زمان مطالعه: 2 دقیقه
اینترنت وایرلس چیست؟

اینترنت وایرلس چیست؟

Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده میشود

استفاده از اینترنت وایرلس

Wireless به تکنولوژی ارتباطی اطلاق می شود که در آن از امواج رادیویی، مادون قرمز و مایکروویو ، به جای سیم و کابل ، برای انتقال سیگنال بین دو دستگاه استفاده می شود.از میان این دستگاه ها می توان پیغامگیرها، تلفن های همراه، کامپیوتر های قابل حمل، شبکه های کامپیوتری، دستگاه های مکان یاب، سیستم های ماهواره ای و PDA ها را نام برد.تکنولوژی Wireless به سرعت در حال پیشرفت است و نقش کلیدی را در زندگی ما در سرتاسر دنیا ایفا می کند . آسمونی در این مقاله شما را با اینترنت وایرلس بیشتر آشنا می کند.

استفاده از فناوری WIFI که برای برقراری ارتباط پرسرعت و بدون قطعی با اینترنت، طراحی و در اختیار کابران قرار گرفته است، می‌تواند به خوبی سهولت دسترسی مداوم به اینترنت را برای کاربران با سرعت قابل ملاحظه‌ای فراهم سازد.با بهره‌گیری از فناوری WIFI کاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از یک گیرنده رادیوئی بیسیم بدون استفاده از خط تلفن، به صورت دایم و با سرعتی بالا به اینترنت متصل شوند. به عبارت دیگر، با استفاده از این فناوری می توان از آن برای برقراری ارتباط پرسرعت و بدون قطعی با اینترنت و بدون هزینه‌ی پالس تلفن بهره جست.کاربرانی که از داشتن اینترنت پرسرعت به هر دلیل محروم هستند و یا از سرویس فعلی خود ناراضی میباشند، میتوانند از داشتن اینترنت پرسرعت که شرکت WPDS ارائه میکند استفاده مطلوب بعمل آورند.

مزایای شبکه بی سیم نسبت به شبکه های کابلی LAN
1- عدم نیاز به سیم کشی
2- شبکه های کابلی در مقیاس هایی همچون یک شهر قابل اجرا نیست ولی شبکه های بی سیم تا ده ها و در مواردی تا صد ها کیلومتر قابل پیاده سازی می باشد.
3- نصب سریع و آسان (در مقایسه با سختی های کابل کشی)

معایب شبکه بی سیم نسبت به شبکه کابلی LAN
1- در شبکه های کابلی میزان انتقال اطلاعات بین 10 مگابیت تا 1000 مگابیت بر ثانیه (نسبت به نوع تجهیزات و تنظیمات) می باشد که این رقم در شبکه های بی سیم بین 1 مگابیت تا 300 مگابیت (نسبت به تجهیزات و تنظیمات و فاصله) می باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که هدف شما از برقراری لینک وایرلس استفاده از شبکه اینترنت می باشد در این زمینه هیچ نگرانی نخواهید داشت زیرا تجهیزات استفاده شده توسط شرکت رسانه جواب گوی نیاز شما خواهد بود.
2- قطعاً شبکه های کابلی پایدارتر از شبکه های بی سیم هستند اما به دلیل محدودیت های اجرای شبکه کابلی عملاً شبکه بی سیم بهترین گزینه خواهد بود.

مزایای شبکه بی سیم نسبت به شبکه ADSL
1- نصب سریع
2- سرعت بالاتر
3- عدم نیاز به خط تلفن و نبود مشکلاتی از قبیل پر بودن ظرفیت و یا خطوط فیبر نوری و ...

معایب شبکه بی سیم نسبت به شبکه کابلی ADSL
1- هزینه راه اندازی بالاتر
2- نیاز به دید مستقیم (عدم وجود مانع بین ISP و پست بام

نظر خود را درباره «اینترنت وایرلس چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اینترنت وایرلس چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.