زمان مطالعه: 8 دقیقه
بارسلونا ورژن والورده ، بدترین بارسلونا در طول تاریخ ؟!

بارسلونا ورژن والورده ، بدترین بارسلونا در طول تاریخ ؟!

بارسلونا به گزارش ورزشی آسمونی ، تیم بارسلونا بعد از حضور ارنستو والورده هنوز نتوانسته است از پس مشکلات...
بارسلونا
بارسلونا
بارسلونا

به گزارش ورزشی آسمونی ، تیم بارسلونا بعد از حضور ارنستو والورده هنوز نتوانسته است از پس مشکلات عدیده خود بر بیاید و تمامی تاکتیک های این سرمربی نیز راهگشا نبوده است . سرمربی ای که از تیم بیلبائو با هزار امید و آرزو بعد از کسب نتایجی قابل قبول راهی تیم بارسلونا شد اما اکنون می توان گفت به یکی از منفور ترین سرمربی های تاریخ بارسلونا تبدیل شده است .

دلایل بسیار زیادی برای خوش بین بودن به وضعیت آینده بارسلونا وجود دارد اما به همان اندازه و حتی بیشتر می توان دلیل آورد که تیم بارسلونای والورده تا کنون یکی از ضعیف ترین سال های خود را پشت سر گذاشته است . وضعیت هنگامی بد تر می شود که بارتومئو ، رئیس وقت باشگاه بارسلونا از وی بعد از کلی نتایج ضعیف حمایت کرده و حاضر به عوض کردن شرایط و بهبود آن نیست !

دلایلی که می توانیم بارسلونا را تیمی نه در حد نام آن بنامیم :

  • الکلاسیکو برگزار شده

درست است که تیم بارسا سال گذشته موفق شد سه بازی از چهار الکلاسیکو برگزار شده را با برد پشت سر بگذارد اما تیم رئال مادرید نیز در آن در زمان در برهه بسیار بد تعویض سرمربی های خود بود . اما در الکلاسیکو آخر برگزار شده کاملا عیار تیم بارسلونا مشخص شد . بازی ای که در ورزشگاه اختصاصی بارسلونا در میان حضور پر شور تماشاگران این تیم برگزار شد اما تیمی که بیشتر حمله کرد تیم رئال مادرید بود ! آمار افتضاح تنها 2 شوت در چارچوب برای تیم بارسلونا نشان از ضعف این تیم دارد که بی سابقه است .

تیم رئال مادرید با پرس شدید بازیکنان بارسلونا در طول مسابقه برتری خود را به طول محسوسی حفظ کرد اما تیم بارسلونا خوش شانس بود که تراشتگن در دوران اوج خود به سر می برد و اجازه باز شدن دروازه تیمش را نمی داد . اما از این موضوع نباید گذشت که دیدار برگزار شده بیشتر چیزی شبیه به دربی شهر مادرید بود تا جذاب ترین دیدار در فوتبال جهان ! تیم بارسلونا در این دیدار حتی یک درصد نیز به تیم بارسلونا شباهت نداشت و به جای آن که تیم بارسلونا تفکرات انتوان گریزمن را تغییر بدهد ، شیوه های دفاع اتوبوسی باقی مانده در گریزمن از زمان حضور در اتلتیکومادرید ، بر تیم بارسلونا تاثیر گذار بوده است !

فیلیپه کوتینیو - بازیکن سابق بارسلونا
فیلیپه کوتینیو - بازیکن سابق بارسلونا
فیلیپه کوتینیو - بازیکن سابق بارسلونا
  • خرید هایی بسیار ضعیف و نا کار آمد

بارسلونا در چند فصل اخیر در بخش نقل و انتقالات بسیار ضعیف عمل کرده است و بیشتر به دنبال جذب ستاره قدم برداشته است . بعد از خروج نیمار از این تیم ، خرید های عجیب و غریب تیم بارسلونا تحت هدایت والورده و همچنین سرپرستی بارتومئو ، به مواردی نظیر مالکوم ، گریزمن ، فیلیپه کوتینیو ، آرتورو ویدال و ... ختم می شود . در خصوص مالکوم می توان گفت که تنها دلیل هایجک این بازیکن ، اذیت کردن تیم آ اس رم که تا یک قدمی خرید او پیش رفت بود ، چرا که مالکوم جز در چندین بازی در طول فصل و علارغم حضور درخشان در دیدار الکلاسیکو ، فرصت بازی کردن در بازی های مهم را نداشت و به ندرت از آن استفاده می شد .

فیلیپه کوتینیو نیز بعد از هزار امید و آرزو برای بردن جام باشگاهی و لیگ قهرمانان اروپا راهی تیمی شد که در بدترین وضعیت خود در آن برهه زمانی قرار داشت . کوتینیو هرگز موفق نشد به جایگاهی که لایق آن بود دست پیدا کند و تنها یک سال بعد از حضور در بارسلونا به طور قرضی به باشگاه بایرن مونیخ پیوست تا شاید بتواند دوران درخشان خود را در این تیم احیا کند .

اما خرید گریزمن و آرتورو ویدال را نیز می توان در زمره این خرید ها قرار داد . گریزمن که همچنان نتوانسته روز های اوج خود در اتلتیکو مادرید را در بارسا تکرار کند و تعدد بازیکن در پست وینگر راست و هماهنگ نبودن او با لیونل مسی و لوئیس سوارز به شدت باعث تضعیف قدرت تهاجمی این بازیکن شده است . اما می رسیم به آرتورو ویدال که در مقابل سه خرید دیگر نام برده شده ، بهترین آن است ، بازیکنی در پست هافبک ، هافبک دفاعی که نه تنها توانایی بازی سازی را به طور جدی ندارد بلکه بدلیل سن بالای این بازیکن نمی توان او را در زمره خرید های بسیار عالی این باشگاه قرار داد . خرید این بازیکن بیشتر همانند خرید پائولینیو است تا خرید یک بازیکنی که تیم بارسلونا می تواند از آن تا سالیان سال استفاده کند .

لیونل مسی - بازیکن بارسلونا
لیونل مسی - بازیکن بارسلونا
لیونل مسی - بازیکن بارسلونا
  • آکادمی تضعیف شده

تیم بارسلونا در کنار تیم هایی نظیر آژاکس ، سانتوس و منچستریونایتد همواره آکادمی بسیار قوی ای در طول تاریخ داشته است . شاید تنها تیم آژاکس باشد که قابل قیاس و یا حتی کمی بهتر از لاماسیا بارسلونا باشد . بازیکنانی نظیر ژاوی ، اینیستا ، فابرگاس و اعجوبه فوتبال دنیا با شش توپ طلا ، لیونل مسی ، تیم بارسلونا را از حیث بازیکن سازی در رتبه های بالای لیست قرار می دهد . اما با توجه با مصرف گرایی تیم بارسلونا در سال های اخیر ، توجه به آکادمی در این باشگاه تا حد زیادی کم تر شده است و این باشگاه بازیکنانی نظیر ژاوی سیمونس را که جهان را مبهوت از شیوه بازی اش کرده بود از دست داده و این بازیکن راهی پاری سن ژرمن شود !
  • شیوه هدایت سرمربی

شاید تنها دلایل بالا دلیل بر تضعیف تیم بارسلونا نباشد ، اما تمامی طرفداران بارسلونا از شیوه هدایت تیم زیر نظر والورده عاصی شده اند . باشگاهی که زمانی زیر دست یوهان کرویف فقید رهبری می شد و بعدا به دست های توانمندی همانند پپ گواردیولا سپرده شد ، اکنون به جایی رسیده است که دو سال پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا به دلایل ضعف تاکتیکی بسیار ساده کام بک خورده و از دور رقابت ها حذف می شود . باشگاهی که سبک تیکی تاکا را به بهترین شیوه ممکن اجرا می کرد در دیدار رفت لیگ قهرمانان اروپا در برابر اینتر میلان ، اسیر چینش و بازی خوب بازیکنان این تیم تحت رهبری آنتونیو کونته شده بود که اگر لیونل مسی نبود ، تیم بارسلونا نمی توانست در آن دیدار نتیجه بگیرد .

ارنستو والورده - سرمربی بارسلونا
ارنستو والورده - سرمربی بارسلونا
ارنستو والورده - سرمربی بارسلونا

حضور لیونل مسی در ترکیب والورده رکنی اساسی است . نبود مسی برای ارنستو والورده بسیار گران تمام شده است . نتیجه نگرفتن های متوالی این تیم در نبود لیونل مسی ، علاوه بر تاکید بر بی برنامه بودن والورده ، نشان از وابستگی عجیب بارسلونای والورده به لیونل مسی است که این امر بسیار نگران کننده است . حال که بازیکنان تیم بارسلونا تنها متکی به یک نفر باشند ، از بار مسئولیت دیگر بازیکنان تا حدودی کم می کند و بازیکنان و سرمربی در کنار یکدیگر ، تنها لیونل مسی را گره گشای کار خود می دانند و این امر در حالی که لیونل مسی 32 سال دارد بسیار نگران کننده است .

دلایلی که همچنان تیم بارسلونا را تیمی بسیار قدرتمند نشان می دهد

  • لیونل مسی در دوران اوج

لیونل مسی تا کنون انقدر برای تیمش حیاتی نبوده است . ضربات کاشته تماشایی ، گل هایی نجات بخش و هماهنگی بی حد او با لوئیس سوارز و یوردی آلبا ، باعث می شود تا تیم بارسلونا همچنان از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار باشد .

لیونل مسی هرچه در توان دارد برای بارسلونا انجام می دهد و تیم بارسلونا با تکیه به لیونل مسی همچنان می تواند در اوج بماند اما تیم بارسلونا باید از " چو فردا شود فکر فردا کنیم " فاصله گرفته و کاملا هماهنگ بازی کند تا بتواند از تمامی بازیکنان خود نهایت استفاده را ببرد .
  • حضور جوانانی کم اما با استعداد

لاماسیا تضعیف شده است اما تعطیل نه ! بازیکنانی نظیر آفسو فاتی که جوان ترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفته است . این بازیکن که تاکنون برای تیم بارسلونا علارغم سن بسیار کمش ، درخشیده است همه را یاد دوران نوجوانی لیونل مسی در بارسلونا می اندازد . فاتی اکنون تنها 17 سال سن دارد و آینده ای درخشان در برابر او و باشگاه بارسلونا قرار دارد .

دیگر جوانان حاضر در این لیست می توان به کارلس پرز اشاره کرد که در ابتدای فصل در ترکیب اصلی در ترکیب تیم بارسلونا قرار گرفت و موفق شد بازی های بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد . پرز در سال های 2012 تا 2017 به مدت پنج سال در لاماسیا بازی کرد و در سال 2019 به تیم اصلی دعوت شده است و موفق شده نمایش های درخشانی از خود نشان دهد .

آنسو فاتی - بازیکن بارسلونا
آنسو فاتی - بازیکن بارسلونا
آنسو فاتی - بازیکن بارسلونا

اما می رسیم به بهترین خرید این باشگاه که کسی نیست جز فرانکی دی یانگ ، هافبکی که از تیم پر ستاره آژاکس خریداری شد و موفق شده است خیلی زود در ترکیب اصلی تیم بارسلونا قرار بگیرد و جای خودش را محکم کند . جوان پر استعدادی که سال گذشته به همراه تیم آژاکس ، تیم رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو در هم کوبید و در یک چهارم پایانی موفق شد تیم یوونتوس را از گردانه رقابت ها حذف کند و موفق شد تا نیمه نهایی نیز پیش بیاید اما شکست در برابر تیم تاتنهام ، این تیم را از حضور در فینال لیگ قهرمانان دور نگه داشت .
  • بازیکنانی با تجربه

اگرچه هر تیمی نیاز به یک تعویض نسل در طول چندین سال متوالی دارد اما به بازیکنان باتجربه نیز نیاز دارد . حضور بازیکنانی نظیر سرخیو بوسکتس ، یوردی آلبا و جرارد پیکه در قلب خط دفاع در کنار کلمنت لنگله موجب می شود که تیم بارسلونا از تجربه ای بسیار کاآمد برخوردار باشد تا بتواند در شرایط حساس شرایط تیم را دگرگون کند .

علاوه بر این بازیکنان ، بازیکنان جوان تیم بارسلونا نیز هستند که روحیه جنگندگی و نشاط را به تیم بارسلونا اهدا می کنند و باعث می شوند که تیم بارسلونا میانگین سنی خود را همچنان حفظ کند . حضور بازیکنان با تجربه در کنار جوانان حاضر در این تیم باعث انتقال تجربه شده و در طول مسابقه بازیکنان جوان تیم بارسلونا با تماشای شیوه برخورد بازیکنان با تجربه این تیم با برخی مسائل ، می توانند از آن ها الگو برداری کنند .

فرانکی دی یانگ - بازیکن بارسلونا
فرانکی دی یانگ - بازیکن بارسلونا
فرانکی دی یانگ - بازیکن بارسلونا
  • خط هافبکی بسیار قدرتمند

آبی اناری ها در طول تاریخ خط هافبکی بسیار تمام عیار داشته اند . کمی جلو تر اگر بیاییم بازیکنانی نظیر ژاوی و اینیستا را می بینیم که در کنار یکدیگر وظیفه انتقال توپ از دفاع به حمله را به نحو احسن انجام می دادند و بعد از خداحافظی ژاوی و اینیستا به نظر می رسید که تیم بارسلونا کمی دچار مشکل خواهد شد اما این طور نیست !

فرانکی دی یانگ و آرتور ملو ، در کنار سرخیو بوسکتس و یا آرتورو ویدال می تواند علاوه بر حفظ قدرت دفاعی تیم در انتقال دفاع به حمله بسیار به تیم بارسلونا کمک کند . قدرت بدنی و تکنیک فوق العاده آرتور ملو در کنار قدرت تهاجمی و پاس دهی بالای فرانکی دی یانگ تا به همین جای فصل بسیار تیم بارسلونا را از مشکلات رهایی بخشیده و این در حالیست که فرانکی دی یانگ اولین فصل حضور خود در بارسلونا را تجربه می کند و مطمئنا می تواند در آینده ای نه چندان دور خاطرات رویایی ژاوی و اینیستا را زنده کند .
نظر خود را درباره «بارسلونا ورژن والورده ، بدترین بارسلونا در طول تاریخ ؟!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بارسلونا ورژن والورده ، بدترین بارسلونا در طول تاریخ ؟! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.