حذف برزیل و ژاپن در یک چهارم نهایی جام جهانی زنان / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

فرانسه میزبان یا آمریکای پرافتخار ، کدامیک حذف می شوند ؟

جام جهانی زنان ؛ فرانسه میزبان یا آمریکای پرافتخار ، کدامیک حذف می شوند ؟
جام جهانی زنان ؛ فرانسه میزبان یا آمریکای پرافتخار ، کدامیک حذف می شوند ؟


مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی فوتبال زنان با برگزاری دیدار تیمهای هلند و ژاپن به پایان رسید و در آخرین دیدار این مرحله هلند با گلهای دقایق 17 و 90 لیکه مارتنز بازیکن باشگاه بارسلونا (2-1) ژاپن را از پیش روی خود برداشت.

در سایر دیدارهای این مرحله هم آلمان موفق شد نیجریه را (3-0) شکست دهد. دیگر نماینده آفریقا کامرون هم با همین نتیجه مقابل انگلیس تن به شکست داد. نروژ و استرالیا به تساوی (1-1) دست یافتند و نروژ در ضربات پنالتی موفق شد حریف خود را (4-1) شکست دهد.

آسمونی ، دو مدعی جدی این مسابقات یعنی فرانسه میزبان و آمریکا هم با دو برد (2-1) به مرحله بعد صعود کردند. آمریکا در برابر برزیل به لطف دو پنالتی مگان راپینوئه پیروز شد و فرانسه در وقت های اضافی با گل دقیقه 107 آماندین هانری.

ایتالیا و سوئد هم دیگر تیمهای صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی بودند. ایتالیا در برابر چین (2-0) شکست خورد و سوئد با یک گل در برابر کانادا به برتری دست یافت.

بیشتر بخوانید :

زنان فوتبالیست و هشتمین دوره جام جهانی زنان ( بخش سوم )

women-world-cup-france-or-usa
women-world-cup-france-or-usa


در مرحله یک چهارم نهایی دیدارهای زیر برگزار خواهد شد :

نروژ - انگلیس

فرانسه - آمریکا

هلند - ایتالیا

آلمان - سوئد

صدرنشینی آسان فرانسه

اما این تیمها چگونه مرحله گروهی را پشت سر گذاشتند تا در یک هشتم نهایی در برابر رقبای خود قرار گرفته و با برد در این مرحله به دور بعدی صعود کنند؟

در گروه یک پیشاپیش مشخص بود که فرانسه میزبان و نروژ بخت اصلی صعود هستند. برد (2-1) فرانسه مقابل نروژ در آلیانز ریویرا شهر نیس در دیداری که با قضاوت بیبیانا اشتین هاوس آلمانی انجام شد، تکلیف صعود کننده به عنوان صدرنشین را مشخص کرد. در سایر دیدارهای این گروه نتایج زیر حاصل شد:

فرانسه (4-0) کره جنوبی / نروژ (3-0) نیجریه / نیجریه (2-0) کره جنوبی

فرانسه (1-0) نیجریه / نروژ (2-1) کره جنوبی

جام جهانی زنان ؛ فرانسه میزبان یا آمریکای پرافتخار ، کدامیک حذف می شوند ؟
جام جهانی زنان ؛ فرانسه میزبان یا آمریکای پرافتخار ، کدامیک حذف می شوند ؟

ضعف چین و کلین شیت های آلمان

در گروه دوم صدرنشینی آلمان قابل پیش بینی بود اما ضعف چین تا این اندازه باورکردنی نبود. چینی ها که زمانی در شمار بزرگان فوتبال زنان بودند در دیدارهایی کم گل از آلمان (1-0) باختد، با همین نتیجه آفریقای جنوبی را بردند و در دیدار سوم خود مقابل اسپانیا که حکم دیدار برای تعیین تیم دوم و سوم گروه را داشت، بدون گل متوقف شدند. در سایر مسابقات نتایج زیر رقم خورد و آلمان بدون گل خورده صدرنشین گروه شد:

آلمان (1-0) اسپانیا / اسپانیا (3-1) آفریقای جنوبی / آلمان (4-0) آفریقای جنوبی

جذاب ترین گروه

دیدارهای گروه سوم به جذاب ترین شکل ممکن انجام شد. در اولین دیدار ایتالیا که نیمه اول را از استرالیا باخته بود سرانجام با گل دقیقه 5+90 بونان سنا بازی را (2-1) برد. تیم برزیل هم با هت تریک کریستیانه مقابل جامائیکا پیروز شد. برزیلی ها در دومین دیدار خود با پنالتی مارتا و گل کریستیانه از استرالیا پیش افتادند اما در ادامه اسیر کام بک استرالیا شدند و (2-3) باختند. آسمونی ، ایتالیا هم (5-0) جامائیکا را در هم کوبید و جیرلی برای ایتالیا هت تریک کرد. جامائیکا مقابل استرالیا هم (4-1) باخت. سام کِر در این بازی برای استرالیا پوکر کرد. سرانجام مارتا با پنالتی خود، برد (1-0) برزیل مقابل ایتالیا را رقم زد اما این امر مانع از صدرنشینی ایتالیا و سومی برزیل در گروه نشد.

women-world-cup-france-or-usa
women-world-cup-france-or-usa

کامبک آرژانتین مقابل اسکاتلند

تیم اسکاتلند بعد از دو باخت (1-2) در برابر انگلیس و ژاپن در روز سوم مقابل آرژانتین با سه گل پیش افتاد تا همه چیز نوید از صعود اسکاتلند به عنوان تیم سوم گروه بدهد. اما آرژانتین با گلهای دقایق 74، 79 و 4+90 نتیجه را (3-3) کرد. ماحصل این بازگشت معجزه آسا، حذف هر دو تیم از جام بود ! آرژانتین پیش از آن با ژاپن (0-0) کرد و از انگلیس هم (1-0) باخت. انگلیس هم در روز آخر ژاپن را (2-0) برد و با سه پیروزی صدرنشین این گروه شد.

امتیازات از دست رفته نیوزیلند در ثانیه های پایانی

در گروه پنجم نیوزیلند دو بار تساوی را با شکست در وقتهای تلف شده عوض کرد. این تیم در روز نخست با گل دقیقه 2+90 رورد مغلوب هلند شد و در روز پایانی با گل دقیقه 5+90 انشو (2-1) به کامرون باخت تا کامرون بعد از باخت به کانادا (1-0) و هلند (1-3) تنها با همین برد راهی مرحله بعد شود. هلندی ها هم در فینال این گروه (2-1) کانادا را شکست دادند و صدرنشین شدند.

زنگ تفریحی به نام تایلند

در گروه ششم مسابقات تایلند با تمام ضعفهای خود تاثیرگذار ظاهر شد. این تیم در روز نخست (13-0) از آمریکا باخت! در این مسابقه هفت بازیکن آمریکا گلزنی کردند از جمله آلکس مورگان ستاره نویسنده این تیم که 5 بار موفق به گلزنی شد. تایلندی ها در دیدار دوم (1-5) به سوئد باختند و آن گاه (2-0) در برابر شیلی تن به شکست دادند اگر شیلی با 3 گل تایلند را می برد، به عنوان آخرین تیم سوم راهی دور بعد می شد اما به خاطر باخت (2-0) به سوئد و شکست (3-0) از آمریکا از صعود به دور بعد بازماند. آمریکا هم با دو گل سوئد را شکست داد و صدرنشین شد.

 

اختصاصی آسمونی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جام جهانی زنان ؛ فرانسه میزبان یا آمریکای پرافتخار ، کدامیک حذف می شوند ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جام جهانی زنان ؛ فرانسه میزبان یا آمریکای پرافتخار ، کدامیک حذف می شوند ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.