زمان مطالعه: 1 دقیقه
هزینه انتقال سند خودرو به عهده کیست ؟

هزینه انتقال سند خودرو به عهده کیست ؟

در این بخش با اینکه در معامله خودرو هزینه انتقال سند به عهده فروشنده است یا خریدار در خدمت شما هستیم.

هزینه انتقال سند به عهده فروشنده است یا خریدار

خودرو، به عنوان یک کالای سرمایه ای بخش قابل توجهی از اموال و دارایی های خانواده را تشکیل می دهد و به تبع آن، نقل و انتقال خودرو نیز رایج ترین معاملات افراد جامعه مسحوب می شود. آنچه در پی می آید برای آگاهی از مراحل تنظیم سند و آشنایی با مقررات موجود در این زمینه است که امید است در سلامت معاملات افراد و حفظ منافع آن ها موثر باشد.

هزینه های تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور یک سان و بر اساس جداول مالیاتی است. این هزینه ها «حق الثبت و مالیات نقل و انتقال (ویژه دولت) و حق التحریر (مخصوص دفترخانه)» است که برای هر خودرو و با هر مدل، مبلغ متفاوتی است. بر اساس عرف موجود، پرداخت سهم دولت بر عهده فروشنده و پرداخت حق دفترخانه بر عهده دو طرف معامله (بالمناصفه) است مگر اینکه، فروشنده و خریدار برخلاف آن، توافق کرده باشند که در این صورت عمل به توافق در اولویت بوده و محترم خواهد بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هزینه انتقال سند خودرو به عهده کیست ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هزینه انتقال سند خودرو به عهده کیست ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.