زمان مطالعه: 3 دقیقه
از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!

از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!

از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا /   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی یک داستان تکراری!   جام جهانی برای...
از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!
از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!

از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا /   اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

یک داستان تکراری!

 

جام جهانی برای فرناندور موسلرا تمام شد. آن هم با اشتباهی مرگبار که گل دوم فرانسه را رقم زد. شاید اگر آن اشتباه اتفاق نمی افتاد، اروگوئه شانس بازگشت به مسابقه را تا دقیقه 90 حفظ می کرد اما عجز دروازه بان باتجربه اروگوئه در مهار یک توپ ساده، رویاهای شاگردان تابارز را بر باد داد. به این ترتیب دروازه بان اروگوئه به مسیری رفت که پیش از او هم دروازه بانان بسیاری رفته بودند.مروری داریم بر اشتباهات مرگبار برخی از دروازه بانان باتجربه

world-cup-duplicate-story
world-cup-duplicate-story

 آندونی زوبی زارتا(  اسپانیا ) ؛ جام جهانی 1998

به گزارش آسمونی ، در میان اسپانیایی ها، یکی از اولین نفراتی که شانس بازی در چهار جام جهانی را به دست آورد، آندونی زوبی زارتا دروازه بان این تیم بود که بعد از اشتباه مرگبار آرکونادا سلف خود در فینال یورو 84، جای خود را در تیم ملی تثبیت کرد. آندونی از جام جهانی 1986 درون دروازه لاروخا ایستاد. در اولین جام جهانی زوبی زارتا، او در بازی با ایرلند شمالی یک دبل اشتباه انجام داد! دروازه بان اسپانیا نتوانست توپ را شوت کند و توپی که در نزدیکی او فرود آمده بود، با ضربه سر مدافع اسپانیا به سمت وی پاس داده شد. اما زوبی زارتا باز هم سر خورد و به همین سادگی فرصت را به حریف داد تا دروازه اسپانیا را باز کند. پس از آن دیگر از اشتباهات زوبی زارتا نشانی به چشم نخورد تا این که جام جهانی 1998 فرا رسید؛ آخرین جام جهانی مرد باتجربه فوتبال اسپانیا.

از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!
از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!


لاروخا در روزی که با لباس سپید وارد میدان شده بود، رودر روی نیجریه قرار گرفت. کار دو تیم با تساوی پیش می رفت تا این که ضربه ای از کنار خط کرنر به آرامی به سمت دروازه اسپانیا رفت. حتی لاوال زننده این توپ هم فکرش را نمی کرد که قرار است چه اتفاقی رخ دهد. اما لحظه ای بعد توپ از دستان زوبی زارتا سر خورد و به درون دروازه غلتید! نیجریه در پایان(3-2) برنده شد؛ اسپانیا به خاطر همین بازی از جام کنار رفت و روز آخر بازیکنان این تیم 6 گل به بلغارستان زدند و اشک ریختند! همه به خاطر اشتباه بچه گانه یک مرد باتجربه. بیخود نبود که یوهان کرویف مربی بارسلونا در سال 1993 پس از شکست(0-4) بارسا در فینال مقابل میلان، سریعا اقدام به فروش زوبی زارتا کرده بود. او خیلی زود متوجه شد که عمر فوتبال این مرد به پایان خود نزدیک شده است.

world-cup-duplicate-story
world-cup-duplicate-story

آندریاس کوپکه( آلمان)؛ جام جهانی 1998

سنگربان ژرمن ها در یورو 96 یکی از عوامل اصلی قهرمانی این تیم بود. مردی که در مرحله گروهی پنالتی جیان فرانکو زولای ایتالیایی را گرفت و در ضربات پنالتی مقابل انگلیس هم پنالتی گرت ساوث گیت انگلیسی را مهار کرد تا ژرمن ها به فینال صعود کنند. اما در جام جهانی 1998 خبری از آن ستاره درون دروازه آلمان نبود. به گزارش آسمونی ، در دومین مسابقه آلمان در جام و در حالی که ژرمن ها با یک گل از یوگسلاوی عقب بودند، توپی زمینی از سمت چپ روی دروازه آلمان آمد. کسی نفهمید توپ به چه شکلی از زیر بغل کوپکه عبور کرد. اما لحظه ای بعد گل دوم یوگسلاوی به ثمر رسیده بود! هر چند در ادامه آلمان بازی را (2-2) کرد ولی ضعف کوپکه در ادامه راه، به عقاب ها ضربات بیشتری وارد کرد. در مسابقه مقابل کرواسی در یک چهارم نهایی و در شرایطی که ژرمن ها ده نفره شده بودند، کوپکه دو بار با شوتهای پشت 18 قدم تسلیم شد. آلمان(3-0) در هم کوبیده شد و همه چیز برای کنار رفتن کوپکه و روی کار آمدن اولیور کان در دروازه فراهم آمد.

از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!
از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!

دیوید سیمن( انگلیس)؛ جام جهانی 2002

به گزارش آسمونی ، بعد از کنار رفتن پیتر شیلتون، چیزی نگذشت که دیوید سیمن دروازه بان آرسنال، سنگربان اصلی تیم ملی انگلیس شد. مردی با سبیل هایی معروف که بعد از سنین 30 سالگی فیکس تیم ملی شده بود و طبیعتا به زودی خیال رفتن نداشت. او در جام ملت های 1996 و 2000 و جام های جهانی 1998 و 2002 درون دروازه سه شیرها ایستاد. رقابت هایی که با موفقیت انگلیس همراه نشد. هر چند که سیمن عملکرد بدی نداشت و در یورو 96 در مسابقه با اسپانیا یکی از معدود بردهای سه شیرها در ضربات پنالتی را رقم زد. اما آخرین بازی سه شیرها در جام جهانی 2002 به یک کابوس واقعی برای سیمن بدل شد.

world-cup-duplicate-story
world-cup-duplicate-story


مردی که حالا موهایش بلند و بلندتر شده بود؛ درست مثل سنش که بیشتر و بیشتر شده بود. بازی با برزیل در یک چهارم نهایی(1-1) پیش می رفت و نیمه دوم تازه شروع شده بود. رونالدینیو برزیلی پشت یک ضربه کاشته ایستاد و در شرایطی که زاویه بسته توپ، شانس ضربه مستقیم را از او گرفته بود، او توپ را به سمت دروازه سانتر کرد. سیمن هم که از دروازه جلو آمده بود تا در صورت سانتر، توپ را مهار کند غافلگیر شد. او قبلا هم در مسابقات اروپایی در برابر اتلتیکو بیلبائو همین گونه گل خورده بود و یک جام آرسنال را به باد داده بود. در برابر ضربه رونالدینیو هم او بار دیگر اشتباه کرد و با این گل انگلیس جام جهانی را ترک کرد!

منبع: اختصاصی آسمونی
نظر خود را درباره «از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره از زوبی زارتا و کوپکه تا موسلرا ; یک داستان تکراری! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.