالا شانه کنید، به جای اینکه تمام گره‌های مو را از بالا به پایین ببرید، هر گره را جداگانه و به آرامی باز می‌کنید. به همین دلیل شانه به راحتی روی موهایتان پایین می‌آید.

  • کوتاه کردن موهای فر برای جلوگیری از مو خوره

اگر می‌ خواهید فر مو شما سالم و زیبا به نظر برسد و موخره نداشته باشد، هر شش تا هشت هفته یک ‌بار برای مرتب کردن موهای خود به آرایشگاه سر بزنید.

  • استفاده از سرم مو برای محافظت از موی فر

استفاده از سرم مو موهای فر شما را نرم می‌ کند. علاوه بر این، با مصرف آن موهایتان منظم می‌ شوند و به آسانی می ‌توانید آنها را تفکیک کنید. محصول را کف دستان خود بریزید و آن را به آرامی روی فرهای موهایتان بمالید.

نظر خود را درباره «22 می، روز جهانی مو فرفری ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 22 می، روز جهانی مو فرفری ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.