زمان مطالعه: 2 دقیقه
کجا سرمایه گذاری کنیم؟ بورس یا دلار؟

کجا سرمایه گذاری کنیم؟ بورس یا دلار؟

این روز ها اهمیت موضوع سرمایه گذاری دوچندان شده است. شاید این سوال برای بیشتر افراد به وجود بیاید که چرا باید سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری به رشد دارایی ها کمک می کند و افراد باید با در نظر گرفتن میزان پول در دسترس و تناسب آن با کمترین حجم سرمایه ‌گذاری در بازار سرمایه گذاری کنند. چه فرصت هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد؟ در اقتصاد هایی همچون ایران به دلیل تورم موجود، راهکاری مناسب برای حفظ ارزش پول بسیار حائز اهمیت می باشد. در این مطلب از آسمونی به بررسی انواع فرصت ها و روش های سرمایه گذاری می پردازیم. با ما همراه باشید. از فرصت های موجود برای سرمایه گذاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

در اغلب موارد بازار ارز وضعیت طلا و سکه را مشخص می کند. سرمایه گذاری روی سکه انتخاب بدی نیست و در مواردی بسیار منطقی است. به خصوص اینکه طلا هیچوقت ارزش خود را از دست نخواهد داد. بنابراین سرمایه گذاری بلند مدت در طلا می تواند در طول زمان سود دهی بالایی برای شما داشته باشد. در اقتصاد هایی که دچار نواسانات زیادی هستند سرمایه گذاری در طلا منبع قابل اعتمادی محسوب نمی شود، به همین دلیل افراد گاهاٌ به سمت معاملات و خرید و فروش سهام در بورس و همینطور معامله ارزهای دیجیتال (بیت کوین) می روند.

سرمایه گذاری در بازار ارز

در سال های اخیر قیمت ارز از تاثیرگذار ترین عوامل در اقتصاد کشور بوده است و این ویژگی بازار ارز به مسائل سیاسی و بین المللی مربوط می شود. به خصوص که تا این اواخر شاهد نوسانات مثبت و منفی بسیاری در بازار ارز بودیم. در حال حاضر تشدید تحریم ها و یا کسر بودجه دولت باعث افزایش قابل توجهی در قیمت دلار شده است و به نظر می رسد در دوره ی یکساله نوسان مثبتی در بازار ارز نخواهیم دید.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

مدت هاست که بازار مسکن دچار رکود دردناکی شده است ولی با این وجود شاهد نوساناتی در این بازار هستیم اما خبری از رونق فروش نیست. اگر پول نقد کافی دارید میتوانید در خرید مسکن و اجاره آن سرمایه گذاری کنید. موضوع ملک کاملا با مسکن متفاوت است چرا که خرید ملک در دراز مدت همچنان ارزش خود را حفظ می کند. لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که این روزها افراد زیادی تحت عنوان کارشناس و تحلیلگر بازار بورس سعی می‌کنند تا مردم را در این آشفته بازار درگیر کنند.

متاسفانه به دلیل تحریم‌ها، ریسک بازار بورس بسیار بالاست و تصمیمات سیاسی به شدت بر بازار بورس تاثیر می گذارد. بنابراین در ورود به این بازار باید بسیار محتاط عمل کرد.

سرمایه گذاری در بازار بورس

پربازده‌ ترین بازار ایران در سال های اخیر، بازار بورس بوده است. سهام شرکت‌ های معتبر و بزرگ ایران در بازار بورس شرکت کرده اند و قیمت‌ ها در آن با توجه به میزان عرضه و تقاضا در میان فعالین این بازار بالا  و پایین می‌رود.

از مزایای بازار بورس می توان به بازدهی بسیار بالا و تبادلات مالی در کمتر از چند دقیقه اشاره کرد. کارخانه‌ها و شرکت‌های عضو بازار بورس رونق بسیاری را در تولیدات خود دارند

سرمایه گذاری در بازار خودرو

بازار خودرو با وجود نارضایتی های زیادی که در سال‌های اخیر از سوی کاربران داشته است، روند رو به رشد و افزایشی خود را همچنان ادامه می‌دهد. قیمت خودرو ها نیز در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است. یکی از مزایای بازار خودرو این است که افراد برای ورود به این بازار به تخصص خیلی بالا و تجربه زیادی نیاز ندارد.

بدست آوردن هرچیز ارزشمند زمان می‌برد و شما در گذر زمان می توانید سرمایه خود را طی سال‌ها به سرمایه بزرگی تبدیل کنید. در حقیقت سرمایه‌گذاری ترکیبی از سود و زیان را در خود جای داده است و سرمایه گذار می تواند با ریسک پذیری مشخصی، سود قابل قبولی دریافت کند. با توجه به مطالب گفته شده به نظر می‌رسد که سرمایه گذاری بر اساس ترکیبی از موارد فوق می تواند سود خوبی را در پی داشته باشد.

نظر خود را درباره «کجا سرمایه گذاری کنیم؟ بورس یا دلار؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کجا سرمایه گذاری کنیم؟ بورس یا دلار؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.