زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی موشه یعلون

بیوگرافی موشه یعلون

نظامی و سیاستمدار سرشناس اسرائیلی و عضو حزب لیکود اسرائیل می‌باشد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]
نام موشه
نام خانوادگی یعلون
محل تولد اسرائیل، حیفا
تاریخ تولد زاده 24 ژوئن 1950

 

درباره موشه یعلون

نظامی و سیاستمدار سرشناس اسرائیلی و عضو حزب لیکود اسرائیل می‌باشد. وی از سال 2013 (میلادی) تاکنون، به سمت وزیر دفاع اسرائیل منصوب شده و عضو پیشین و فعلی کنست اسرائیل می‌باشد. وی با نام اصلی "موشه اسمیلانسکی" شناخته می شود و پدرش "دیوید اسمیلانسکی" و مادرش "باتیا سیلبر" است.

به این سیاستمدار و نظامی 63 ساله اسرائیلی که نام اصلی‌اش "موشه اسمیلانسکی" است. بین سال‌های 1968 تا 1971 که او خدمت سربازی‌اش را در یکی از گروه‌های جوانان ارتش اسرائیل می‌گذارند، به وی لقب "یعلون" داده شده و پس از آن هم با همین نام معروف شد. وی از دهه 90 میلادی به صورت جدی پست های کلیدی را در اسرائیل تجربه کرد.  در سال 1995  وی به عنوان رئیس دستگاه اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل شناخته شد و در سال 2002 به فرماندهی ارتش اسرائیل رسید.

اقدامات سیاسی موشه یعلون

موشه یعلون

مهمترین اقدامی که او در دوره فعالیتش به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش انجام داد، تلاش برای سرکوب انتفاضه و اعتراضات فلسطینی‌ها بود. در سال 2005 میلادی "موشه یعلون" از سمت خود کناره گیری کرد و جای خود را به "دان حالوتس" داد. در سال 2006 دادگاهی در نیوزلند حکم بازداشت  "یعلون"  را به اتهام مشارکت در ترور «صلاح شهاده» صادر کرد. شهاده از فرماندهان حماس بود که در سال 2002 ترور شد. در آن حادثه حداقل 14 غیرنظامی فلسطینی هم به شهادت رسیدند.

دادستان نیوزلند یعلون را به «جنایت جنگی» متهم کرد و قصد بازداشت وی را داشت، که نهایتا دفتر قوانین سلطنتی به بهانه نبود شواهد و مدارک کافی حکم بازداشت را لغو کرد. این فرمانده سابق ارتش اسرائیل در سال 2008 رسما فعالیت سیاسی خود را با ورود به حزب دست راستی «لیکود» آغاز کرد. او در انتخابات سال 2009 به عنوان نفر بیست و هفتم از فهرست انتخاباتی حزبش راهی "کنست" (پارلمان اسرائیل) شد. او از آن سال به عنوان وزیر امور استراتژیک و معاون نخست‌وزیر  و پس از آن به سمت وزارت جنگ اسرائیل رسید.

یعلون تاکنون چند بار هم به دلیل مشارکت در کشتار فلسطینی‌ها و اهالی جنوب لبنان متهم شده و حتی برای وی حکم بازداشت شده است. به عنوان نمونه در سال 2005 بازماندگان قربانیان کشتار «قانا» از وی به دلیل مشارکت در این کشتار شکایت کردند. «قانا» روستایی در جنوب لبنان است که در سال 1996 هدف حمله قرار گرفت.    اظهارات ضد ایرانی "موشه یعلون" "موشه یعلون،" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در سخنانی مدعی شد: جاه طلبی ایران در دستیابی به  "بمب اتمی" و زیرساخت‌های ترور این کشور از داعش بسیار خطرناک‌تر است. وی  در کنفرانس مطالعات امنیت ملی  "تل‌آویو" اظهار داشت: ایران اصلی‌ترین دشمن ما است و اگر قرار باشد میان این کشور و داعش یکی را انتخاب کنم، بدون شک داعش را انتخاب خواهم کرد.

موشه یعلون
نظر خود را درباره «بیوگرافی موشه یعلون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی موشه یعلون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.