زمان مطالعه: 2 دقیقه
اینترنت بیسیم چیست؟

اینترنت بیسیم چیست؟

اینترنت وایرلس یا بی سیم (WiFi) ، به اینترنتی گفته میشود که امکان ارتباط با سرویس دهنده اینترنت (ISP) را بدون نیاز...

مفهوم اینترنت بیسیم

اینترنت وایرلس یا بی سیم (WiFi) ، به اینترنتی گفته میشود که امکان ارتباط با سرویس دهنده اینترنت (ISP) را بدون نیاز به کابل یا سیم برای کاربران اینترنت فراهم میکند. آسمونی در این بخش در مورد اینترنت بیسیم بیشتر صحبت می کند.  Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند.

انواع شبکه های Wireless

1- سیستم وایرلس ثابت
از امواج رادیویی استفاده می کند و خط دید مستقیم برای برقراری ارتباط لازم دارد. بر خلاف تلفن های همراه و یا دیگر دستگاههای Wireless، این سیستم ها از آنتن های ثابت استفاده می کنند و به طور کلی می توانند جانشین مناسبی برای شبکه های کابلی باشند و می توانند برای ارتباطات پرسرعت اینترنت و یا تلویزیون مورد استفاده قرار گیرند.امواج رادیویی وجود دارند که می توانند اطلاعات بیشتری را انتقال دهند و در نتیجه از هزینه ها می کاهند.

2- سیستم وایرلس قابل حمل 
دستگاهی است که معمولا خارج از خانه، دفتر کار و یا در وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند.نمونه های این سیستم عبارتند از : تلفن های همراه، نوت بوکها، دستگاه های پیغام گیر و PDA ها.این سیتم از مایکروویو و امواج رادیویی جهت انتقال اطلاعات استفاده می کند.

3- سیستم وایرلس مادون قرمز
این سیستم از امواج مادون قرمز جهت انتقال سیگنالهایی محدود بهره می برد.این سیستم معمولا در دستگاه های کنترل از راه دور، تشخیص دهنده های حرکت، و دستگاه های بی سیم کامپیوترهای شخصی استفاده می شود.با پیشرفت حاصل در سالهای اخیر، این سیستم ها امکان اتصال کامپیوتر های نوت بوک و کامپیوتر های معمول به هم را نیز می دهند و شما به راحتی می توانید توسط این نوع از سیستم های Wireless ، شبکه های داخلی راه اندازی کنید.

چرا از wireless استفاده کنیم ؟

تکنولوژی Wireless به کابر امکان استفاده از دستگاه های متفاوت ، بدون نیاز به سیم یا کابل ، در حال حرکت را می دهد.در صورتی که در شبکهای کابلی الزاما  در محلی ثابت قرار میگیرید .. از شبکه های بدون کابل می توان در مکان عمومی ، کتابخانه ها ، هتل ها ، رستوران ها و مدارس استفاده نمود . در تمامی مکان های فوق ، می توان امکان دستیابی به اینترنت را نیز فراهم نمود . یکی از چالش های اصلی اینترنت بدون کابل ، به کیفیت سرویس ( QoS ) ارائه شده برمی گردد در صورتی که به هر دلیلی بر روی خط پارازیت ایجاد گردد ، ممکن است ارتباط ایجاد شده قطع و یا امکان استفاده مطلوب از آن وجود نداشته باشد.

شرایط ایجاد اینترنت بی سیم

1- نیاز به دید مستقیم دکل
2- نیاز به گیرنده رادیویی (رادیو یا همان مودم روی پشت بام نصب میشود)
3- نیاز به کابل شبکه جهت انتقال اینترنت از گیرنده به ساختمانقابل توجه آپارتمانها و مجتمع های چند واحدی :رادیوئی که بر روی پشت بام نصب می شود قابلیت سرویس دهی تقریبی به 100 اشتراک جداگانه در یک مجموعه را دارد که اشتراکها بدون تاثیر گذاری از لحاظ سرعت و حجم مصرفی بر یکدیگر قابل تحویل می باشند ⋅

مزایای اینترنت بی سیم

1- نصب سریع
2- سرعت و کیفیت بالا
3- هزینه ماهیانه مناسب تر نسبت به دیگر روشها
4- عدم نیاز به خط تلفن
5- کاربری آسان برای مشترکین خانگی ، ادارات ، ارگانها و شرکتها

نظر خود را درباره «اینترنت بیسیم چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اینترنت بیسیم چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.