زمان مطالعه: 1 دقیقه
چرا بعضی از کودکان نمی توانند در برابر دیگران از خود دفاع کنند؟

چرا بعضی از کودکان نمی توانند در برابر دیگران از خود دفاع کنند؟

وقتی کودکی تک فرزند است و در محیط زندگی و حتی فامیل کودکی به سن او نیست و محبور است تا با افراد بزرگتر از سن خودش دوست شود

به نام یگانه عالم
سوال بسیاری از والدین اینست که چرا فرزندم نمی تواند از خودش دفاع کند؟

این امر چند دلیل دارد که به اختصار به آن میپردازیم.

وقتی کودکی تک فرزند است و در محیط زندگی و حتی فامیل کودکی به سن او نیست و محبور است تا با افراد بزرگتر از سن خودش دوست شود و با آن بازی کند وقتی مسئله ای پیش بیاید کودک در برابر کودک بزرگتر (حداقل دوسال بزرگتر)حس ناتوانی میکند و نمیتواند ازخودش دفاع کند.

مطلب بعدی وقتی فرزندان یک خانواده شاهد دعوا و کتک خوردن یکی از والدین باشد (چنین اثری را روی کودک میگذارد) زیرا کودکان بسیار الگو پذیر هستند وهمین والدین که باهم دعوا میکنند و کارشان به کتکاری منتهی میشود در جامعه نمیتوانند از خود دفاع کنند و بسیار عصبی هستند و در منزل زورشان را به ضعیفتر نشان میدهند.

زمانیکه دو فرزند در یک خانواده هستند ودائما با هم مشاجره و حس رقابت دارند باعث میشود یکی از بچه ها نتواند از خودش دفاع کند.
به جای اینکه به فرزندمان بگوییم هرکس تو را زد توهم محکم بزن باید بجای عکس العمل فیزیکی قدرت تکلم و بیان و حل مسئله به کودکمان اموزش بدهیم
حتی اگر کودکان در دعوای خود از بزرگترها و والدین کمک خواستند آنها با حل مسئله وفکر ومنطق باید به دعوای بچه ها پایان دهند.

نوشته خانم سارا فلاحی کارشناس ارشد روانشناسی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا بعضی از کودکان نمی توانند در برابر دیگران از خود دفاع کنند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا بعضی از کودکان نمی توانند در برابر دیگران از خود دفاع کنند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.