زمان مطالعه: 2 دقیقه
31 مارس؛ روز جهانی بک آپ

31 مارس؛ روز جهانی بک آپ

31 مارس روز جهانی ذخیره سازی نامگذاری شده است. این روز برای یادآوری مشکلات از دست رفتن داده ها است.

کلمه بک آپ معادل اصطلاح Backup در زبان انگلیسی است. معنیِ بکاپ در فارسی به "پشتیبان" یا "نسخۀ پشتیبان" معروف است. پس هر کجا عبارت نسخۀ پشتیبان را دیدید، منظور همان بکاپ می باشد، که ما در مرکز آموزش وبنولوگ و همچنین دیگر قسمت های سایت از این معادل استفاده خواهیم کرد.

بکاپ یا نسخه پشتیبان به یک نسخۀ همانند از اطلاعات ما گفته می شود که در جایی دیگر برای امنیت بیشتر ذخیره خواهد شد. این نسخۀ پشتیبان می تواند ما را در مواقعی که نسخۀ اصلی با مشکل مواجه شد، یاری کند. فرقی نمی کند که شما در کجا اطلاعات مهمی دارید؛ روی رایانۀ شخصیِ خود، روی سرورهای اینترنتی یا هر جای دیگری که شما قادرید روی آنها اطلاعات خود را ذخیره کنید.

اما از آن جایی که تمرکز ما در حال حاضر روی طراحی سایت و مدیریت سایت جمع شده است، منظور از نسخۀ پشتیبان، همان نسخۀ همانندی از اطلاعات سایت ماست که ما باید در جای دیگری ذخیره کنیم. از آنجایی که اطلاعات سایت ما می تواند در جاهای مختلفی از جمله درون پایگاه داده، درون پرونده های متنی و ... ذخیره شوند، ما باید از هر کدام از آنها نسخۀ پشتیبان تهیه کنیم.

جدای از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری که می تواند برای هر رایانه ای رخ دهد، به جهت در دسترس بودن سایت های اینترنتی برای همگان از سرتاسر جهان، امکان آلوده شدن و یا هک شدن سایت وجود دارد. البته همیشه باید با رعایت نکات امنیتی احتمال در خطر قرار گرفتن سایت مان را به صفر کاهش دهیم. ولی یک جملۀ معروف هست که می گوید: "امنیت صد در صد نیست!". ما باید همیشه هشیار باشیم و با رعایت اصول ساده اما مهم امنیت سایت را افزایش دهیم.

با این تفاسیر شما باید الان متوجه شده باشید که چرا می گوییم از اطلاعات سایت خود بکاپ یا همان نسخۀ پشتیبان تهیه کنید! چه در مواقعی که مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری به سراغمان می آیند و چه زمان هایی که سایت با مشکل امنیتی روبرو می شود، اگر نسخۀ پشتیبان داشته باشیم، نگرانیِ ما به شدت کاهش خواهد یافت. این مهم را زمانی درک خواهید کرد که برای داشتن یک سایت کامل، روزها و بلکه ماه ها روی آن زمان گذاشته باشید.

امروزه گرفتن نسخۀ پشتیبان در سطوح مختلف، کار بسیار ساده ای است و ارزش آن را دارد که با توجه به مقاله های آموزشی که در دستۀ امنیت سایت مرکز آموزش وبنولوگ منتشر شده است، به صورت منظم از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. هر چند که وبنولوگ این کار را در پس پرده برای تمامیِ مشتریان هاست های اشتراکی انجام می دهد.

شما قادرید چه از طریق کنترل پنل فضای میزبانی و چه از طریق خود نرم افزار مدیریت سایت با چند کلیک ساده و حتی خودکار نسخۀ پشتیبان تهیه کنید. بدون اینکه هزینۀ اضافی سربار شما گردد. با آموزش های دیگر ما همراه باشید.

 

نظر خود را درباره «31 مارس؛ روز جهانی بک آپ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 31 مارس؛ روز جهانی بک آپ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.