زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولفسبورگ ، گرگ ایالت ساکسونی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولفسبورگ ، گرگ ایالت ساکسونی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ولفسبورگ / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی ولفسبورگ ؛ گرگ ایالت ساکسونی و...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ولفسبورگ / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

ولفسبورگ ؛ گرگ ایالت ساکسونی و کمپانی فولکس واگن

یک حرف W در یک دایره سبز رنگ ، چیزی است که در نگاه اول در نماد ولفسبورگ به چشم می خورد . با این نماد ساده عجیب به نظر می رسد که وقتی باشگاه ولفسبورگ آغاز به کار کرد ، نام بسیار طولانی « فولکس واگن ورک شاتات دس کا.د. اف واگن  BSG Volkswagenwerk Stadt des KdF-Wagen » را داشت. آسمونی ، این باشگاه خیلی دیرتر از سایر تیمهای آلمانی و در روز 12 سپتامبر 1945 در حالی آغاز به کار کرد که تنها چند ماه از پایان جنگ جهانی دوم و شکست آلمان در جنگ می گذشت. با این حال آلمانی ها خیلی سریع، آماده بازسازی کشورشان شده بودند.

wolfsburg-logo-during-time
wolfsburg-logo-during-time

شهر ولفسبورگ هم که در سال 1938 برای زندگی و کار کارگران اتومبیل سازی فولکس واگن ساخته شده بود، تنها بعد از هفت سال شاهد تاسیس اولین تیم فوتبال مارگری در آن منطقه بود. آسمونی ،تیم ، تازه آغاز به کار کرده بود که « برند البرز کی رش » مربی جوانان باشگاه ، 10 پیراهن سبز به بازیکنان داد تا آن را به تن کنند . رنگ سبز در کنار رنگ سفید، دو رنگی بود که در پرچم ایالت ساکسونی جنوبی به کار رفته بود و وقتی عده ای از زنان خیاط شهر ، تعدادی شورت سفید برای تیم دوختند، ترکیب سبز و سفید ، به رنگ پیراهن این باشگاه تبدیل شد و تا امروز هم تغییری در آن ایجاد نشده است.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولفسبورگ ، گرگ ایالت ساکسونی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولفسبورگ ، گرگ ایالت ساکسونی

چندی بعد و در 15 دسامبر 1945، اسم تیم « و. فا.ال. ولفسبورگ » شد که عبارت VFL، مخفف عبارات Verein für Leibesübungen ( باشگاهی برای تمرین ) بود. برای لوگوی تیم هم از آرمی استفاده شد که در مرکز پرچم ایالت ساکسونی جنوبی قرار گرفته بود. این لوگو یک گرگ بود که روی دیوار یک قلعه ایستاده بود. این دو علامت، نماد شهر بودند ؛ WOLF به معنای گرگ بود و BURG معنای قلعه می داد. چندی بعد، گرگ از این نماد حذف شد. اما قلعه به شکلی طراحی شد که علاوه بر ظاهر قلعه، به شکل حرف W هم نوشته شود.

wolfsburg-logo-during-time
wolfsburg-logo-during-time

آخرین تغییر در نماد باشگاه، تغییری جزئی بود ؛ عبارات مربوط به نام باشگاه حذف شدند و با حذف بخشی از دایره، این دایره به یک هلال سبز تبدیل شد. فونت W هم عوض شد تا در نگاه اول ، تنها یک حرف ببینیم نه یک قلعه قدیمی. با این وجود، سادگی نماد هم نمی تواند اصالت آن را کمرنگ کند. لوگوی ولفسبورگ هم ، رنگهای سنتی باشگاه را نمایش می دهد ، هم پرچم ایالت ساکسونی جنوبی را به تصویر می کشد و هم ابتدای لقب تیمی را نشان می دهد که در فوتبال آلمان به Die Wolfe ( گرگ ها ) معروف است.    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولفسبورگ ، گرگ ایالت ساکسونی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولفسبورگ ، گرگ ایالت ساکسونی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.