زمان مطالعه: 1 دقیقه
تفاوت هاست ویندوز و لینوکس

تفاوت هاست ویندوز و لینوکس

سیستم عامل مهم در زمینه ارائه خدمات هاستینگ، هاست ویندوز و لینوکس می باشد که هر کدام کاربردها و ویژگی های...

فرق لینوکس و هاست ویندوز

میزبانی وب لینوکس و یا ویندوز مرتبط با سیستم عامل سروری است که سایت شما بر روی آن قرار می گیرد و هیچ ارتباطی به سیستم عامل کامپیوتر بازدید کنندگان نداشته و همه میتوانند با هر سیستم عاملی، سایت شما را مشاهده کنند. در واقع برای کار با هر دو سیستم عامل از یک برنامه واسط مدیریت هاست به نام کنترل پنل استفاده می شود. کنترل پنلهای وب سایت پنل (Website Panel) و هاستینگ کنترولر (Hosting Controller) برای هاست ویندوز و کنترل پنل های سی پنل (Cpanel)، دایرکت ادمین (DirectAdmin) برای هاست لینوکس استفاده می شود. معمولا هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس دارای سرعت یکسان می باشند چراکه غالبا اکثر سرورها از سخت افزاری هم سطح استفاده می کنند. مدیریت هر دو سایت نیز تقریبا یکسان است و هر دو دارای امکاناتی از قبیل کنترل پنل، سیستم مدیریت فایل تحت وب و سرویس وب میل و… می باشند.با آسمونی همراه باشید.

لینوکس یا ویندوز… هر دو میتوانند برای شما کار کنند!

آشنایی با میزبانی وب لینوکس

لینوکس وقتی به عنوان سرویس دهنده هاست استفاده شد، مورد استقبال قرار گرفت و به زعم کارشناسان، بعنوان بهترین سیستم عامل برای سرورهای وب شناخته شد. قابل اعتماد بودن، ثبات و کارآمدی لینوکس باعث شده است تا بیشترین استفاده را برای وب سرورها و ایمیل سرورها داشته باشد. همانطور که اشاره شد اگر شما قصد دارید چارچوب سایت خود را با استفاده از زبان PHP, Perl و با دیتابیس MySQL راه اندازی نمایید سراغ لینوکس بروید. لینوکس همچنین مناسب سایتهای اطلاع رسانی خبری، مقاله نویسی و تالارهای گفتگو می باشد. ضمن اینکه اگر به دنبال سیستمهای مدیریت وب، تالارهای گفتگو و انجمنهای آماده کد باز و به صورت رایگان هستید از لینوکس استفاده کنید، چرا که بیشتر برنامه های طراحی شده و موجود برای ویندوز را می بایست با پرداخت هزینه حق اشتراک استفاده نمایید.

آشنایی با میزبانی وب ویندوز

تفاوت هاست ویندوز و لینوکس
تفاوت هاست ویندوز و لینوکس

سیستم عامل هاست ویندوز از زبانهای ASP و ASP.NET پشتیبانی می کند که صاحب امتیاز آن شرکت مایکروسافت است. ASP فقط در سرورهای ویندوز قابل اجرا می باشد و لینوکس از آنها پشتیبانی نمی کند. بصورت استاندارد برای ASP و ویندوز از بانک اطلاعاتی SQL Server و برای PHP و لینوکس از بانک اطلاعاتی My SQL استفاده می شود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تفاوت هاست ویندوز و لینوکس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت هاست ویندوز و لینوکس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.