زمان مطالعه: 1 دقیقه
چرا برخی دائما در روابط جدید عاشقانه می روند؟

چرا برخی دائما در روابط جدید عاشقانه می روند؟

چرا برخی دائما در روابط جدید عاشقانه می روند-Why do some people constantly fall in love with new relationshipsسرد شدن روابط عاشقانه...
چرا برخی دائما در روابط جدید عاشقانه می روند-Why do some people constantly fall in love with new relationships
چرا برخی دائما در روابط جدید عاشقانه می روند-Why do some people constantly fall in love with new relationships

چرا برخی دائما در روابط جدید عاشقانه می روند-Why do some people constantly fall in love with new relationships سرد شدن روابط عاشقانه برایتان اتفاق افتاده؟ رابطه‌ ای را با عشق و امید آغاز کنید اما بعد از مدتی دچار احساس بی‌تفاوتی شوید؟ مسلما یکی از آزار دهنده‌ترین و ناراحت‌ کننده‌ترین احساساتی که در زندگی ما وجود دارد، تجربه اینگونه احساسات است؛ احساس نومیدی و غم و اندوه ناشی از تنهایی. اما به راستی چرا روابط‌مان شکست می‌خورد و چرا از عشق به نفرت می‌رسیم؟ آنچه باید بدانیم این است که روابط یک شبه خراب نمی‌شوند. و اینکه عشق رمانتیک یک نوع اعتیاد است. اثر شور و حرارت عشق (ناشی از دوپامین) در رابطۀ جدید، شبیه به حالت هایی است که اعتیاد به مواد مخدر، بر بدن و روان دارند؛ از جمله وابستگی عاطفی و فیزیکی، میل شدید به تغییرات شخصیت، از دست دادن کنترل و افزایش نیاز به دیدن معشوق. بنابراین با در نظر گرفتن این که عشق، یک نوع اعتیاد است، می توان درک کرد چرا خیانت امروزه یکی از عمده ترین دلایل طلاق است، چرا که بعد از ازدواج و ناپدید شدن شور عشق، فرد به دنبال راه حل فوری و البته اشتباه برای آن شور و حرارت خارج از ازدواج می گردد. اگر افراد هنر عشق ورزیدن را بیاموزند، و هنر پایبندی به تعهد خود، عشق رومانتیک می تواند پایدار و ادامه دار شود. هنر عشق ورزیدن اثر مشهور اریک فروم به این می پردازد که اگر عشق را یک نوع هنر در نظر بگیریم، همانند هر هنر دیگری، نیاز به دانش و تلاش دارد. بیشتر مردم به دنبال این هستند که دوست داشته بشوند، در صورتیکه افراد باید یاد بگیرند که خود را دوست بدارن و طرف مقابل را دوست بدارد و باید یاد بگیرند که عشق ورزیدن دانش و توانایی میخواهد و وقت کافی برای آن صرف کنند و باید بدانند عشق پاکترین و زیباترین چیزیست که انسانها میتوانند به یکدیگر هدیه بدهند و همین هدیه باعث میشود تا زوجین سالیان سال با هم زندگی کنند. پس بجای اینکه به دنبال این باشید که راه حل نادرستی برای روابط خود پیدا کنید پس تلاش کنید در صورت نادیده گرفته شدن عشق در زندگی به ترمیم و احیای آن با شریک زندگی خود باشید و در این امر با یک روانشناس مشورت کنید تا موفق باشید.   نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا برخی دائما در روابط جدید عاشقانه می روند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا برخی دائما در روابط جدید عاشقانه می روند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.