زمان مطالعه: 2 دقیقه
چرا دولت مردم را به خرید بیمه عمر ترغیب می کند

چرا دولت مردم را به خرید بیمه عمر ترغیب می کند

بیمه عمر و تشکیل سرمایه که در شاخه بیمه های زندگی قرار می گیرد، در تمام کشورها به عنوان یکی از پرطرفدارترین...

بیمه عمر و تشکیل سرمایه که در شاخه بیمه های زندگی قرار می گیرد، در تمام کشورها به عنوان یکی از پرطرفدارترین بیمه ها شناخته می شود که مخاطب عام داشته و معمولاً دولت ها سعی می کنند به عناوین مختلف مردم را ترغیب کنند که از این بیمه نامه ها استفاده کنند. یکی از این روش ها معافیت های مالیاتی است که به افراد در مشاغل مختلف بابت خرید بیمه عمر داده می شود. همچنین در کشور ما منافع حاصل از بیمه عمر از جمله سرمایه های پوشش های بیمه ای مثل فوت، از کار افتادگی و امراض خاص، و همچنین منافع حاصل از اندوخته صندوق سرمایه گذاری از پرداخت مالیات معاف هستند. حال این سوال پیش می آید که چه دلیلی دارد که مردم باید از بیمه های عمر استفاده کنند. در زیر به برخی از این دلایل پرداخته ایم:

  • با خرید بیمه عمر فرهنگ عمومی اقتصاد خانواده در کشور به سمت آینده نگری پیش می رود. به همین دلیل خانواده ها کمتر دچار بحران های اقتصادی می شوند و در صورت بروز مسئله ای می توانند از اندوخته صندوق خود استفاده کنند.
  • مردم معمولاً بخش کوچکی از درآمد ماهانه را به بیمه عمر اختصاص می دهند. این بخش معمولاً در سبد خانوار برای خرید های غیرضروری و کاذب هزینه می شود. که نه تنها منافع اقتصادی چندانی ندارد، بلکه در برخی اوقات مضر بوده یا حداقل منابع کشور را هدر می دهد. با ورود این پول ها به چرخه تولید در اقتصاد، باعث رشد اقتصادی کشور شده و در عمل نه تنها منابع هدر نمی رود، بلکه این منابع باعث ارزش افزوده هم می شود.
  • آینده قابل پیش بینی نیست. و زندگی همه انسان ها به مانند هم پیش نمی رود. برای افرادی که دچار بیماری یا حوادث ناگوار می شوند که حتی جان آن ها را هم تهدید می کند، مشکل ثانویه مالی بروز می کند. خواه برای خود شخص باشد خواه برای خانواده اش. در این زمان اگر فرد دارای بیمه عمر باشد، سرمایه های بیمه عمر مثل سرمایه فوت، فوت بر اثر حادثه، سرمایه از کار افتادگی، و سرمایه امراض خاص می تواند بخشی از این مشکل مالی بروز کرده را مرتفع سازد.
  • افرادی که بیمه عمر دارند، دارای نظم اقتصادی بیشتری هستند و اهل پس انداز کردن. همین مسئله باعث می شود که بتوانند بدون احتیاج به کمک های عمومی و دولتی، دوران بازنشستگی خوبی را برای خود و خانواده شان پایه ریزی کنند. این مسئله باعث اطمینان خاطر دولت در ایجاد رفاه نسبی برای افراد میانسال و کهنسال جامعه می شود.
  • در اقتصاد تورمی، سرمایه ها معمولاً تنزیل پیدا می کنند و قدرت خرید خود را از دست می دهند. اما شرکت های بیمه با سرمایه ها و اندوخته های اندک هر یک از بیمه گذاران، سود قابل توجهی که به شکل مرکب هم هست پرداخت می کنند. همین مسئله باعث می شود که برای خرید هایی که در بلند مدت برنامه ریزی می شوند، مثل خرید مسکن یا پرداخت هزینه ازدواج یا تحصیل فرزندان، قدرت خرید افراد نه تنها حفظ شود بلکه افزایش هم پیدا کند.

 

با توضیحاتی که داده شد، در میابیم که چرا دولت ها علاقه زیادی به بیمه عمر و بازنشستگی در جامعه خود نشان می دهند. و امتیازاتی را برای افرادی که با استفاده از بیمه های زندگی، به زندگی مالی خود نظم می دهند ارائه می کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا دولت مردم را به خرید بیمه عمر ترغیب می کند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا دولت مردم را به خرید بیمه عمر ترغیب می کند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.