زمان مطالعه: 1 دقیقه
4 اکتبر، روز جهانی حیوانات

4 اکتبر، روز جهانی حیوانات

روز جهانی حیوانات در سال 1931 در کنوانسیون زیست شناسان در فلورانس و به منظور شناساندن گونه‌های در خطر انقراض در نظر گرفته شد.

 

روز جهانی بدون حیوانات جهانی

تاریخ: 4 اکتبر

بیایید رفتار خود را تغییر دهیم و نجات‌دهنده حیوانات باشیم نه نابودکننده!

 

روز جهانی حیوانات (World Animal Day) در سال 1931 در کنوانسیون زیست‌شناسان در فلورانس و به‌ منظور شناساندن گونه‌های در خطر انقراض در نظر گرفته شد. چهارم اکتبر به این دلیل برای چنین روزی انتخاب شد که روز عید مقدس سنت فرانسیس اسیسی قدیس حامی حیوانات بود.
 
روز جهانی حیوانات در حال حاضر فراتر از یک جشن مسیحی است و توسط دوستداران حیوانات از همه اعتقادات، ملیت‌ها و نگرش‌ها جشن گرفته می‌شود. در کلیساها و فضاهای عمومی شهرها، مراسم دعا برای حیوانات تدارک دیده می‌شود؛ پناهگاه‌های حیوانات در این روز به درآمدزایی و جذب کمک‌های مردمی اقدام می‌کنند و در مدارس تکالیف و پروژه‌های خاص مرتبط با حیوانات انجام می‌شود. افراد و گروه‌های دوستانه یا همکار نیز با کمک مالی یا به عهده گرفتن هزینه یک حیوان بی سرپناه، این روز را گرامی می‌دارند.
 
اگرچه ریشه نامگذاری این روز به کلیسا و مسیحیت تعلق دارد، ولی گرامیداشت این روز از مسیحیت فراتر رفته و در سراسر دنیا جشن‌های با شکوهی برای حیوانات از هر نوع توسط قشرهای مختلف مردم با ادیان و گرایش‌های مختلف برگزار می شود.
 
علاقه‌مندان در این روز وجود حیوانات را به‌عنوان زیست‌ مندان زمین گرامی داشته و برای این روز برنامه‌های متنوعی تدارک می بینند.
 
کلیساهای متعددی در سراسر جهان در مراسم مذهبی نزدیک‌ترین یک‌شنبه به چهارم اکتبر، دعا برای حیوانات را در مراسم رسمی مذهبی می‌گنجانند.
 
بیایید حیوانات را دوست بداریم چون جزئی از زیبایی‌های جهان هستند. دوستشان بداریم زیرا که حق زیستن دارند. دوستشان بداریم برای آنکه صداها و رفتارهای زیبایی دارند. دوستشان بداریم چون رنگ‌هایی زیبا دارند.
 
آنها را برای زیبایی‌ها و حق زیستن شان دوست بداریم و احترام گذاریم نه برای پوست و گوشت آنها و نه برای آنکه ارزش مالی دارند. بیایید رفتار خود را تغییر دهیم و نجات‌دهنده حیوانات باشیم نه نابودکننده!
 
بیایید در فصل‌های سردی که در پیش است حامی حیوانات باشیم و از آنها حمایت کنیم آنها معنی محبت را درک می‌کنند، آنها سخن می‌گویند و تکلم می‌کنند، اما ما از درک آنها عاجزیم.
 
از آلوده کردن آب، هوا و خاک بپرهیزیم؛ زیرا که مکان زیست ساکنان زمین است. از آزار دادن حیوانات برای لذت بردن پرهیز کنیم و با محبت کردن به آنها لذت خود را دوچندان کنیم.
 
امیدواریم که در کشور ما هم آگاهی عمومی برای دوست داشتن و اهمیت دادن به حیوانات بالاتر رفته و به آنها با عشق و حرمت بیشتری نگاه کنیم و حق آزادی و زندگی آنها را محترم بشماریم./
نظر خود را درباره «4 اکتبر، روز جهانی حیوانات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 4 اکتبر، روز جهانی حیوانات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.