انتخابات ریاست جمهوری 1400

مهلت ثبت نام از داوطلبان انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری روز شنبه 25 اردیبهشت ماه 1400 به پایان رسید.

فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 در تاریخ 21 اردیبهشت ماه با دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز و روز شنبه 26 اردیبهشت و رأس ساعت 18 درهای وزارت کشور بسته شد.

در این پست آسمونی به مرور سوابق برخی افراد شاخص که برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند می‌پردازیم:

چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کردند؟
چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کردند؟

روز اول ثبت نام ریاست جمهوری

وهاب عزیزی، دبیرکل جهادگران ایران اسلامی نخستین چهره شاخصی بود که با حضور در سالن وزارت کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی شعار خود را «جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه خواری و رانت» اعلام کرد و گفت: مردم ما همیشه در عرصه‌های مختلف جهاد حضور داشتند و نقش آفرینی کردند و حق مردم هست که برای حل مشکلات آنها اقدام جهادی انجام شود.

امیر سرتیپ محمدحسن نامی، وزیر ارتباطات محمود احمدی نژاد نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در دولت دهم به مدت حدود 6 ماه به عنوان سرپرست و وزیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشغول به کار بود. نامی هنگام ثبت نام، در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که می‌دانید بنده متعلق به جامعه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستم و علاوه بر این مسئله احساس می‌کنم، از پایگاه مردمی زیادی برخوردار هستم.‌

سردار سعید محمد، فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با حضور در ستاد انتخابات، برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: مردم نسبت به کارگزاران نظام گلایه مند هستند نه نظام چون از سو تدبیرها بی و عملی‌ها ناراحت هستند و سفره آنان هر روز کوچک‌تر شده است در حالی که منابع غنی خداوند به کشور عطا کرده که با آن می‌توانیم مشکلات را به حداقل برسانیم. ما در پی تحول همه جانبه هستیم و با مشارکت جوانان سعی می‌کنیم این تحول را رقم بزنیم هرچند از تجربه هم استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در همه عرصه‌های نظام نیاز به اصلاحات با تکیه بر اصول داریم؛ رمز موفقیت ما مردم است و به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به عنوان پشتوانه دولت سیزدهم نیاز داریم و خود مردم در صحنه باشند و از برنامه تحولی حمایت کنند.‌

سید وحید کریمی، سفیر پیشین ایران در نامیبیا و دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک با حضور وزارت کشور برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد. وی برنامه خود را بر چهار اصل مسکن، بهداشت، آموزش و حمل نقل استوار دانست و گفت: مردم ما خسته هستند و باید دولت عملی و با خرد جمعی و نزدیک به اجماع داشته باشیم. هیچکس نباید احساس کند که در دولت من مشارکت داده نشده است.

حسین دهقان، وزیر دفاع دولت یازدهم به همراه همسرش با حضور در وزارت کشور برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «دوره سلبریتی‌های سیاسی تمام شده است.» دهقان در مورد برنامه‌های خود در زمینه سیاست خارجه گفت که «به دنبال ایجاد رابطه با کشورهای دوست و مسلمان است.»‌

محمد زارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات نیز از دیگر چهره‌های شاخصی بود که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

روز دوم ثبت نام ریاست جمهوری

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم نخستین چهره شاخصی بود که در روز دوم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حاضر و برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم با همراهان خود که به 100 نفر می‌رسید و وی را تا جلو درب وزارت کشور همراهی کردند، برای ثبت نام وارد سالن وزارت کشور شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «حضورم در انتخابات با توجه به شرایط کشور و اصرار مردم بود. در صورت رد صلاحیتم اعلام می‌کنم در انتخابات شرکت نمی‌کنم. در صورت رد صلاحیتم با تجمع مردمی یا خشونت هم مخالف هستم اما به هیچکس رأی نداده و از هیچ کاندیدی حمایت نمی‌کنم.»

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که به همراه با دخترش به وزارت کشورش رفته بود، برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت که «من با دخترم و آقای ابوترابی از نمایندگان محترم مجلس و از فرزندان شهدا آمدم تا بگویم با باندبازی‌های سیاسی مخالفم تا ان‌شاءالله ادامه دهنده راه شهدا باشیم. نباید از همین ابتدا بنای سیاسی کاری گذاشت که دولت آینده شرکت سهامی احزاب و گروه‌های سیاسی باشد. دولت متعلق به جوانان است.»

رستم قاسمی، وزیر نفت دولت محمود احمدی نژاد در دومین روز از نام نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، برای حضور در انتخابات 1400 ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت که «معتقدم دولتی مقتدر و انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان و با حضور افراد با صلاحیت و تجربه نیاز کشور است. سیاست زدگی غده سرطان قوه مجریه شده است و این غده سرطانی موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده است. سفره مردم کوچک‌تر شده و مردم نگران هستند. سعی دارم مشکلات معیشتی فوری مردم را در گام اول حل کنم. دومین اقدام تغییر ریل گذاری اقتصادی کشور است. در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید مشکل ازدواج، مسکن و کار جوانان را حل کرد. با کشورهای همسایه و در مرحله بعد همه کشورهای دنیا بویژه کشورهای همسو باید ارتباط برقرار کرد. با دیپلماسی با کشورهای همسایه و جهان، میدان محوری و پرهیز از دفتر نشینی می‌تواند مشکلات را کم کند.»

محمد عباسی، وزیر اسبق ورزش و جوانان دولت احمدی نژاد با حضور در سالن وزارت کشور برای حضور در انتخابات ثبت نام کرد. وی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب ارزش‌های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی‌های چندین سال اخیر همین است.

قدرتعلی حشمتیان، رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران هم در این روز با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ثبت نام کرد. وی شعار خود را «آسایش دو گیتی، نه افراط نه تفریط» اعلام و اظهار کرد: به عنوان سرباز وطن به انتخابات ورود کردم.

روز سوم ثبت نام ریاست جمهوری

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز در مجلس یازدهم با حضور در وزارت کشور، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت که «همه برنامه‌ها و طرح‌ها باید در بستر قانون و مقررات تدوین و اجرایی شوند، متأسفانه از سوی دولت‌ها خیلی به این موضوع توجه نمی‌شود. همچنین مجلس نیز آن طور که باید در اجرای قوانین و مقررات موفق نبوده است و به همین دلیل است که طرح‌ها و برنامه‌هایی که تاکنون تدوین و به مرحله اجرا رسیده است ناکام مانده اند. مشکل اصلی کشور بی توجهی به قانون و مقررات و دور زدن قانون توسط برخی افراد است. متأسفانه امروز نه مردم عادی بلکه مسؤولان، متنفذان و صاحب نظران قانون را دور می‌زدند و ریل قانون را خراب می‌کند.»

محمود صادقی، نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که شفافیت را از خود و دولت شروع خواهم کرد و با پیشگام شدن در مسیر شفافیت و پاسخگویی سایر بخش‌های حاکمیت را به همراهی و پاسخگویی وادار خواهم کرد. اگر مردم بدانند که منابع سرشار کشور کجا هزینه می‌شود آن‌ها برای همکاری آماده می‌شوند و اعتماد مردم جلب می‌شود.

علی مطهری، نایب رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که بنده به طور مستقل وارد رقابت‌های انتخاباتی شده‌ام. ساز و کار اجماع ساز به بنده توجهی نداشته است چون من اقدامی در این زمینه نکردم در لیست نیستم اما اینکه در آینده و در آستانه روز انتخابات چه اتفاقی بیفتد به رأی کاندیداها بستگی دارد.

رامین مهمانپرست، دیپلمات و سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با حضور در تالار وزارت کشور برای داوطلبی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که برنامه مستقلی دارم و از همه نیروهایی که واقعاً به دنبال رویکرد ملی هستند و دلسوز کشور هستند از هر جریان سیاسی یا حتی کسانی که ممکن است متعلق به این جریان‌های سیاسی نبوده اما در پی قدم‌های بزرگ برای کشور خود هستند استفاده خواهم کرد.

محسن مهرعلیزاده، رئیس سازمان ورزش و امور جوانان دولت اصلاحات با حضور در وزارت کشور داوطلب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «کشمکش‌های داخلی و مسائل گروهی و جناحی باعث شده است که نیروها یا هرز می‌روند یا به تقابل و مخالفت باهم بپردازند.»

روز چهارم ثبت نام ریاست جمهوری

سردار افشار از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران وارد ستاد انتخابات کشور شد و برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت که «ما در مجامع بین‌المللی قدرت نفوذ نداریم، اما در قدرت دیپلماسی عمومی توانا هستیم و دنیا به دنبال شنیدن صدای ایران است. اما امروز این دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه ما محدود شده به سخنگوی آن. شعار دولت من «با مردم و برای مردم» است. مردم اما شأنی دارند که هم برای انقلاب جان خود را فدا کرده‌اند و هم الان مشکلات و فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند، پس باید برای آنها هر کاری می‌توانیم انجام دهیم.»

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «دولتی که مبلغ آن هستم، نخبگانی نام دارد و شعار ما "بازگشت به مردم با صداقت" است. مناسبات جدید جهانی با توجه به گسترش فضای مجازی در حال شکل‌گیری است و مرزهای جغرافیایی دچار تغییر شده است بنابراین لزوم ایجاد محاسبات و قطب بندی جدید شکل گرفته است و مقررات هم در آینده تغییر خواهد کرد.»

سید مصطفی تاجزاده همراه با همسرش با حضور در سالن وزارت کشور، برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت که «پیام من به حاکمیت این است که ما با شما به زبان قانون و متکی بر حقوق قانونی خود سخن می‌گوئیم، اظهار کرد: ما سخن خود را دلسوزانه، صریح و بی‌لکنت می‌گوئیم. ما برای نیل به حاکمیت قانون و اجرای عدالت و بهره‌مندی از حقوقی که قانون اساسی برای شهروندان به رسمیت شناخته است، با شیوه‌های مسالمت‌آمیز عمل می‌کنیم. بگذارید آینده‌ای شایسته برای ایران و ایرانیان رقم بخورد. شما را به تحقق ایران برای همه ایرانیان فرا می‌خوانیم که راهبردی برد-برد برای همگان است و جز زیاده‌خواهان کسی در آن زیان نمی‌بیند. انتخابات میراث انقلاب مشروطه است. هر باید ایرانی بتواند نامزدی که مطالبات و دیدگاه‌های او را نمایندگی کند بیابد و بتواند به وی و سوگندش برای حفاظت از قانون اساسی، استقلال و یکپارچگی و اعتلای جایگاه ایران و تأمین حقوق ملت اعتماد کند.»

شاهین محمد صادقی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور، داوطلب انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شد و در جمع خبرنگاران گفت که «امیدوارم دولت من که عنوانش دولت توکل و تغییر است بتواند با شعار مدیران جوان و معیشت مردم پا به عرصه مدیریت اجرایی کشور بگذارد و بتواند به مردم کمک کند. اولویت نخست دولت من کنترل کرونا و اولویت دوم کنترل تورم است. کرونا بیماری غیر قابل کنترلی نیست؛ کار سختی است اما می‌توانیم تا پایان سال این بیماری را جمع کنیم. باید تا پایان سال 70 درصد ملت را واکسینه کنیم و به فضل الهی به هر میزان که توانستیم در داخل کشور واکسن تولید می‌کنیم و هرچقدر که نتوانستیم تولید کنیم را وارد می‌کنیم.»

روز پنجم ثبت نام ریاست جمهوری

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران از اولین نفراتی بود که با حضور در سالن وزارت کشور برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «باید از درایت مناسب، شفافیت مناسب رانت زدایی و مبارزه با تبعیض را در روش‌های مدیریتی خود استفاده جدی بکنیم. برنامه دولت رفاه و عدالت با رویکرد مسئله محوری پیش خواهیم رفت و البته توسعه متعادل و متوازن جامعه محور و پایدار را دنبال می‌کنیم.انشاالله بتوانیم برای این موضوع جایگاه درونی و بین‌المللی ایران را ارتقا چشمگیری بدهیم.»

علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «برای گذر از صفت ملک بی‌سیاست اداره کشور نباید در دست افراطیون و سازش کاران قرار بگیرد. ملت و افراد رأی می‌دهند که هر نوع مشکلات نظیر مسائل پیچیده بین‌المللی را حل کند. نه آنکه درباره آن روضه خوانی سیاسی کنند و نه اینکه با طرح مسائل فرعی افزایش مشکلات ملت نردبانی برای هوس‌های سیاسی پوپولیستی خود کنند.»

سید شمس الدین حسینی، وزیر پیشین امور اقتصادی و دارایی و نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «به دلیل شرایط خاص کشور در عرصه انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وضعیت کشور برای حضور در انتخابات احساس کردم این شانس را به خودم بدهم تا یک اقتصاددان در عرصه اجرایی کشور حضور پیدا کند. من آمده‌ام به عنوان یک سرباز در جهت حل مشکلات وارد عمل شوم.»

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی همراه با دخترش وارد محل وزارت کشور شد و برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «باید بدانیم در این مسیر بدون مشارکت و تعامل با مردم امکان برون‌رفت از مشکلات وجود ندارد باید باور کنیم که کشور را همه کسانی که ایرانی هستند می‌توانند اداره کنند و این ایران است که با قومیت‌های مختلف رنگ‌ها، زبان‌ها و گویش‌های مختلف هستند که کشور را درست کرده‌اند بدون اینها و با اتکا به یک جناح و یک دسته امکان اینکه از این وضعیت خارج شویم وجود ندارد. فقط اتکا به مردم می‌تواند مشکلات را حل کند و برای این کار چاره‌ای نداریم جز اینکه روند تفرقه و اختلافات موجود در کشور، تنش داخلی و تنش با همسایگان را از بین ببریم. نمی‌شود با دعوا و تنش به فکر توسعه و آینده کشور بود.»

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی با حضور در ستاد انتخابات کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «نگران تمدن چندین هزار ساله‌ای هستم که چراغ آن به سبب کُندی توسعه و فرسایش اجتماعی کشور عزیزمان ایران در حال خامومشی است. من نگران این هستم که با کم‌توانی قدرت نرم ایران و ارزیابی اشتباه از موقعیت و قدرت سخت‌مان، گرازان در منطقه چیره شوند و نه تنها ایرانیان که تمام ملت‌های منطقه را بدَرند. هم‌چنان‌که هرروز شاهد ریختن خون بی‌گناهان و مردمان بی‌دفاع در افغانستان، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سایر ملت‌های واقع در حوزه تمدنی ایران هستیم.»

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رشد نقدینگی یکی از مشکلات کشور است، گفت که «من برای حل این مشکل اختصاص کارت رفاهی به جای پرداخت مستقیم یارانه را در برنامه دارم.»

عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از شعارهای من این است که من روحانی نیستم و با صدای بلند این را برای مردم یادآوری خواهم کرد، مدعی شد که «یکی از اقدامات اشتباه دولت روحانی تبدیل همه موضوعات کشور به موضوعات دوقطبی از دوقطبی مذاکره و ضد مذاکره و دیگری فضای مجازی و فیلترینگ است.»

سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در سالن وزارت کشور برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «به طور عام هیچوقت از فیلترینگ دفاع نکردم، معتقدم باید در فضای مجازی همانند فضای فیزیکی حدود و قلمرو ایران و ایرانیت و انقلاب اسلامی مشخص باشد. اعتقادی ندارم که در کشور پلتفرم‌هایی داشته باشیم که نسبت به ما تعهدی نداشته و سایت‌ها و عکس‌هایی را حذف می‌کنند، اما در عین حال کشور نمی‌تواند بدون پلتفرم خارجی باشد و نظرم نسبت به اینستاگرام هم همین است.»

علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با حضور در سالن وزارت کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «در پاسخ به نیاز جبهه انقلاب و با اهتمام به منطق وحدت، پذیرفتم به میدان بیایم تا ان‌شاءالله با زمین زدن شبکه فساد و نفوذ، ایرانی قوی و پیشرفته محقق شود. جبهه انقلاب به سطحی از بلوغ و عقلانیت و هوشمندی رسیده است که هیچ نگرانی بابت تصمیم‌گیری جمعی در رسیدن به نامزد واحد نخواهیم داشت. باید به خدا توکل کرد و به مردم اعتماد و تکیه نمود، اهل قلم و شایستگان را محول تحول قرار داد و از همه فرصت‌های جهانی و منطقه‌ای برای پیشبرد مصالح انقلاب و منفعت ملت بهره برد.»

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «برخی ناامیدی‌ها که امروز در بخش‌هایی از جامعه خودنمایی می‌کند می‌تواند در یک دولت قوی تبدیل به امید شود و با همین امکانات و نیروی انسانی جوان و متراکم در کشور و این ذخایر مادی و معنوی کشور، می‌توان درد و رنج مردم را کاهش داد و ناامیدی را تبدیل به امید کرد.»

مسعود زریبافان، معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد و رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «ایران کشوری کاملاً ثروتمند است و با این ثروت خدادادی همه مشکلات کشور قابل حل است. مسئول خوب کسی است که این سرمایه را بشناسد و اگر مشکلی وجود دارد به دلیل بی عدالتی در استفاده از منابع سرشار الهی است. من با حمایت هیچکس وارد انتخابات نشدم و دوستی من با افراد به دلبستگی آنها به مردم، نظام و ولایت است. به هیچ فردی وابستگی ندارم. من از کسی که انتخابات را بخاطر خودش تحریم کند، برائت میجویم چه بسا که قبلاً هم اعلام برائت کرده‌ام.»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور با حضور در ستاد انتخابات، برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «قصد ورود به این انتخابات را نداشتم و امیدوار بودم نیازی به حضورم نشود. اما با توجه به نیامدن برادر عزیزم دکتر جواد ظریف و عدم امکان ثبت نام تعدادی دیگر از کسانی که می‌توانستند این مسئولیت را بپذیرند، و این‌که جبههٔ اصلاحات ایران، رهبران و شخصیت‌های دلسوز اصلاح‌طلب و بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی تشخیص داده‌اند که باید به صحنه بیایم، به رغم میل و مصلحت شخصی و با توکل به خدا از قبول مسئولیت شانه خالی نمی‌کنم. آبرو و تجربه‌ام را که متعلق به ملت است تقدیم ملت می‌کنم، با آگاهی از شرایط دشوار امروز کشور و سردی‌ها و کناره‌گزینی‌ها وارد این میدان می‌شوم و از هیچ تلاش و اقدامی، تا آن‌جا که ارزش‌ها و هویت اصلاح‌گرانه‌ام را تهدید نکند، دریغ نمی‌کنم.»

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب با حضور در ستاد انتخابت برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «من به عنوان فرزند کوچک آمده‌ام برای اعتلا و پیشرفت ایران. آمده‌ام برای آنکه حاصل دسترنج کشاورزان توسط خود آنان برداشت شود و نه دلالان. آمده‌ام برای آنکه دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در امور خویش مستقل باشند. آمده‌ام برای آنکه بازنشستگان بعد از عمری تلاش صادقانه و خدمت به میهن، ایام بازنشستگی را با عزت طی نمایند. آمده‌ام برای جلوگیری از اتلاف منابع ملی. آمده‌ام برای آنکه نخبگان کشور آسیب نبینند نه در کوی دانشگاه نه در هواپیمای اوکراینی و نه در هیچ کجای دیگر. آمده‌ام برای چاره اندیشی در مورد یکی از اصلی‌ترین بحران‌های آینده ایران؛ بحران محیط زیست، مدیریت نادرست منابع آبی، آلودگی هوا و خاک.»

محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «در انتخابات حاضر شدم نه به این دلیل که خودپسندانه توانمندی‌های دیگران را منکر شوم. در انتخابات حاضر شده‌ام نه به این دلیل که بخواهم با سراب قدرت آرامش و آسایش مردم را سلب کنم و نه به این دلیل که نسبت به مشکلات و چالش‌های کشور بیگانه هستم، بلکه می‌آیم چون تنگ نظری در اداره کشور را شایسته ایران متکثر، متنوع و بزرگ نمی‌دانم، می‌آیم تا حاکمیت قانون را پاس بدارم، سیاست را با زندگی مردم آشتی دهم و دولت رفاه فراگیر تشکیل دهم.»

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «قدرت و آینده ایران در گرو اصلاح حکمرانی اقتصادی، تغییر مناسبات اقتصادی و ایجاد زمینه اشتغال مولد است و ایران امروز ما چاره‌ای جز اصلاحات اقتصادی ندارد. فسادهای گسترده و زمین‌گیر شدن رشد اقتصادی، ضمن تأثیرپذیری شدید از تحریم‌های ظالمانه، بخشی معلول ساختار حکمرانی اشتباه اقتصادی است. امروز اصلاحات گسترده و عمیق اقتصادی مهمترین و حیاتی‌ترین اولویت کشور است. بحث‌های بی‌سرانجام سیاسی راه به جایی نمی‌برد. هر صحبت دیگر، در این شرایط جز بیراهه رفتن ثمری ندارد. گذر زمان به نفع ما نیست. آنچه شما مردم مطالبه می‌کنید، رشد، رفاه و آرامش اقتصادی است، و این تنها در سایه بینش اقتصادی و بهره‌گیری از تجربه اجرایی و اتکای بی‌چون و چرا به دانسته‌های علم اقتصاد در کنار تعامل جدی بین‌المللی است.»

زهرا شجاعی، رئیس مرکز مشارکت امور زنان دولت اصلاحات و دبیر کل مجمع زنان اصلاح طلب تنها چهره شاخص زنی بود که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «پا به این عرصه گذاشتم تا هم از تلاش و کوشش زنان ایران‌زمین در جهت رفع تبعیض‌ها و استیفای حقوق و تحقق عدالت جنسیتی تقدیر کنم و صدای زنان خاموشی باشم که در نهایت عزت و آبرومندی در حفظ کیان خانواده و رشد جامعه و دستیابی به اهداف توسعه پایدار، متوازن، همه‌جانبه و درون‌زا، در انتظار تحقق قسط و عدالت اجتماعی هستند. برای برون‌رفت از این شرایط و اصلاح ساختاری، نیازمند ایجاد وفاق و همدلی کلیه نیروهای دلسوز ایران و پرهیز از تضاد و تنازع و گروکشی سیاسی هستیم برنامه ما حرکت در جهت خیر عمومی، حفظ وحدت و انسجام ملی، صلح و آشتی با یکدیگر و با جهان و مدیریتی مادرانه، منعطف، توأم با شفقت و مهربانی است.»

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «ما به قیام اقتصادی و اجتماعی مردم نیاز داریم. اگر مشکل اقتصادی را حل می‌کردند من هیچ گاه به صحنه نمی‌آمدم. ما تحول ساختاری در اداره کشور ایجاد می‌کنیم. ایالت‌های اقتصادی ایجاد می‌کنیم و اختیارات مرکز را به مردم می‌دهیم. در کنار مردم سالاری سیاسی، مردم سالاری اقتصادی و اجتماعی برقرار می‌کنیم. در صحنه این انتخابات جبهه انقلاب با قدرت وارد شده است و با قدرت ادامه می‌دهد. رأی مردم برای ما مهم است. من اخلاق و برادری‌ها را رعایت کرده ولی مثل دوره‌های گذشته پرده پوشی نمی‌کنم و صادقانه همه مسائل را به مردم خواهیم گفت.»

رسول منتجب نیا، فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی نیز از دیگر چهره‌های اصلاح طلبی بود که با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در وزارت کشور، برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت که «بدون نقشه کار و برنامه نمی‌توان مسئولیت ریاست جمهوری را بر عهده گرفت. کسی که می‌خواهد سکان مدیریت کشور را طی 4 سال آتی بر عهده بگیرد باید نقشه راه او کاملاً معین باشد. امیدوارم انتخابات پیش رو یک تحول مثبت در فرهنگ سیاسی کشور باشد. ما در 8 سال قبل سعی کردیم بیکار نباشیم و امیدواریم تجربه تلخ 8 سال قبل و ناکامی‌های آن و راه حل‌های غلط ارائه شده، دیگر تکرار نشود. آنچه امروز اهمیت دارد این است که نباید تجربیات تلخ 8 سال قبل تکرار شود و کشور باید نه تنها اداره شود بلکه باید با قدرت جهش پیدا کند و ان‌شاءالله مشکلات کشور بر طرف شود. امروز مردم در زندگی و نظرسنجی‌ها، 4 موضوع اصلی اشتغال، گرانی، مسکن و بی اثر شدن تحریم‌ها را مطرح می‌کنند. حتماً باید برنامه‌ای که دارند بگونه‌ای باشد که این 4 مسأله اصلی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.»

محمدجواد حق شناس، عضو شورای شهر تهران با حضور در وزارت کشور، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت که «نامزدی من در این انتخابات، در راستای آرمان‌های مردم، ادای وظیفه و تکلیف در قبال ملت و جریان کلی معتدل و خردگرای اصلاحات است، اما در عین همدلی و هماهنگی آتی با نهاد اجماع ساز، مبتنی بر منافع ملی، در این مقطع به صورت مستقل وارد انتخابات شده‌ام؛ چرا که معتقدم جریان اصلاحات حق و وظیفه دارد در هر انتخاباتی با حضور و مشارکت و ثبت نام همه نیروهای واجد شرایط تمایل و آمادگی خود را برای مشارکت مستقیم در انتخابات و اداره امور کشور به ملت و جهان نشان دهد.»

نظر خود را درباره «چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کردند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کردند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.