زمان مطالعه: 2 دقیقه
چرا هواداران یوونتوس از آنتونیو کونته متنفرند؟

چرا هواداران یوونتوس از آنتونیو کونته متنفرند؟

برای هوادارانی که عاشق یک تیم فوتبال هستند، سخت ترین اتفاق ممکن، حضور چهره های محبوب آنها در تیمهای رقیب است.

اختصاصی آسمونی

نوشته مهدی زارعی

برای هوادارانی که عاشق یک تیم فوتبال هستند، سخت ترین اتفاق ممکن، حضور چهره های محبوب آنها در تیمهای رقیب است. در بسیاری اوقات، رابطه بین دو تیم، از رقابت به دشمنی میل می کند و در این شرایط، رفتن یک بازیکن از تیمی به تیم دشمن، نه تنها موجب ضعف آن تیم می شود، بلکه باعث تقویت دشمن هم می گردد. علاوه بر این مساله، برای طرفداران غیرقابل تحمل است که یکی از اسطوره های خودشان را با پیراهن رقیب ببینند؛ چه به عنوان بازیکن، یا حتی مربی.

در تاریخ 123 ساله باشگاه یوونتوس هم می توان چهره های زیادی را دید که بعد از پوشیدن پیراهن یووه، راهی تیمهای دیگر شدند. برخی مثل لئوناردو بونوچی بعد از هفت سال متوالی بازی در جمع راه راه پوشان تورین، ناگهان سر از تیم رقیبی همچون میلان درآوردند و بعد از یک سال بازی در این تیم، مجددا به یووه بازگشتند. جیان لوییجی بوفون نماد وفاداری به یووه هم ناگهان در اواخر فوتبال خود، سر از پاری سن ژرمن درآورد و پس از یک فصل، مجددا به تیم همیشگی خود بازگشت.

کونته
کونته

با این حال، برخورد زننده ای با هیچ یک از این بازیکنها صورت نگرفت؛ درست برخلاف برخورد تماشاگران با آنتونیو کونته، مردی که در دوران بازی خود، 13 سال برای یووه بازی کرد و به تمام افتخارات رسید؛ از جمله 5 قهرمانی سری آ و یک فتح لیگ قهرمانان اروپا.

کونته در دوران مربیگری خود نیز بعد از یک قهرمانی در سری B با تیم باری، در سال 2011 مربی یوونتوس شد و تیمی را به جمع مدعیان سری آ بازگرداند که بعد از ماجرای کالچوپولی و سقوط به دسته دوم، مدتها بود در جمع مدعیان جایی نداشت.

عملکرد کونته فوق العاده بود و سه قهرمانی یوونتوس در سالهای 2012، 2013 و 2014 با مربیگری او به دست اومد. پس از آن هم او سرمربی تیم ملی ایتالیا شد. با این حال داستان درخشش بیانکونری در سری آ ادامه پیدا کرد؛ هم با مربیگری ماسیملیانو آلگری و هم با مربیگری مائوریتسیو ساری.

به خاطر همین آمار فوق العاده کونته بود که نام او در بیرون استادیوم یوونتوس به عنوان یکی از مشاهیر تاریخ باشگاه ثبت شده است. گورخرها 50 ستاره در اطراف ورزشگاه خود طراحی کردند و داخل هر ستاره، نام یکی از مردان بزرگ تاریخ خود را ثبت کردند.

اما بعد از مربیگری در چلسی، ناگهان کونته سرمربی تیم اینتر شد. در ابتدا همه چیز عادی به نظر می رسید و حتی کونته هم اعلام کرد که دلیل حضورش در اینتر، تنها این امر بوده که پیشنهادی از طرف یووه به او داده نشده بود.

با این حال، در آستانه اولین دربی یووه و اینتر بعد از حضور کونته در نراتزوری، بیشتر از 15 هزار هوادار یووه طوماری را امضا کردند و درخواست کردند اسم کونته از پیاده روی مشاهیر باشگاه حذف شود تا به جای آن، اسم« کلودیو مارکیزیو» بیاید. مساله ای که بیشتر از توجه آنها به مارکیزیوی تازه بازنشسته، نشان دهنده نفرتشان از کونته بود و رفتن او به اینتر. کاری که از نظر آنان خیانت تلقی می شد.

البته کونته هم این کار را ناشی از جهل و نادانی دانست و نام او هم از بخش مشاهیر، هرگز حذف نشد.

اما به خوبی طرز تفکر هوادارانی را نشان داد که نمی توانند کسانی را که باعث تقویت رقبای آنها می گردند، ببخشند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا هواداران یوونتوس از آنتونیو کونته متنفرند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا هواداران یوونتوس از آنتونیو کونته متنفرند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.