زمان مطالعه: 4 دقیقه
استخدام سرپرست کارگاه

استخدام سرپرست کارگاه

در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل سرپرست کارگاه برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام...
در این مقاله از آسمونی در بخش استخدام مشاغل ، به معرفی شغل سرپرست کارگاه برای کسانی که به دنبال آگهی استخدام سرپرست کارگاه هستند، می پردازیم. قصد داریم در این مقاله همه ابعاد شغل سرپرست کارگاه از جمله، معرفی شغل سرپرست کارگاه ، وظایف شغل سرپرست کارگاه ، بازار کار شغل سرپرست کارگاه و ... را بررسی کنیم. از شما همراهان عزیز آسمونی دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

استخدام سرپرست کارگاه
استخدام سرپرست کارگاه

معرفی شغل سرپرست کارگاه (استخدام سرپرست کارگاه)

آسمونی : رئیس کارگاه شخصی است حقیقی که برای سرپرستی و اجرای یک پروژه از طرف مسئولین یک شرکت مجری (مدیر عامل و مدیر پروژه ) انتخاب و پس از معرفی به کارفرما و مشاور طرح ، صلاحیت نامبرده مورد بررسی و در صورت دارا بودن ویژگی های لازم تائید و ابلاغ میگردد.

وظایف شغل سرپرست کارگاه (استخدام سرپرست کارگاه)

1) مطالعه دقیق پیمان منعقده فیمابین شرکت و کارفرما و آگاهی از تعهدات طرفین قرارداد و داشتن اطلاعات کافی و کلی از نقشه‌ها و مدارک منضم به پیمان و همچنین آشنایی کافی با فعالیت‌ها و عملیات موضوع پیمان و برنامه زمانبندی اجرای عملیات.

2) آگاهی کافی از قیمت‌های روز مصالح و دستمزدها و هزینه اجرای عملیات موضوع پیمان و آگاهی از فهارس بهاء منتشره از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و داشتن توانایی لازم به منظور آنالیز بهاء واحد کارهای مربوط به موضوع پیمان و داشتن تخصص و تجربه کافی در زمینه مدیریت کارگاهی و مدیریت پروژه‌های عمرانی و آگاهی لازم در مورد بخشنامه‌های مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مرتبط با کارهای حوزه مدیریت خود.

3) دارای توانمندی‌های مدیریتی لازم برای هدایت پروژه و کارگاه و برخورداری از متانت وشیوایی کلام در طرح مسائل پروژه و در دفاع از حقوق شرکت و تلاش در جهت حفظ منافع شرکت و توانمند برای کاهش زیان‌های احتمالی پروژه و شرکت.

4) آگاهی کافی از «آیین نامه معاملات» و ضوابط و مقررات شرکت و آشنائی با ضوابط و مقررات «مالی‌» و نحوه استفاده از صورت هزینه‌ها و سایر مدارک در چگونگی صدور سند حسابداری.

5) ارائه پیشنهاد چگونگی سازماندهی کارگاه و چارت سازمانی اداره کارگاه و پیشنهاد و معرفی رئیس کارگاه یا سرپرست کارگاه یا درخواست عزل سرپرست کارگاه به همراه ارائه دلایل لازم و کافی و تلاش در زمینه ایجاد نظم و هماهنگی در پروژه و کارگاه به منظور تضمین صحت و سرعت عملیات اجرایی و فراهم نمودن قابلیت انجام بهینه وظایف محوله به کارگاه، تحت مدیریت خود.

6) نظارت کلی بر نحوه کار کارگاه و مشارکت در حل و فصل مسائل کلان کارگاه و راهنمایی و هدایت سرپرست کارگاه در چهارچوب وظایف محوله و به گونه‌ای که به وظایف و اختیارات سرپرست کارگاه لطمه‌ای وارد نشود و شأن سرپرست کارگاه نیز حفظ و رعایت شده باشد.

7) نظارت بر عملکرد رئیس یا سرپرست کارگاه و اعمال کنترل‌های لازم به منظور حصول اطمینان از انجام مطلوب و به موقع وظایف وی در کارگاه و ارائه گزارش به معاون فنی و اجرایی شرکت در مورد مشکلات و مسائل کارگاه و ارائه پیشنهاد و راه‌حل جهت حل و فصل مسایل کارگاهی.

8) ایجاد ارتباط فعال و مطلوب با کارفرما و مشاور (دستگاه نظارت) و نمایندگان آن‌ها در چهارچوب پیمان و منافع شرکت و دریافت نظرها و دیدگاه‌های ایشان در مورد کار و پروژه و انتقال نظر و دیدگاه‌ها به معاون اجرایی شرکت و همچنین تلاش در جهت تحقق نظرها و دیدگاه‌های مذکور در چهارچوب پیمان و منافع شرکت و ارائه راهکارهای مناسب به منظور حل و فصل‌ مسائل پروژه و تسریع در عملیات اجرایی و دفاع از حقوق و منافع شرکت در مقابل کارفرما و مشاور و نمایندگان آن‌ها.

9) نظارت مستمر بر انجام به موقع فعالیت‌های کارگاهی، به ویژه عملیات مستندسازی کار و پیگیری دریافت مصوبه صورتجلسات و تأییدات کارفرما و مشاور.

وظایف شغل سرپرست کارگاه (استخدام سرپرست کارگاه)

10) عملیات دریافت آمار و اطلاعات از نحوه انجام عملیات و ارائه گزارش‌های نوبه‌ای به شرکت (معاون اجرایی) به گونه‌ای که شرکت از روند کار، آمار و اطلاعات کافی داشته باشد.

11) نظارت بر تهیه و ارائه لیست بیمه کارگاه و همچنین نظارت بر چگونگی پرداخت کسور قانونی در کارگاه و پیگیری دریافت مفاصاحساب بیمه و در موارد خاص دریافت مفاصاحساب دارایی مربوط به پروژه و ارائه مفاصاحساب به شرکت.

12) دریافت دیدگاه‌ها و خط مشی تعیین شده از سوی شرکت برای پروژه و کارگاه و پیگیری تحقق این دیدگاه‌ها و خطی‌مشی‌ها و رعایت دقیق آن‌ها .

13) پیگیری تشکیل جلسات با کارفرما و مشاور به منظور دفاع از حقوق و منافع شرکت و پروژه و شرکت فعال در جلسات مذکور با هماهنگی و در معیت نماینده‌ای از شرکت و پیگیری لازم به منظور اجرای مفاد صورتجلسات مذکور و ارائه گزارش نتایج حاصل از پیگیری‌ها به شرکت (معاون اجرایی شرکت).

14) نظارت و کنترل هزینه‌های کارگاه و مقایسه با درآمدهای حاصل از کار کارگاه و برنامه‌ریزی و انجام اقدامات مقتضی به منظور ایجاد و حفظ منافع و سود شرکت از بابت اجرای پروژه.

15) تأیید صورت هزینه‌ها و اسناد و مدارک ارسالی از کارگاه و ارائه آن‌ها به شرکت.

16) تنظیم برنامه زمانبندی تهیه و تدارک مصالح و مایحتاج کارگاه با کمک و هماهنگی سرپرست کارگاه یا تأیید برنامه تهیه شده مذکور در کارگاه و ارائه یک نسخه از اینگونه برنامه‌ها به شرکت و همچنین نظارت بر برنامه درآمد و هزینه کرد کارگاه و پیگیری تهیه به موقع صورتوضعیت‌های کارکرد و مشارکت در دفاع از صورتوضعیت‌ به همراه سرپرست کارگاه یا نماینده فنی کارگاه و پیگیری وصول مطالبات پروژه و شرکت از کارفرما.

17) ارائه به موقع گزارش مربوط به سود و زیان احتمالی پروژه و اعلام هشدارها و راهکارهای مناسب و به موقع به شرکت و کارگاه به منظور حفظ منافع شرکت و کارگاه.

18) انجام اقدامات و وظایف محوله از سوی معاون اجرایی شرکت یا مدیرعامل شرکت.

نکته مهم: چنانچه در شرایط خاص، مدیر پروژه براساس دستور مستقیم مدیرعامل شرکت اقدامی بنماید، مدیر پروژه موظف است قبل از انجام وظیفه یا کار محوله ، معاون اجرایی را مطلع نماید، این امر به منظور حفظ هماهنگی مدیران شرکت ضروری خواهد بود.
نظر خود را درباره «استخدام سرپرست کارگاه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استخدام سرپرست کارگاه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.