زمان مطالعه: 2 دقیقه
گرگاس

گرگاس

گرگاس حیوانی غول پیکر از ترکیب گرگ و سگ است و بسیار خطرناک تر از آن دو. آیا می دانید گرگاس برای حیات وحش چه خطری دارد؟

گرگاس نام دیگر گرگی است که حیوانی دورگه، از ترکیب سگ و گرگ به وجود می آید. این حیوان بسیار قوی تر و باهوش تر از هر دوی سگ و گرگ است! بیشتر آنها در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند. اگر می خواهید با گرگاس و ویژگی های آن آشنا شوید، در این بخش آسمونی به شما می گوییم که گرگاس چه حیوانی است.

گرگاس چیست؟

بعضی افراد مانند چوپان ها و علاقه مندان به سگ، این حیوانات را مجبور به جفت گیری میکنند تا چنین موجودی به وجود آید، اما چون معمولاً نمی توانند کنترلش کنند در طبیعت رهایش میکنند. قدرت گرگاس بسیار زیاد است و وقتی چنین موجود خطرناکی در طبیعت رها شود به نوعی باعث برهم زدن اکوسیستم می شود. این موجود بر خلاف گرگها از انسان نمیترسد، قوی تر و تهاجمی تر است. گرگ ها معمولاً زمستان به خاطر گرسنگی شدید به انسان حمله میکنند، اما گرگاس انسان را در هر فصلی ببیند امکان حمله کردن دارد حتی بهار و تابستان بیشتر.

متاسفانه در کشور ما خیلی این اتفاق افتاده است و این چند سال اخیر ده ها کودک توسط گرگاس سگ از داخل حیاط خانه ها دزدیده شده و خورده می شوند. حتی در رابطه با گرگاس در ایران مستندی ایرانی به اسم گرگینگی ساخته شده است. متاسفانه چنین دخالتی در کار خدا و طبیعت نیتجه ناخوشی دارد. اگر کسی قصد چنین کاری داشت بهتر است به او آگاهی داده شود که چه کار اشتباهی را انجام می دهد.

خصوصیات ظاهری گرگاس

خصوصیات ظاهری گرگاس

گرگاس و یا سگگرگ حیوانی است که شباهت بسیاری به گرگ دارد. ویژگی های ظاهری گرگاس قد بلند و استخوان بندی درشت آن است. پوزه گرگاس بزرگتر از سگ می باشد و گوش های درازی دارد. دم گرگاس در حالت‌ عادی و غیر تهاجمی عمود بر زمین است. رنگ گرگاس یا گرگی حیوان همانند گرگ ایرانی است و این حیوان از گرگ بسیار خشن تر و وحشی تر می باشد.

گارگاس ها معمولا محافظان ضعیفی هستند. گرایش های تهاجمی، در صورت وجود، در گرگاس ناشی از ترس است و به همین دلیل، رفتار آن ها غیرقابل پیش بینی و کنترل آن دشوار می باشد.

طول عمر یک گارگاس بین 12-14 سال است، مانند یک سگ خانگی بزرگ.

گرگاس در ایران

بیشتر گرگاس ها در ایالات متحده آمریکا هستند و تعداد آنها در این کشور طبق آمار سال 1998، چیزی حدود 300 هزار برآورد شده است. البته گرگی یا گرگاس ایرانی هم وجود دارد. متاسفانه برخی از ایرانیان، سگ های گرگی را در خانه های آپارتمانی خود نگه می دارند. این کار هم ظلم در حق حیوان است و هم ممکن است برای ساکنین آپارتمان خطراتی ایجاد کند. در ادامه تصاویر گرگاس را مشاهده می کنید.

 همه ی گرگاس ها خطرناک نیستند چرا که برخی از خصوصیات رفتاری آن ها مانند سگ است و به انسان آسیبی نمی رساند. بعضی از گرگاس ها بخاطر ویژگی های ژنتیکی پدر خود، یعنی گرگ، خوی درندگی دارند و ممکن است به انسان حمله کنند.

معضل سگ‌ گرگ‌ یا گرگاس همیشه وجود داشته است، اما هنوز شواهد دقیق و علمی مبنی بر خسارات شدید این گونه از حیوان ها وجود ندارد. در زمستان و در بخش های مختلف ایران گرگاس ها به دلیل کمبود طعمه و هوای سرد به زیستگاه های انسانی نزدیک می شوند و گاهی به انسان ها و گله ها حمله می کنند و این موضوع جدیدی نیست.

عکس حیوان گرگاس

 فیلم گرگاس واقعی

 گرگاس چیست و چه خطری دارد

 فیلم گرگاس واقعی

 گرگاس چیست و چه خطری دارد

نظر خود را درباره «گرگاس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گرگاس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.