زمان مطالعه: 1 دقیقه
چرا برخی زنان مطلقه تنها زندگی می کنند ؟

چرا برخی زنان مطلقه تنها زندگی می کنند ؟

 در گذشته زنان هویت خود را در همسردار بودن و زیر سایه‌ی مردان می‌دیدند، اما امروزه برخی زنان به علت...
در گذشته زنان هویت خود را در همسردار بودن و زیر سایه‌ی مردان می‌دیدند، اما امروزه برخی زنان به علت توانمندی در عرصه‌ی کار و استقلال مالی دیگر خود را در سایه‌ی مردان نمی‌بینند، بلکه خود را هم‌تراز و در کنار آن‌ها می‌پردازند. از طرف دیگر در گذشته عدم ازدواج به نوعی ننگ محسوب می‌شد اما در شرایط فعلی با توجه به افزایش جمعیت مجرد، آن‌ها دیگر مورد سرزنش واقع نمی‌شوند. به همین دلیل افراد بعد از ناکامی‌های حاصل از این شکست عاطفی و حس بی‌نیازی مالی ترجیح می‌دهند دیگر از مردان به‌طور کامل اطاعت نکنند. بنابراین جامعه را به سمت فروپاشی بنیان خانواده و یا حتی عدم تشکیل این نهاد اجتماعی سوق می‌دهد.
مینا 33 ساله کارشناس مدیریت بازرگانی می‌گوید: 3 سال است که از همسرم جدا شده‌ام و به علت درآمد بالایی که دارم ترجیح می‌دهم به صورت مجردی، آن طور که می‌خواهم زندگی کنم.
دکتر سعیده امینی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی درباره‌ی ازدواج نکردن 80 درصد از زنان مطلقه می‌گوید: استقلال مالی زنان، افزایش جمعیت مجردها و برخی قوانین حمایت از مجردها از جمله قانون تک والدی را از مهم‌ترین دلایل این موضوع است.
 
وقتی گذشته و حال مانع زندگی مشترک در آینده می‌شود  
 شرایط و زندگی پردردسر و نا امن قبل از طلاق؛ استقلال و حس بی‌نیازی مالی زنان مطلقه آنان را به سمت عدم اطاعت از مردان و مقاومت با ازدواج دوباره ترغیب می‌کند. هنگامی که آنها می‌توانند بیشتر کارهای روزمره و زندگی را خودشان با اختیار کامل انجام دهند و حتی در صورت نیاز و علاقه می‌توانند فرزند خوانده داشته باشند کمتر به سمت ازدواج مجدد می‌روند شاید با فرهنگ‌سازی و ایجاد قوانینی در خصوص استحکام بنیان خانواده از ترویج زندگی مجردی جلوگیری کرد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چرا برخی زنان مطلقه تنها زندگی می کنند ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چرا برخی زنان مطلقه تنها زندگی می کنند ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.