زمان مطالعه: 1 دقیقه
کدام حیوانات امواج ماورای صوت را می شنوند؟

کدام حیوانات امواج ماورای صوت را می شنوند؟

بعضی از حیوانات بر خلاف انسان قادر به شنیدن فروصوت یا فرا صوت هستند. با آسمونی همراه باشید...فرا صوت :خفاش و...

بعضی از قهوه ای رنگ آسیایی بدون سر و صدا با یکدیگر در حال دعوا هستند در واقع با سوتهای فراصوت با فرکانس حدود 50 کیلوهرتز بر سر یکدیگر فریاد میکشند تا اعصاب طرف مقابل را خرد کنند.طرف بازنده این آواز های جنگی فراصوت بلافاصله صدای فرکانس خود را به سوتهای دامنه بلند 25 کیلوهرتز تغییر میدهد.تا مانع از گاز گرفتن طرف برنده شود.
 انسان میتواند با فرستنده های صوتی اولترا سوند (فراصوت)موش صحرایی, موش کور, موش, سمور کوهی و سنجاب زمستان خواب را از خانه و باغ فراری دهد.البته به این ترتیب گربه و سگ خانه را هم که نیز قادر به شنیدن این فرکانسها هستند فراری خواهد داد!
 سوت صدا کردن سگ در گوش انسان با صدایی نسبتا کوتاه شنیده میشود.اما صدایی بسیار بلندتر فراصوتی سوت توسط جانور از چند صد متر فاصله تشخیص داده میشود.گربه ها هم از فرستنده های محرمانه موش ها استراق سمع میکنند.در اوایل دهه 1980 روسها در سفارت هلند در مسکو میکروفونهای استراق سمع پنهانی کار گذاشته بودند که با امواج فراصوت کار میکرد.
 دو گربه سیامی سفیر هلند که طبعا وجود موشهایی را در پس کاغذ دیواری گمان میبردند موجب کشف میکروفونها شدند.
 موش دماغ خرطومی آفریقایی سلاحی برای دفاع در برابر بی سروصدایی دشمنانش در هنگام نزدیک شدن پنهانی به او اختراع کرد.در باند امواج فراصوت سکوت آنها به سر و صدایی تبدیل میشود که موش میشنود.

نظر خود را درباره «کدام حیوانات امواج ماورای صوت را می شنوند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کدام حیوانات امواج ماورای صوت را می شنوند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.