زمان مطالعه: 1 دقیقه
آخرین ماه کامل سال 2020 را کی و چطور ببینیم؟

آخرین ماه کامل سال 2020 را کی و چطور ببینیم؟

ماه سرد شامگاه 30 دسامبر،‌ آخرین و سیزدهمین قرص ماه کامل است که در سال 2020 میلادی دیده خواهد شد.

سال 2020 مملو از پدیده‌های آسمانی خاص بود؛ از ماه‌ کامل آبی‌رنگ همزمان با جشن هالووین و ستاره تازه دنباله‌دار نیووایز در تابستان گرفته تا خورشیدگرفتگی تماشایی، و نیز مقارنه بزرگ مشتری و زحل که همزمان با شب یلدا روی داد.

اما شاید آخرین پدیدهٔ سماوی امسال قرص «ماه سرد» آن باشد که اخترشناسان می‌گویند به‌هنگام طلوعش درخششی نارنجی‌فام خواهد داشت. ماه کامل آخر سال را در نیمکرهٔ شمالی، به‌دلیل آغاز فصل زمستان، «ماه سرد» لقب داده‌اند.

آخرین ماه کامل سال 2020 را کی و چطور ببینیم؟
آخرین ماه کامل سال 2020 را کی و چطور ببینیم؟

به گزارش آسمونی به نقل از یورونیوز فارسی، ماه در ساعت 3:29 به وقت گرینویچ، چهارشنبه 30 دسامبر (6:59 دقیقهٔ بامداد 10 دی ماه، حدود ده دقیقه به طلوع آفتاب) به درخشندگی 100 درصد می‌رسد.

اما بهترین وقت تماشای ماه کامل نه در این ساعت بلکه نزدیک به هنگام غروب خورشید است. پدیدهٔ ماه کامل همواره در هنگام طلوع ماه در ابتدای شب به بهترین شکل دیده می‌شود و ماه کامل، در آسمان کشورهای شرقی، تقریبا از نقطهٔ مقابل خورشید که در مغرب غروب می‌کند در آسمان پدیدار می‌شود.

پس نکتهٔ مهم آن است که زمان مناسب بین غروب خورشید و طلوع ماه را در همان روز پیدا کنیم و در هوای گرگ‌ومیش به تماشای ماه کامل بنشینیم. تنها وقتی که می‌توان یک ماه کامل را در آسمانی تقریبا روشن دید همین موقع است،‌ حال چه در شهر چه در بیرون شهر.


بهترین زمان مشاهدهٔ این قرص ماه سرد در اروپا و ایران نزدیک غروب روز چهارشنبه 30 دسامبر است. برای نمونه ساعت 4:10 دقیقه در لندن اگر به‌سوی شرق نگاه کنیم قرص ماه کامل را خواهیم دید.

ماه سرد شامگاه 30 دسامبر،‌ آخرین و سیزدهمین قرص ماه کامل است که در سال 2020 میلادی دیده خواهد شد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آخرین ماه کامل سال 2020 را کی و چطور ببینیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آخرین ماه کامل سال 2020 را کی و چطور ببینیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.