زمان مطالعه: 4 دقیقه
جاهایی که قبل از نابودی باید ببینید

جاهایی که قبل از نابودی باید ببینید

  اخبار مرتب با لحنی که نگران کننده به نظر می رسد می گوید زمین در حال گرم شدن است. صفحه روزنامه ها پر است از...

  اخبار مرتب با لحنی که نگران کننده به نظر می رسد می گوید زمین در حال گرم شدن است. صفحه روزنامه ها پر است از خبرهای نگران کننده در مورد آلودگی آب ها، تغییرات آب و هوایی، تخریب زیست - محیطی و مطالبی از این دست. اما کمتر کسی در مورد اینکه این همه اتفاقات و تغییرات ناگوار در مورد تغییرات اکوسیستمی که در اطراف ما اتفاق می افتد، روی آثار تاریخی، مناطق توریستی، پدیده های طبیعی که عمر بعضی از آنها به چند ده هزار سال می رسد، چه تا ثیری می گذارد صحبت می کند دنیای اطراف ما در حال تغییر است. این تغییر شامل فرسایش هم می شود.  فرسایش بنای بی نظیری مانند تاج محل یا پدیده طبیعی مانند جزیره مرجانی در استرالیا. متاسفانه نابودی بعضی از آنها ناگزیر است و کاری از دست ما برنمی آید. اما این فرصت را داریم که تا قبل از بین رفتن، آنها را از نزدیک ببینیم.

1
1

جزیره لاپاگوس
 هرساله میزان توریست ها 12 درصد افزایش پیدا می کند. هتل ها، رستوران ها و ماشین ها بیشتر، آن را از زیبایی طبیعی یک جزیره دست نخورده دور می کنند. کارگران، برای به دست آوردن غذاهای متنوع تر حیوانات را به جزیره قاچاق می کنند و کشتی ها موش ها را وارد جزیره می کنند. همه  اینها کمک می کنند به تخریب سریع تر طبیعت جزیره.جزایر گالاپاگوس ؛گروه-جزیره ای آتشفشانی در اقیانوس آرام، در 926 کیلومتری غرب اکوادور است.

2
2

جزیره مالدیو
 مالدیو کوچک ترین کشور دنیاست. 80 درصد از 1200 جزیره آن بیشتر از یک متر از سطح دریا ارتفاع ندارند. کمتر از 100 سال دیگر این جزیره غیر قابل سکونت خواهد شد. این مساله در سال 2008 بسیار جدی شد و رییس جمهور و دولت این کشور شروع کردند به خریدن زمین هایی در کشورهای دیگر مانند هند تا در زمانی که آب بالا می آید بتوانند شهروندان شان را به آنجا منتقل کنند.

3
3

دیواره بزرگ مرجانی
 بالا آمدن دمای اقیانوس، آلودگی اقیانوس، اسیدسازی اقیانوس و طوفان ها به صورت مستمر دیوار مرجانی را تخریب می کنند و باعث سفید شدن مرجان ها می شوند. تخمین زده می شود که 60درصد دیواره های مرجانی دنیا تا سال 2030 از بین خواهند رفت. به این ترتیب هشت هزار سال خلقت طبیعی در کمتر از مدت زمان عمر ما از بین خواهند رفت. دیواره بزرگ مرجانی به مجموعه عظیمی از صخره های مرجانی گفته می شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته اند.

4
4

ونیز
ونیز همیشه غرق در آب بوده، اما بالا آمدن سطح دریا وضعیت آن را غمناک تر می کند. سطح سیلاب ها هرساله افزایش پیدا می کنند و این نگرانی وجود دارد که چقدر دیگر ونیز می تواند بالای آب باشد.گردشگری یکی از نگرانی های مهم در مورد این شهر است. تنها در سال 2007، 21 میلیون نفر از ونیز بازدید کردند، یعنی حدودا 40 برابر جمعیت آن.

5
5

دریای مرده بحرالمیت
در چهار دهه گذشته، دریاچه نمکی یک سوم کوچک تر شده است. نزدیک ترین رستوران ها به این دریاچه در چهاردهه گذشته حدود یک مایل از دریاچه دورتر شده است. رود اردن تنها دیدنی های جهان از هر پنج قاره - تغذیه این دریاچه است و به دلیل ساختن سدهای متعدد وکنترل کردن آب ورودی آن توسط سدها در سال های گذشته، میزان آب ورودی آن کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل دریای مرده احتمالا تا 50سال آینده از بین خواهد رفت.

6
6

کوهستان آلپ
کوهستان آلپ اروپا در ارتفاع کمتری از کوهستان راکی قرار دارد و یخچال های طبیعی و مکان های اسکی آن در معرض خطر بیشتری از جانب پدیده گرمایش زمین قرار دارند. میانگین دمای زمین حدود دو درجه از قرن نوزدهم بیشتر شده و با این وضعیت یخچال های طبیعی این کوهستان ممکن است تا سال 2050 از بین بروند. رشته کوه های آلپ یکی از عظیم ترین رشته کوه های اروپاست که از هشت کشور اروپایی می گذرد.

7
7

ماداگاسکار
 اگر هیچ کاری برای نجات چهارمین جزیره بزرگ دنیا انجام نشود، جنگل های آن تا 35 سال آینده و همین طور به دنبال آن گونه های منحصر به فرد آن مانند میمون های لمور که ماداگاسکار به خاطر آن معروف است. اکوسیستم جنگل های این جزیره به خاطر ورود انسان ها، کارکردن کشاورزها و شکار غیرقانونی در حال از بین رفتن است. ماداگاسکار کشوری جزیره ای است واقع در اقیانوس هند، در کنار سواحل جنوب شرقی آفریقا. پایتخت آن شهر آنتاناناریوو است.

8
8

 

حوضه کنگو
 بیش از دو سوم جنگل ها، و گیاهان و حیات وحش منحصر به فرد آن در حوضه کنگو تا سال 2040 از بین خواهند رفت؛ مگر اینکه تلاش های موثر بیشتری برای حفاظت از آن انجام شود. هرسال 10میلیون هکتار از جنگل های آن  بر اثر استخراج معدن، ورود غیرقانونی، کشاورزی، دامداری و جنگ های چریکی از بین می رود.
حوزه کنگو یکی از بی نظیرترین مناطق سرسبز و جنگل های دنیا را به واسطه جلگه های حاصلخیزش دارد. این منطقه به دلیل نزدیکی به خط استوا آب و هوایی گرم و شرجی دارد و یکی از بهترین مناطق برای رویش جنگل های گرمسیری است.

9
9

پارک ملی یخچالی
حدود 100 سال پیش، 150 یخچال سنگی در سراسر پارک ملی یخچالی وجود داشت، اما اکنون تنها 27 تا از آنها باقی مانده و تا سال 2030 همه آنها از بین خواهند رفت اگر زودتر از بین نروند به علت نبود آب سرد و زمانی که تمام یخچال ها آب شوند ممکن است اکوسیستم این پارک به طرز غمباری عوض شود.

10
10

تاج محل
جمعیت زیاد گردشگران و آلودگی هوا سنگ های سفید تاج محل را کم کم از بین می برند. با توجه به اینکه این بنا در قرن هفدهم ساخته شده، ممکن است به زودی بازدید آن برای عموم به دلیل آسیب های جدی که دیده است محدود شود تاج محل از پرآوازه ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگره و در 200 کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده است و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا به شمار آید. این بنا به دستور شاه جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی تبارش،به نام ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل که در سال 1631 میلادی در سفری جنگی به هنگام وضع حمل فوت کرد.

نظر خود را درباره «جاهایی که قبل از نابودی باید ببینید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جاهایی که قبل از نابودی باید ببینید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.