زمان مطالعه: 2 دقیقه
چرا برخی بیش از حد عرق می کنند؟

چرا برخی بیش از حد عرق می کنند؟

عرق کردن بیش از حد حتی در موقع استراحت کردن یک عارضه پزشکی می باشد. عرق کردن زیاد به علت فعالیت زیاد غدد عرقی...

عرق کردن بیش از حد حتی در موقع استراحت کردن یک عارضه پزشکی می باشد. عرق کردن زیاد به علت فعالیت زیاد غدد عرقی رخ می دهد که بدون دلیل حتی موقعی که بدن خنک است عرق تولید می کنند. اطلاعات کاملی در مورد علت عرق زیاد که بسیاری از افراد ممکن است با ان مواجه باشند را در ادامه این مقاله از آسمونی می توانید بخوانید. همچنان ما را همراهی کنید.

در بعضی از افراد کف دست ها و اعضای دیگر بدن تا حدی عرق می کند که باعث خیس شدن تمام وسایل اطراف می شود.این افراد معمولا در محل کار خود دچار مشکل می شوند .

عرق کردن زیاد به صورت منطقه ای و کل بدن است بیشتر افراد با نوع منطقه ای تعریق مواجهند که کف دست و پا و زیر بغل آن ها خیلی عرق می کند.

افرادی که دارای مشاغلی مانند نقاشی، برق کاری، مهندسی و افرادی  که با قلم و کاغذ سر و کار دارند، مستعد عرق کف دست هستند.

عرق کردن کف دست و کف پا می تواند همراه با عرق زیر بغل باشد ولی در بیشتر موارد عرق زیر بغل به تنهایی دیده می شود و معمولا ارثی و ژنتیکی می باشد.

علل عرق کردن زیاد

مرکز تنظیم حرارت در بدن هر فرد نسبت به فرد دیگری فرق می کند به همین علت با افزایش درجه حرارت خون هیپوتالاموس با گشاد کردن عروق و همچنین تعریق باعث خنک شدن بدن می شود.

ولی در شرایط خاص مانند بیماری های عفونی و تب ، ورزش های زیاد ، هوای گرم ، پرکاری غده تیروئید، آکرومگالی، دیابت، لنفوم، بارداری و یائسگی، بدن دچار عرق کردن زیاد می شود

عرق کردن زیاد کل بدن می تواند به علت بیماری باشد و در صورت تعریق زیاد کل بدن باید دلیل بیماری را پیدا کرد و درمان بیماری آغاز کرد تا عرق کردن زیاد کاهش یابد.

 مهمترین علل عرق کردن زیاد کل بدن  به علت بیماری هایی مانند آکرومگالی، دیابت و سرطان غدد لنفاوی است. در صورت بروز چنین بیماری هایی اولین کار مراجعه به پزشک است.

عرق کردن زیاد به دلیل هیجانات معمولا در کف دست و پا و زیر بغل است و ممکن است در صورت گرمای هوا شدت یابد.

14 دلیل زیاد عرق کردن

1- گرما و رطوبت هوا

هنگامی که هوا گرم باشد، غدد عرق شروع به فعالیت می کنند و عرق ترشح می کنند. عرق کردن، روش طبیعی بدن برای خنک کردن خود است.

وقتی عرق از سطح پوست گشاد می شوند و غدد عرق را  وادار به فعالیت می کنند. با این کار احساس برافروختگی در شما کم می شود.

10- مصرف زیاد الکل

مصرف الکل، باعث گشاد شدن رگهای خونی در پوست و افزایش تعریق می شود.

why-do-some-sweat-too-much-9
why-do-some-sweat-too-much-9

11- عوارض جانبی برخی داروها

تعریق یکی از عوارض جانبی داروها می باشد، از جمله: داروهای ضد افسردگی، داروهای غیراستروئیدی ضد التهاب ( NSAIDs)، داروهای فشار خون، داروهای سرطان و برخی داروهای دیابت.

12- سیگار کشیدن

نیکوتین موجود در سیگار باعث آزاد شدن ماده استیل کولین در بدن می شود. استیل کولین، غدد عرق را تحریک می کند و باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن می شود.

13- عاشق شدن

هنگامی که شما عاشق می شوید، مغز شما موادی همانند آدرنالین ترشح می کنند. این مواد به نام مواد شیمیایی عشق شناخته شده اند. این مواد باعث افزایش ضربان قلب، تعریق کف دست و دیگر علائم می شوند.

14- بارداری

هورمون های ترشح شده در طی بارداری و افزایش سوخت و ساز بدن می تواند باعث تحریک غدد عرق و افزایش تعریق می گردد.

در این دوران باید مایعات کافی بنوشید تا بدن شما و جنین در معرض کمبود آب نباشند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا برخی بیش از حد عرق می کنند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا برخی بیش از حد عرق می کنند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.