زمان مطالعه: 3 دقیقه
جیمی جامپ که بود؟

جیمی جامپ که بود؟

  وقتی در جام جهانی 1962 و در مرحله یک چهارم نهایی این بازیها، مسابقه دو تیم برزیل و انگلیس شروع شد، کسی نمی توانست تصور کند که کمی بعد از آغاز مسابقه، بازی مت

 

جیمی جامپ در زمین فوتبال
جیمی جامپ در زمین فوتبال

جیمی جامپ در زمین فوتبال

اختصاصی آسمونی

نوشته از مهدی زارعی

  وقتی در جام جهانی 1962 و در مرحله یک چهارم نهایی این بازیها، مسابقه دو تیم برزیل و انگلیس شروع شد، کسی نمی توانست تصور کند که کمی بعد از آغاز مسابقه، بازی متوقف می گردد؛ در حالی که این توقف، هیچ ارتباطی به بازیکنان حاضر در میدان نداشته باشد. دلیل توقف مسابقه ورود یک سگ به وسط زمین بود. هیچ یک از بازیکنان نتوانستند سگ را بگیرند و بالاخره وقتی جیمی گریوز، مهاجم انگلیس، چهار دست و پا به سمت سگ رفت و آن را گرفت، سگ از ترس تمام لباسهای گریوز را خیس کرد. چهار سال بعد، در آخرین ثانیه های جام جهانی 1966، باز هم فوتبال شاهد ورود نفراتی متفرقه به چمن استادیوم ومبلی بود. انگلیس تا ثانیه های پایانی وقت اضافی دیدار فینال، (3-2) از آلمان غربی جلو بود و جف هرست مهاجم سه شیرها، در حالی به سرعت به سمت دروازه آلمان می رفت که هدفش این بود تا توپ را با قدرت به بالای دروازه بفرستد و با خروج توپ از میدان، قهرمانی تیم خود را تضمین کند. در همون لحظه پلیس به دنبال هوادارانی بود که مطمئن از قهرمانی، به داخل زمین پریده بودند. تا کسی متوجه این اتفاق شود، جف هرست شوت خود را شلیک کرد که از قضا تبدیل به گل چهارم انگلیس شد. آن هم در تنها گل جام جهانی که به جز 22 بازیکن حاضر در زمین، افراد دیگه ای هم در زمین بودند!

جیمی جامپ
جیمی جامپ

جیمی جامپ بعدها بازهم استادیوم های فوتبال، همه مدل افراد و حتی حیوانات را در خودشان دیدند. در آخرین بازی مقدماتی جام جهانی 1994 فرانسه در حالی میزبان بلغارستان بود که در نیمه اول، خروسی وارد زمین شد و باعث توقف مسابقه گردید. هیچ کس هم نتوانست خروس را بگیرد و بالاخره وقتی خروس راضی شد زمین را ترک کند، با تشویق همه- حتی داور مسابقه- روبه رو شد. در همان سالها هم در بازی یوونتوس و میلان، پیرلوییجی کولینا داور مسابقه، نیازی ندید که به خاطر ورود یک دسته کبوتر به زمین، بازی را متوقف کند. کبوترها با اولین ضربه توپی که سمتشان اومد، آرام زمین بازی را ترک کردند. اما همیشه غریبه های حاضر در میادین فوتبال، تا این حد بی آزار نبودند. در 4 جولای سال 2004 و در فینال جام ملتهای اروپا بین پرتغال میزبان و یونان، ناگهان یک هوادار به داخل میدان دوید و قبل از این که کسی بتواند او را مهار کند، پرچم بارسلونا را به سمت لوییس فیگو پرت کرد تا انتقام خود را از انتقال فیگو از بارسونا به رئال بگیرد. در آن زمان کسی در دنیا توجهی نکرد که اسم این تماشاگر« خائم مارکِت ای کوت» هست. ولی قرار بود نام این هوادار در ورزش ماندگار شود. مردی متولد 14 مارچ 1976 در سابادل واقع در کاتالونیا که تازه فعالیت های خود را شروع کرده بود. مدتی بعد و در مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 06-2005 بین ویا رئال و آرسنال، همین تماشاگر دوباره به داخل زمین پرید. این بار یه پیراهن شماره 14 بارسلونا تن او بود که اسم تی یری هانری- مهاجم آن موقع آرسنال- رویش نوشته شده بود. جالب بود که بعدها در 25 ژوئن 2007 این ترانسفر اتفاق افتاد و هانری راهی بارسلونا شد.

جیمی جامپ در استادیوم
جیمی جامپ در استادیوم

جیمی جامپ در استادیوم حالا دیگر این تماشاگر داشت در سراسر جهان معروف می شد. البته نه با اسم کاتالانی و دشوار خودش؛ بلکه با اسم ساده و انگلیسی « جیمی جامپ». در فصل 07-2006 که فینال لیگ قهرمانان در آتن- پایتخت یونان- برگزار می شد، در اواسط بازی لیورپول و میلان، ترکیه داشتن مسابقه می دادند، جیمی جامپ وارد زمین شد. این بار قبل از المپیک 2008 پکن بود و او روی لباس خود، نوشته بود« تبت بخشی از چین نیست» دو سال بعد، او تو فینال جام جهانی وارد زمین شد و تلاش کرد یک« باررِتینا»( که کلاه مخصوص مردم کاتالونیا بود) را، روی جام جهانی بگذارد. جیمی جامپ بعدها دامنه فعالیت خودش را به لیگ مجارستان، اتومبیلرانی فرمول یک و مسابقه موسیقی یورو ویژن هم گسترش داد. راهی که اون شروع کرد، بعدها توسط بقیه ادامه پیدا کرد.  

جیمی جامپ در ورزشگاه
جیمی جامپ در ورزشگاه

جیمی جامپ در ورزشگاه

نظر خود را درباره «جیمی جامپ که بود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جیمی جامپ که بود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.