زمان مطالعه: 4 دقیقه
پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی ؛ بردهای بی دردسر

پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی ؛ بردهای بی دردسر

پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی /   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی نتایج حیرت انگیز ؛ بردهای بی...

پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی /   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

نتایج حیرت انگیز ؛ بردهای بی دردسر

  به گزارش آسمونی ،  تیم بلژیک با گلباران تونس و ثبت نتیجه(5-2) رکورد پرگل ترین دیدار این جام را از اسپانیا و پرتغال گرفت. این دو تیم در روز اول مسابقات با به ثمر رساندن شش گل مقابل یکدیگر و کسب نتیجه(3-3) به صورت موقت پرگل ترین نتیجه جام جهانی روسیه را رقم زدند اما بعد از بازی بلژیک و تونس، رکورد بیشترین گل رد و بدل شده در این جام به 7 گل در یک دیدار رسید. البته این تنها بازی هفت گله جام نبود و یک روز بعد از بازی بلژیک، انگلیس هم (6-1) پاناما را خرد کرد و یک دیدار پرگل دیگر را رقم زد. با این حال، این عدد خیلی با پرگل ترین مسابقات تاریخ جام جهانی فاصله دارد. با هم مروری داریم بر دیدارهای پرگل در جام های جهانی از 1930 تا امروز..

world-cup-most-popular-matches
world-cup-most-popular-matches

1930: آرژانتین- مکزیک

19 جولای 1930 و ورزشگاه سنته ناریو در اروگوئه. وقتی آرژانتین با گل های دقایق 8، 12 و 17 گیرمو استابیله( 2 بار) و آدولفو زوملزو از مکزیک پیش افتاد، می شد حدس زد که بازی باز هم گل خواهد داشت. همین طور هم شد. به گزارش آسمونی ،  پنالتی ماتوئل روساس(42) اختلاف را کم کرد. اما زوملزو(55) و پانچو وارایو( 53) دو گل دیگر برای آلبی سلسته به ثمر رساندند. در ادامه روساس گل دیگری برای مکزیک زد و در دقیقه 75 روبرتو گایون سومین گل مکزیک را هم به ثمر رساند. اما این پایان کار نبود و استابیله در دقیقه 80 با تکمیل هت تریک خود، آرژانتین را به برتری(6-3) رساند و 42100 تماشاگر حاضر در ورزشگاه با دیدن 9 گل، از دیداری پرگل لذت بردند.  

1950: برزیل و سوئد

به گزارش آسمونی ،  برزیلی ها در مرحله نهایی جام جهانی 1950 و در حضور تماشاگران خودی دست نیافتنی بودند. در روز 9 جولای و در حضور 138886 تماشاگر حاضر در ماراکانا، سلسائو بیش از پیش مهار ناشدنی به نظر می رسید. آده میر(17 و 36) آتشبازی برزیل را آغاز کرد و آن گاه چیکو(39) نتیجه نیمه اول را (3-0) کرد. آده میر در دقایق 52 و 58 با دو گل دیگر پوکر کرد و  هر چند مونالیزا آندرسون با پنالتی دقیقه 67 خود از اختلاف ها کاست اما مانه کا(85) و چیکو(88) باز هم برای برزیل گلزنی کردند. (7-1) برای برزیل مقابل تیمی که ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی را حذف کرده بود!  

1954: انگلیس- بلژیک

در جامی که 8 دیدار آن 7 گل به بالا داشت، فقط می توان لیست دیدارهای پرگل را قرار داد. هر کدام از دیگری پرگل تر و جذاب تر. از جمله: اتریش(7-5) سوییس/ مجارستان(8-3) آلمان / مجارستان(9-0) کره جنوبی / ترکیه(7-0) کره جنوبی / آلمان(7-2) ترکیه / اروگوئه(7-0) اسکاتلند/ آلمان(6-1) اتریش. اما رقابت پرگل انگلیس و بلژیک کاملا پایاپای بود و مثل هیچ یک از دیدارهای ذکر شده یک طرفه نبود. این دیدار(4-4) تمام شد!

پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی ؛ بردهای بی دردسر
پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی ؛ بردهای بی دردسر

1958: فرانسه- پاراگوئه

جام جهانی 1958 هم پر بود از بازیهای پرگل از جمله برد (6-3) فرانسه مقابل آلمان، برد(6-1) چکسلواکی بر آرژانتین و بردهای(5-2) برزیل مقابل فرانسه و سوئد. اما پرگل ترین بازی جام، هیچ یک از این رقابت ها نبود. در روز 8 ژوئن و در نخستین مسابقه گروه دوم، فلورنسیو آماریا در دقیقه 20 بازی مقابل فرانسه، اولین گل پاراگوئه را به ثمر رساند. اما ژوست فونتن 4 دقیقه بعد بازی را مساوی کرد. فونتن در دقیقه 30 فرانسه را پیش انداخت اما در دقیقه 44 پنالتی آماریا بازی را در نیمه اول(2-2) کرد. در نیمه دوم هم شرایط پایاپای پیش رفت. به گزارش آسمونی ،  خورخه رومرو در دقیقه 50 برای پاراگوئه گل زد و دو دقیقه بعد روژه پیانتونی بازی را (3-3) کرد اما از آن به بعد ناگهان پاراگوئه فرو ریخت. ماریان ویسنیفسکی(61)، فونتن(67)، ریموند کوپا(70) و ژان ونسان(83) نتیجه را (7-3) کردند و فرانسه با اقتدار کار خود را آغاز کرد.

world-cup-most-popular-matches
world-cup-most-popular-matches

1974: یوگسلاوی- زئیر

تیم زئیر قطعا از نظر نتیجه یکی از ضعیف ترین تیمهایی است که در تاریخ جام جهانی در این رقابت ها حضور یافته است. هر چند که شاید ضعف این تیم در حد نتایج آن نبوده است. اما در روز 18 گوئن 1974 همه چیز دست به دست هم داد تا یک فاجعه برای این تیم رخ دهد. در بازی با یوگسلاوی در پارک اشتادیوم شهر گلزن کرشن، در همان دقیقه هشتم بازی دوشان بایویچ برای یوگسلاوی گلزنی کرد. دراگان ژائیچ( 14)، ایویکا سوریاک( 18) و اسکیا کاتالینسکی( 22) گلهای بعدی را زدند و اندایه مالومبا هافبک نامدار زئیر هم در دقیقه 22 اخراج شد. بدتر از آن تعویض دقیقه 21 کازادی اموامبا دروازه بان تیم بود که یکی از تعویض های تیم را نابود کرد. بایویچ(30) و ولادیسلاو بوگی چویچ(35) گل های بعدی را به ثمر رساندند. در نیمه دوم هم سه گل دیگر برای یوگسلاوی زده شد. برانکو اوبلک(61)، ایلیا پتکوویچ(65) و سرانجام بایه ویچ(81) تا باخت(9-0) زئیر قطعی شود!

پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی ؛ بردهای بی دردسر
پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی ؛ بردهای بی دردسر

1982: مجارستان- السالوادور

به گزارش آسمونی ،  روز 15 ژوئن 1982 در استادیوم نووو استادیو شهر الچه، تماشاگران برای اولین و آخرین بار در تاریخ جامهای جهانی شاهد بودند که تعداد گلهای یک تیم دو رقمی می شود. تیم مجارستان تنها 4 دقیقه بعد از سوت آغاز بازی توسط تیبور نیلاشی دروازه السالوادور را باز کرد. در دقیقه 11 گابور پولوسکی و در دقیقه 23 لاژلو فازکاس نتیجه را(3-0) کردند تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد. اما در نیمه دوم السالوادور به کلی منکوب شد. ژوزف توث در دقیقه 50 گل دیگری برای مجارها زد و فازکاس(54) گل پنجم را به ثمر رساند. در دقیقه 64 رامیرز زاپاتا یکی از گلهای خورده را جبران کرد و السالوادوری ها اندکی امیدوار شدند که از سنگینی شکست بکاهند. اما لاژار ژنتش(70) باز هم برای مجارستان گل زد و در این بین سریع ترین هت تریک یک بازیکن تعویضی با گل های دقایق 69، 72 و 76 لاژلو کیس اتفاق افتاد. نیلاشی(83) به آتشبازی مجارستان خاتمه داد و بازی با نتیجه (10-1) تمام شد! منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی ؛ بردهای بی دردسر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پرگل ترین دیدارهای تاریخ جام جهانی ؛ بردهای بی دردسر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.