زمان مطالعه: 1 دقیقه
تفاوت بنزین معمولی و سوپر

تفاوت بنزین معمولی و سوپر

تفاوت بنزین سوپر با معمولی در عدد اکتان آن بوده که در نوع معمولی 88 و در سوپر 91 است .

بنزین سوپر چیست؟

تفاوت بنزین سوپر با معمولی در عدد اکتان آن بوده که در نوع معمولی 88 و در سوپر 91 است . شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که پس از مواجهه با نقص فنی در موتور و مراجعه به تعمیرگاه و جویا شدن علت، با این پاسخ از تعمیرکار روبرو شده باشید که استفاده از بنزین معمولی به‌جای سوپر به موتور شما آسیب رسانده و هزینه‌ای هنگفت برایتان برجای گذاشته است.

اکتان بنزین معمولی و بنزین سوپر

به‌طور خلاصه عدد اکتان میزان اشتعال و خودسوزی بنزین را مشخص می‌کند و هرچه این عدد بالاتر باشد کیفیت سوخت بالاتر بوده و درجه خودسوزی بنزین پایین‌تر است. دانستن عدد اکتان و نوع بنزین مناسب خودرو توسط مالکان امری مهم است که سبب استفاده‌ی بهینه از موتور و افزایش عمر مفید آن می‌شود. پس طبیعی است که توجه به این نکته در مورد خودروهایی که می‌بایست از بنزین سوپر استفاده کنند ضرورت بیشتری می‌یابد. زیرا اگر در خودرویی که به بنزین معمولی احتیاج دارد، بنزین سوپر استفاده شود، فقط از توان خروجی خودرو کاسته می‌شود، در حالی که خودروهایی که نیاز به بنزین سوپر دارند، در درازمدت صدمات جدی موتوری و قطعات مرتبط مانند پیستون، شاتون، میل‌لنگ و حتی بلوک سیلندر را تجربه می کنند. عموم افراد بر این باورند که استفاده از بنزین سوپر، کارایی بهتر و استهلاک کمتری برای موتور به ارمغان آورده و به‌اصطلاح تمیزتر می‏سوزد.

از چه نوع بنزینی استفاده کنیم؟

شاید بهترین راه برای تشخیص نوع بنزین مناسب برای هر خودرو، مراجعه به دفترچه دستورالعمل سازنده خودرو است که عدد اکتان سوخت مختص آن خودرو درج‌شده است. البته بر اساس تجربیات کارشناسان در این زمینه باید اشاره کرد که به‌طورکلی چنانچه از خودروهای کم‌توان (کمتر از 100-120 اسب بخار) و نه‌چندان لوکس تولید داخل استفاده می‌کنید(پراید، سمند، پژو 405 و ..) تفاوت چندانی با استفاده از بنزین سوپر بجای معمولی مشاهده نخواهید کرد، ولی خودروهای وارداتی و گران‌قیمت به علت کارایی بالای موتورها و جلوگیری از هزینه‌های صدمات، نیاز به بنزین سوپر دارند. شایان‌ذکر است در خودروهای با موتور توربو به علت نسبت تراکم‌های متغیر و بالا در شتاب گیری اکیداً استفاده از بنزین سوپر توصیه می‌گردد. پس در یک جمع بندی کلی: بنزین سوپر: • در هوا گرم • در هوا خشک • در شهرهایی با ارتفاع کم نسبت به دریا (مانند: رشت، بوشهر، اهواز، ساری، قم و سایر) • در موتورهای توربو بنزین عادی: • در هوا سرد • در هوا مرطوب • در شهرهایی با ارتفاع زیاد نسبت به دریا (مانند: شهرکرد، یاسوج، کرمان، همدان، تهران و سایر)

نظر خود را درباره «تفاوت بنزین معمولی و سوپر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت بنزین معمولی و سوپر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.