زمان مطالعه: 2 دقیقه
ساعت کاری ادارات و مراکز مختلف

ساعت کاری ادارات و مراکز مختلف

ساعات کاری در هر جای دنیا و برای هر شخصی وجود دارد و افراد شاغل در طول هر روز زمانی مشخص را در محل کار خود می باشند.

ساعت کاری مدارس و ادارات با تصویب هیئت دولت، از سال 1403 با تغییراتی روبرو شد که در این بخش آسمونی به آن می پردازیم. لطفاً در تکمیل نمودن این بخش ما را همراهی نمایید. اگر شما نیز به دنبال اطلاع از ساعت کار مجموعه موردنظرتان هستید این صفحه را با دقت مرور نمایید.

ساعات کاری مدارس و ادارات

ردیف واحد ساعت آغاز به کار (صبح)
1 واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی 6:30
2 واحدهای صنعتی 7:00
3 ادارات واحدهای ستادی (دستگاه های اجرایی ملی)مستقر در شهر تهران شناور از ساعت 7:00 تا 9:00
4 ادارات (واحدهای استانی) 7:00
5 مدارس (مقطع متوسطه) 7:30
6 مدارس (مقطع ابتدایی) 8:00
7 بانک ها  7:30
8 مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (اعم از دانشگاه ها و بیمارستان ها) 8:00

 

نکات مهم:

  1. مدارس باید به نحوی برنامه ریزی کنند که از نیم ساعت قبل نسبت به پذیرش دانش آموزان اقدام و در فرصت مذکور برنامه های فرهنگی، تربیتی و ورزشی اجرا شود.
  2. کارمندان بانک ها باید نیم ساعت زودتر در محل کار حضور پیدا کنند.

متن قانون ساعات مدارس و ادارات

«قانون تغییر ساعات رسمی کشور مصوب 1386/5/31 نسخ می‌شود و دولت مجاز به تغییر ساعت رسمی کشور نیست. به هیات وزیران اجازه داده می‌شود مطابق ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 با اصلاحات و الحاقات بعدی نسبت به تنظیم ساعات کار ادارات، سازمان ها و مراکز تابعه اقدام کند.
تبصره - این قانون از تاریخ 1402/1/1 لازم الاجراست.

 

  • ساعت کار شرکت های خصوصی

ساعت کاری شرکت های خصوصی متغیر است و طبق قانون کار، هر شرکت باید 7 ساعت و 33 دقیقه در روز کار کنند. برخی شرکت ها ممکن است علاوه بر جمعه، پنجشنبه ها را نیز تعطیل اعلام کنند که در این صورت، باید 8 ساعت و 50 دقیقه در روز کار کنند. ساعت کاری شرکت های خصوصی می تواند از 7 صبح تا 3 عصر، 8 صبح تا 4 عصر، 9 صبح تا 5 عصر و یا 10 صبح تا 6 عصر باشد.

  • ساعت کار مراکز خرید

ساعت کاری تمامی مراکز خرید در تمام روزهای هفته از 08:30 صبح الی 22:30 تعیین شده است. این بازه زمانی در میان پاساژهای مختلف متفاوت است و ممکن است از 30 دقیقه تا یک ساعت با یکدیگر تفاوت داشته باشند. در تعطیلات رسمی خاص ممکن است ساعت کار مراکز خرید تحت تاثیر قرار بگیرد و در ساعات ابتدایی روز تعطیل باشند. لازم به ذکر ساعت کاری فروشگاه ها در مراکز خرید به طور معمول متفاوت است، برای مثال یک فروشگاه لوازم آرایشی 08:30 کار خود را آغاز کند و یا یک بوتیک لباس ساعت 10 صبح کار روزانه خود را آغاز کند.

  • ساعت کار فرودگاه ها

ساعت کاری فرودگاه های کشور به صورت 24 ساعته می باشد.

  • ساعت اماکن تفریحی

ساعت کاری موزه های تهران و کشور از ساعت 9 صبح لغایت 19 عصر می باشد.

نکات مهم ساعات کاری و تعطیلی ها

ساعت کار ایام خاص

باید به این موضوع توجه داشت که ساعت کاری تمام مراکز فوق در همان زمان تعیین شده می باشد، اما گاهی بر اساس مناسبتهای خاص، نظیر 22 بهمن (سالروزی پیروزی انقلاب اسلامی ایران 29 فروردین (روز ارتش جمهوری اسلامی ایران 14 خرداد (سالروز وفات امام خمینی «ره») و روز تاسوعا و عاشورا، ایام ماه رمضان و شب های قدر، این ساعات ممکن است دچار تغییراتی شوند، برای مثال در ایام ذکر شده فرودگاه ها و مراکز خرید دارای تعطیلی حداقل 5 ساعته (از آغاز صبح) می باشند و یا در ایام ماه رمضان 1 ساعت از پایان ساعت کاری در دستگاه های اجرایی کسر می شود.

نظر خود را درباره «ساعت کاری ادارات و مراکز مختلف» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
    • سعید زنگنه
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ساعت کاری ادارات و مراکز مختلف فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.