نارگیل یکی از غنی‌ترین خوراکی‌ها است که فواید بسیاری دارد و آب نارگیل، یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها است. ریشه، ساقه و روغن نارگیل هم قابل استفاده هستند.

خواص میوه نارگیل برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو

نارگیل یک میوه مطلق به درخت نخل کوکوس است، صد ها گونه نارگیل در سرتاسر هند یافت میشود و طعم آن با توجه به قلیایی بودن خاک متفاوت است.قسمت بیرونی آن سبز رنگ است و زمانی که میرسد قهوه ای میشود و زیر پوسته سختی که دارد گوشتی سفید رنگ وجود دارد. نارگیل به عنوان ناریال در هند، تنکای در تامیل، کاریکین در مالایالام و ناریکلیا در بنگالی شناخته میشود. نارگیل تازه حاوی آب شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید می باشد و همچنین یک ماده سالمی است که میتوان حتی به عنوان یک غذا مورد استفاده قرار بگیرد.

هسته آن نه تنها سالم است بلکه برای خوردن در دوران بارداری نیز ایمن می باشد ؛ نارگیل همچنین حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده، اما بی ضرر است. حاوی تری گیلیسیرید های زنجیره ای و اسید های چرب متوسط است. این اسید های چرب توسط بدن به طور متفاوتی جذب میشوند و آنها به طور مستقیم از دستگاه گوارش به کبد منتقل میشود و در بدن به کتون ( ترکیب آلی، دارای گروه دو ظرفیتی و دو ریشه هیدرو کربن) تبدیل میشوند و میتواند اثرات درمانی بر اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر داشته باشد.

ارزش غذایی نارگیل:

نارگیل غنی از کالری، ویتامین ها و مقدار زیادی مواد معدنی است.به طور متوسط 400 گرم نارگیل تقریبا تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در یک روز را تامین میکند.100 گرم نارگیل حاوی 350 گرم کالری است.

میوه نارگیل شامل:اسید های اشباع مانند اسید لوریک و ترکیبات فعال زیستی است که برای سلامت ضروری می باشد.

هسته آن منبع عالی از مس، کلسیم، منگنز،منیزیم و روی است. همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است و در کل سرشار از پتاسیم می باشد.

آب نارگیل نیز بسیار با طراوت است و حاوی قند های ساده، الکترولید ها، مواد معدنی، اسید فسفاتیز، کاتالاز، دی هیدروژن پروکسید و پلی مراز است.

نه تنها آب نارگیل بلکه روغن آن نیز به عنوان یک غذای فوق العاده طبقه بندی میشود. ترکیب منحصر به فرد آن از اسید های چرب میتواند تاثیر عمیقی روی سلامت شما داشته باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «2 سپتامبر ، روز جهانی نارگیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 2 سپتامبر ، روز جهانی نارگیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.