زمان مطالعه: 1 دقیقه
7 جولای، روز جهانی شکلات

7 جولای، روز جهانی شکلات

روز جهانی شکلات یا در برخی بیان‌ها روز بین‌المللی شکلات رویداد سالانه‌ای که از سال 2009 (میلادی) در 7 ژوئیه برگزار می‌شود.

حدود 467 سال قبل در اروپا برای اولین بار در تاریخ 17 تیر (7جولای) شیرینی پر طرفدار و خوشمزه ای معرفی شد. تاریخچه شکلات به آمریکای لاتین بازمی گردد. درخت کاکائو در آنجا به صورت وحشی رشد می کرد.

اولین کسانی که از شکلات استفاده کردند احتمالاً اولمک (Olmec) ها بودند. اولمک ها در مناطق گرمسیری جنوب مرکزی مکزیک، محل ایالت های امروزی وراکروز (Veracruz) و تاباسکو (Tabasco) زندگی می کردند.

این تمدن حدود 1000 سال قبل از میلاد می زیستند. واژه ای که آنها برای کاکائو استفاده می کردند «کاکاوا» (kakawa) بوده است. با این وجود تمدن مایاها (Maya civilization) که حدود 1000 سال بعد (250 تا 900 پس از میلاد) در همان جا ساکن شدند نیز میانه بسیار خوبی با شکلات داشتند. در حقیقت تاریخچه شکلات را مایاها رقم زدند.

نظر خود را درباره «7 جولای، روز جهانی شکلات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 7 جولای، روز جهانی شکلات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.