زمان مطالعه: 7 دقیقه
شرایط کار در ایتالیا

شرایط کار در ایتالیا

در این مقاله از آسمونی تمام شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا و نحوه اخذ ویزای کار ایتالیا بطور کامل و با استفاده...

شرایط کار در ایتالیا
شرایط کار در ایتالیا

در این مقاله از آسمونی تمام شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا و نحوه اخذ ویزای کار ایتالیا بطور کامل و با استفاده از منابع و کتب حقوق بین الملل و سایت سفارت ایتالیا و سایت های معتبر ایتالیا در مورد شرایط کار در ایتالیا را برای شما عزیزان تشریح کنیم. اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را با هدف یافتن کار دارید، این بخش آسمونی را تا انتها مطالعه نمایید. پیشایش از همراهی تان سپاسگزاریم

عزیزانی که بدنبال جواب سوالاتی همچون (چگونگی اخذ ویزای کار ایتالیا ، نحوۀ درخواست جهت اخذ ویزای کار ایتالیا ، شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا برای مهندسان ، شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا جهت افراد تحصیلکرده با تحصیلات عالی ، شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا جهت هنرمندان ، شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا برای ورزشکاران ، شرایط اخذ ویزای کار ایتالیا جهت افراد خاص با مهارت های خاص ، شرایط اخذ ویزای کار برای دانشجویان وشرایط اخذ ویزای کار برای کسانیکه در ایتالیا فارغ التحصیل شده اند) هستند ، میتوانند پاسخ همه سوالات و ابهاماتشان را بیابند.

ایتالیا یکی از کشورهای عضو شنگن می باشد و با کشورهایی همچون آلمان و اتریش و فرانسه و اسپانیا و پرتغال و … هم پیمان می باشد ، پول رایج یکسان در همۀ این کشورها یورو است ، و قواعد و قوانین کلی ای در این کشورها بصورت یکسان و برابر حاکم است ، به خصوص قوانین کار در اروپا نیز بصورت یک شکل و متحد درآمده است و همچنین تقریآ همۀ کشورهای اتحادیۀ اروپا در بحث اقامت دائم و دادن تابعیت به افراد نیز بصورت یکسان و متحد عمل می نمایند.

قواعد کلی ای جهت اخذ ویزای کار از تمامی کشورهای اتحادیۀ اروپا وجود دارد ، بطوری که اگر کسی متقاضی اخذ ویزای کاری ایتالیا باشد ، یکی از شرایط و پیش نیاز های اخذ این ویزا داشتن یک کارفرما میباشد ، این کارفرما قبل از دادن دعوتنامۀ کاری و بستن قرارداد کاری با متقاضی کار در ایتالیا میبایست ابتدا شغل مورد نظر را به مدت سه ماه هر روز در کشور ایتالیا آگهی نماید و اگر متقاضی مناسب این شغل را پیدا ننمود ، بار دیگر به مدت سه ماه هر روز در کل اتحادیۀ اروپا آگهی نموده و اگر بار دیگر هم متقاضی کار متناسب با معیار های درخواستی خود پیدا نکرد ، باید با متقاعد کردن سازمانی که ادارۀ این گونه امور را در دست دارد مبنی بر اینکه در یافتن نیروی کار مناسب در کل اتحادیۀ اروپا موفق نبوده و نیروی کار را جهت اشتغال به شغل مورد نظر پیدا ننموده ، میتواند جهت متقاضی خارجی دعوتنامۀ کاری دهد و وی را به کار در شرکت خود در ایتالیا دعوت نماید و با وی قرارداد کاری امضا نماید.

متقاضی کار در ایتالیا میبایست قبل از درخواست ویزای کاری با کارفرمای خود قرارداد کار امضا نماید ، دقیقآ از زمانیکه کارفرما اجازه را از سازمان مربوطه جهت بستن قرارداد با متقاضی کار در ایتالیا دریافت نمود میتواند با متقاضی کار در ایتالیا ، قرارداد کاری ببندد. و پس از آن متقاضی کار در ایتالیا میتواند جهت اخذ ویزای کار ایتالیا درخواست خود را ارائه نماید . البته اگر منطقی به این قضیه قدری فکر کنیم ، این راه کمی غیر معقول و تقریبآ نشدنی بنظر می آید و تا به امروز کسی موفق به اخذ این ویزا از این راه و این طریق نشده است ! اما …

یافتن کار در ایتالیا و اخذ ویزای کار ایتالیا ، میتواند شما را تقریبآ به اخذ اقامت دائم این کشور نیز نزدیک نماید ، بطوری که طبق قواعد کلی کار در اتحادیۀ اروپا هر شخصی که موفق به پیدا کردن کار و اخذ ویزای کار ایتالیا و یا دیگر کشورهای اروپایی میگردد ، پس از پنج سال کار کردن و پرداخت مالیات و داشتن سوابق بیمه در این کشورها میتواند جهتاخذ اقامت دائم این کشور ها اقدام نماید ، همچنین جهت اخذ اقامت دائم ایتالیا نیز همین امر قابل اجرا میباشد و کسی که به مدت پنج سال در ایتالیا با ویزای کار ایتالیا مشغول به کار باشد میتواند جهت اخذ اقامت دائم ایتالیا نیز درخواست دهد ، پس از مرحلۀ اخذ اقامت دائم نیز میتواند با لحاظ شرایطی همچون دانستن و مسلط بودن به زبان ایتالیایی و دانستن تاریخ این کشور و گذراندن امتحان زبان و تاریخ این کشور جهت اخذ پاسپورت ایتالیایی و اخذ تابعیت ایتالیایی خود اقدام نماید.

working-conditions-in-italy
working-conditions-in-italy
البته یافتن کار در ایتالیا و اخذ ویزای کار ایتالیا ، همچنان فقط یکی از راههای مهاجرت این کشور زیباست و راههای دیگری همچون تحصیل در ایتالیا ، ازدواج با یک فرد تبعۀ ایتالیا ، سرمایه گذاری در ایتالیا ، ثبت شرکت در ایتالیا ، پناهندگی در ایتالیا ، نیز وجود دارد. ایتالیاو چند کشور دیگر همانند اسپانیا و پرتغال در اتحادیۀ اروپا هستند که نسبت به کشورهای دیگر اروپایی همانند آلمان و اتریش ، مقداری اوضاع اقتصادی نابسامانی دارند و شاید جهت بعضی از متقاضیان کار در ایتالیا ، امکان کاریابی و مشغول شدن به کار وجود نداشته باشد ، و یا پیدا نمودن کار در این کشورها کمی سخت تر از پیدا نمودن کار در کشورهایی همچون آلمان و اتریش باشد.

به جای اخذ ویزای کار مستقیم از کشور ایتالیا ، متقاضی کار در ایتالیا میتواند درخواست اقامت در ایتالیا را به یک روش از روشهای معمول بدهد و پس از آن میتواند بطور قانونی در ایتالیا هم کار و هم زندگی نماید. از بهترین روش های ورود به کشور ایتالیا استفاده از راه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای متقاضیان کار و زندگی در ایتالیا میباشد ، زیرا پس از اتمام تحصیلات خود در ایتالیا میتوانند بمدت یک سال در ایتالیا بمانند و به دنبال کار در ایتالیا  بگردند و در صورت پیدا نمودن کار در ایتالیا میتوانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار ایتالیا تبدیل نمایند و پس از گذراندن پنج سال کار در ایتالیا و داشتن سوابق بیمه ای و پرداخت مالیات جهت اخذ اقامت دائم ایتالیا درخواست نمایند. البته دانستن زبان ایتالیایی در راه یافتن کار در ایتالیا نیز نقش بسزایی خواهد داشت و اینکه اگر کسی  در این کشور تحصیل نموده میتواند بعد از یاد گرفتن زبان ایتالیایی اقدام به پیدا کردن کار نماید و شانس وی جهت کاریابی در ایتالیا قطعآ درصد بالایی افزایش می یابد.

ویزای کار ایتالیا جهت افراد خارجیهر سال بصورت سال به سال و بمدت یک سال تمدید میگردد. کسانیکه موفق به اخذ ویزای کار ایتالیا میگردند پس از گذراندن سال اول و جهت تمدید مجدد ویزای کاری خویش میبایست به دولت اعلام نمایند که به زبان ایتالیایی علاقمند هستند و جهت یادگیری زبان ایتالیایی در کلاسهای زبان ایتالیایی در موسسه ای مشغول به یادگیری زبان ایتالیایی هستند. ویزای اقامت کاری ایتالیا جهت کارفصلی برای شش ماه زمان دارد که میتوان آن را برای سه ماه دیگر نیز تمدید نمود ، ویزا های خود اشتغالی و ثبت شرکت با داشتن کارمندان ایتالیایی ، و ویزای دیدار بستگان نیز میتواند به مدت دوساله نیز صادر گردد.

کسانیکه با ویزای کار در ایتالیا مشغول به کار هستند میبایست در صورت هرگونه تغییر در وضعیت کاری شان ، این وضعیت را به سازمان امور مهاجرین اطلاع دهند و اگر کسی شغل خود را از دست داد لازم نیست که کشور را ترک کند و میتواند دوباره جهت یافتن کار بعنوان فردی بیکار و با اجازۀ کار در ایتالیا اقدام نموده و تا پایان اعتبار ویزای کاری خود میتواند در ایتالیا مانده و شغل جدید پیدا نماید.متقاضیانی که دارای مهارت های خاص میباشند و یا بسیار ماهر هستند ، و یا مدیران یا کارکنان تخصصی متعلق به شرکت های بزرگی که دفتر مرکزی آنها ملیت ایتالیایی دارد ، دانشگاهیان ، مترجمان ، ورزشکاران حرفه ای ، هنرمندان ، و یا خارجی هایی که مشغول به کار در تآتر و یا اپرا می باشند ، کسانیکه تحت این شرایط هستند نیز میتوانند با فرستادن مدارک خود جهت اخذ ویزای کار ایتالیا و اقامت کاری ایتالیا اقدام نمایند.

متقاضیان کار در ایتالیا عمومآ بدنبال یافتن کار و درآمد در یکی از کشورهای اروپایی هستند و بدلیل آنکه فکر میکنند اخذ ویزا از ایتالیا ساده تر است به سمت این کشور کشیده میشوند ، ولیکن میبایست این نکته را متذکر شویم که با وجود مناسب بودن این کشور جهت کار و زندگی و سهل تر بودن اخذ ویزای این کشور نسبت به بسیاری از کشورها ، اول این مطلب را باید در نظر گرفت که با توجه به رزومۀ هر شخص و توانایی ها و رشتۀ تحصیلی و کاری هر شخص ، میتوان جهت وی یک نوع ویزا و یک یا دو کشور خاص را در نظر گرفت ، آن هم بسته به این تشخیص داده میشود که در حال حاضر در کدام کشور، کدامین مشاغل و رشته ها را جهت کار و یا جهت ادامه تحصیل بیشتر و راحت تر میپذیرند و کدام کشور به کدام مشاغل بیشتر نیازمند است و جذب نیروی کار در چه رشته ای و در چه کشوری به چه صورت میباشد ، و دقیقآ تشخیص این مسئله به عهدۀ مشاور حقوقی شما میباشد.

شرایط کار در ایتالیا
شرایط کار در ایتالیا
مهاجرت به کشورایتالیا از طریق کار: اخذ اقامت کاری در کشور ایتالیا

یکی از راه های ورود به کشور ایتالیا اخذ ویزای کار ایتالیا می باشد. درخواست بسیاری از مهاجرین برای مهاجرت اخذ ویزای کاریاست ولی برای دریافت این نوع ویزا باید شخصی به عنوان کارفرما در کشور مقصد شما را استخدام کند واین موضوع خود شرایط خاصی دارد.در کشور ایتالیا و در کل اتحادیه اروپا برای استخدام اشخاص باید کارفرما به مدت 3 ماه در روزنامه و اینترنت آگهی دهد اگر در کشور خود متقاضی یافت نکرد باید به مدت 3 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی دهد و اگر مجددا متقاضی یافت نکرد، میتواند برای شما دعوتنامه کاری ارسال نماید و باید نشان دهد که از لحاظ مالی شما و خانواده شما را تامین میکند.این پروسه کمی دشوار است ولی اگر شخصی به عنوان دانشجو در ایتالیا باشد می تواند به محض آگهی شدن شغل اقدام به دریافت مجوز نماید.یعنی اگر شما در کشور ایتالیا کارفرمایی دارید میتوانید از طریق تحصیل وارد خاک ایتالیا شوید و پس از آن اقدام به اخذ ویزای کار ایتالیا نمایید.

کشور ایتالیا یکی از کشور های حوزه اتحادیه اروپا و همچنین پیمان شنگن است. اتحادیه اروپا شامل 28کشور اروپایی که واحد پول یکسانی (یورو) دارند و شرایط اقتصادی آن ها از یکدیگر تبعیت می کنند، می شود. اقتصاد اروپا از زمان تشکیل اتحادیه اروپا به صورت یکپارچه در آمده است وحتی قوانین کاردر کشور های این اتحادیه تقریبا مشابه است. این کشور ها همچنین در اعطای اجازه اقامت دادن وتابعیت هم به صورت مشابه در اکثر اوقات عمل می کنند.

بصورت کلی قانون برای اخذ پیشنهاد کاری در اتحادیه اروپا، بدین صورت است که شغل مورد نظر می بایست در سایت کاریابی اتحادیه اروپا به مدت 3هفته آگهی گردد. در همین زمان ،اگر هیچ داوطلبی از 28کشور عضو این اتحادیه ،جهت قبول این شغل اقدام نکرد، در این زمان، سازمان ها می توانند نیروهای مورد نظر خود را از خارج این اتحادیه، به خدمت گیرند.

نظر خود را درباره «شرایط کار در ایتالیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شرایط کار در ایتالیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.