زمان مطالعه: 1 دقیقه
چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم ؟

چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم ؟

چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم؟! آسمونی : شمع های تولد را در کیک های زیبا و خوشمزه فرو کرده و آنها را...

چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم ؟
چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم ؟

چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم؟!

آسمونی : شمع های تولد را در کیک های زیبا و خوشمزه فرو کرده و آنها را روشن می کنیم تا پایان یک سال و آغاز سالی دیگر از زندگی مان را جشن بگیریم. سابقه ی این کار به دنیای باستان باز می گردد و تمامی مطالعات پیرامون علت این موضوع به پرستش خدایان باز می گردد.

سنتی چند هزار ساله

قدیمی ترین جشن تولد شناخته شده به 4000 سال پیش بازمی گردد. در مصر باستان تاجگذاری فرعون همان طور که همه می دانند، اتفاق بزرگ و مبارکی محسوب می شده است. دلیل این باور آنها به تبدیل پادشاه از انسان به خدا طی این مراسم مرتبط است. در این مراسم یک خدا متولد می شود. جالب اینکه در آن زمان خبری از کیک تولد نبوده است.

چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم؟!

یونانی ها شمع ها را به دلیل کاملا متفاوت روی کیک قرار می دادند. آرتمیس، دختر زئوس و دوقلوی آپولو الهه ی شکار و ماه یونان بود. یونانی ها کیک هایی عسلی و به شکل ماه به او پیشکش می کردند و شمع ها را به نشانه ی درخشش ماه روی آن قرار می دادند. همچنین بر این باور بودند که دود شمع باعث رسیدن دعاهای آنها به خدایان می شود.

نخستین کسانی که از کیک برای گرفتن جشن تولد انسان های معمولی استفاده می کردند، رومی ها بودند. آنها به مبارکی سالروز ورود دوستان و اعضای خانواده با آرد، روغن زیتون و عسل کیک درست می کردند و این کیک را با پنیر تزیین می نمودند.

البته این روزها صنعت پخت کیک های تولد بیشتر درگیر کودکان است تا بزرگسالان. پخت کیک تولد مدرن از آلمان و در اواخر قرن هیجده میلادی شروع شد. در این مراسم برای هر یک سالی که از عمر یک کودک می گذشت، یک شمع روی کیک قرار می دادند و جالب اینکه شمعی دیگر نیز به امید اینکه این کودک یک سال دیگر در میان اعضای خانواده اش باشد، به شمع های دیگر اضافه می شد. همچنین دعا کرده و شمع ها را فوت می کردند تا به گوش خداوند برسد.

با وجود وسواس مردم نسبت به شکر و رژیم غذایی و ... جالب است که هنوز هم این رسم ادامه دارد. وقتی می دانیم که فوت کردن شمع همه جا را پر از دود مضر می کند و میزان باکتری روی کیک را تا 14 برابر افزایش می دهد و هنوز هم از کیک و شمع دست برنمی داریم، نشان می دهد که چقدر به عزیزانمان و گرفتن جشن برای نفس حضورشان اهمیت می دهیم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا در جشن های تولد شمع فوت می کنیم ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.