زمان مطالعه: 1 دقیقه
چرا فرزندم به نزدیکانم بیشتر از من وابسته است؟

چرا فرزندم به نزدیکانم بیشتر از من وابسته است؟

شاید سوال خیلی از شما عزیزان این باشد چرا فرزندم به نزدیکانم بیشتر از من وابسته است؟ آیا این مسئله قابل حل است ؟ واکنش شما در برابر فرزندتان چگونه است؟

بنام یگانه عالم
شاید سوال خیلی از شما عزیزان این باشد چرا فرزندم به نزدیکانم بیشتر از من وابسته است؟
آیا این مسئله قابل حل است ؟
واکنش شما در برابر فرزندتان چگونه است؟

بسیاری از والدین وقتی میبینند که فرزندشان محبت بیشتری به خاله و یا پدر بزرگ و مادر بزرگ و دایی وعمه نشان میدهند و همین امر باعث میشود واکنش تندی از آنها سربزند واین برخورد موجب دلخوری نزدیکان و حتی والدین و کودک میشود.

وقتی کودک از نظر عاطفی و روحی ازطرف شما که والدین او هستید ارضا نشود و برخورد تند شما را میبیند سعی میکند این محبت را دوراز چشم شما به آنها نثار کند اما والدین با رعایت برخی مسائل نباید نگران این وابستگی باشند. اغلب والدینی که به این قضیه واکنش نشان می دهند نگران این هستند که رابطه عاطفی بین آنها وفرزندشان کمرنگ گردد.

برای رفع این مسئله باید برای فرزندتان وقت بگذارید و با او با مهربانی رفتارکنید تا نیاز عاطفی کودکتان تامین گردد.

اگر والدی بخواهد با گفتن جمله هایی مثل اینکه من دیگه مامانت یا بابات نیستم چون تو خاله و.. رو بیشتر دوست داری  توجه کودک را به خود جلب کند، ممکن است آسیب هایی از نظر روانی به او بزند و خودش متوجه آنها نشود چون اینگونه رفتارها اثرات منفی روی کودک دارد.

اگر والدین مانع بیان صریح احساسات کودک شوند، کودک فکر می کند نباید احساسش را بیان کند، در حالی که با بیان نکردن احساسات و هیجان کودک تخلیه نمی شود و بعدها در بزرگسالی دچار آسیب های روانی خواهند شد.
پس راه وروش تربیتی خود را عوض کنید ابراز عشق و علاقه را فراموش نکنید.
برای فرزندتان وقت بگذارید.
به نیازهای جسمی و روحی توامان توجه کنید.


نوشته خانم سارا فلاحی کارشناس ارشد روانشناسی

نظر خود را درباره «چرا فرزندم به نزدیکانم بیشتر از من وابسته است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چرا فرزندم به نزدیکانم بیشتر از من وابسته است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.