زمان مطالعه: 4 دقیقه
در سال جدید از خداوند بزرگ چه می خواهید؟

در سال جدید از خداوند بزرگ چه می خواهید؟

معمولا در سال جدید مردم برای خود و عزیزانشان دعا می کنند، سلامتی، عاقبت بخیری، عشق، ازدواج، کار، تحصیلات و...

در سال جدید از خداوند بزرگ چه می خواهید؟
در سال جدید از خداوند بزرگ چه می خواهید؟
معمولا در سال جدید مردم برای خود و عزیزانشان دعا می کنند، سلامتی، عاقبت بخیری، عشق، ازدواج، کار، تحصیلات و ... از جمله دعاهایی هستند که مردم برای یکدیگر دارند. اما بهترین دعا در سال جدید چیست؟ در سال نو از خداوند مهربان چه می خواهید؟ آسمونی در این بخش مطالب مفیدی در همین مورد برای شما عزیزان تهیه کرده است.

درخواست از خدا

از خدا خواستم مصائب مرا حل کند و خدا گفت: نه!

او فرمود: حل مشکلات تو کار من نیست، من به تو عقل دادم و تو با توکل به من، به مراد مقصود می رسی.

از خدا خواستم غرور مرا بگیرد و او گفت: نه!

او فرمود: باز گرفتن غرور کار من نیست، بلکه تویی که باید آن را ترک کنی.

از خدا خواستم به من شکیبایی عطا کند و او گفت: نه!

خدا فرمود: شکیبایی دستآورد رنج است و به کسی عطا نمی شود، باید آن را بدست آورد.

از خدا خواستم به من سعادت بخشد و خدا گفت: نه!

خدا فرمود: خود باید متعالی شوی، اما به تو یاری می رسانم تا به ثمر بنشینی.

از خدا خواستم مرا کمک کند تا دیگران را به همان اندازه که او مرا دوست دارد دوست بدارم...

خدا فرمود: آفرین بالاخره مقصود اصلی را دریافتی.

از او نیرو خواستم، او مشکلات را جلوی پایم گذاشت تا قوی تر شوم.

از او حکمت خواستم، او مسائل بسیاری به من داد تا حل کنم.

از او شهامت خواستم، او خطر را در مقابلم قرار داد، تا از آن بجهم.

از او عشق خواستم، انسان های دردمند را سر راهم قرار داد تا به آنها کمک کنم.

از او کمک خواستم، به من فرصت داد.

در نهایت هیچ یک از خواسته هایی که داشتم را دریافت نکردم اما به آنچه نیاز داشتم رسیدم.

what-to-want-from-allah-in-new-year
what-to-want-from-allah-in-new-year
نظر چند تن از اساتید و کارشناسان حوزوی در مورد بهترین دعا برای سال جدید :

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر حسینی -عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی- با بیان این‌که «بهترین دعا برای تحویل سال همان دعای متداول است»، گفت: این عید یک سنت دینی و ملی است و اگر می‌خواهیم در سال آینده تحول اقتصادی و عزت سیاسی خود را حفظ کنیم ابتدا باید طبق دعای معروف تحول و معرفت را از درون خود آغاز کنیم. ما اگر تحول و دگرگونی را می‌خواهیم می‌توانیم با قرائت این دعا و عمل به آن به تحولات اساسی برسیم.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن راستگو – رئیس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- اظهار کرد: سه دعا بهترین دعا برای مردم ایران است که اولین دعا ظهور منجی عالم بشریت است و پس از آن دعای معروف تحویل سال را قرائت کنیم؛ چراکه با قرائت آن دعا می‌توانیم تحول و دگرگونی را در زندگی خود ایجاد کنیم و سومین دعا که خواسته تمام مردم است تقاضای عافیت و عاقبت به خیری تمامی انسان‌هاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین حق‌جو - رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س)- نیز معتقد است: بهترین دعا در سال جدید و تمامی ایام دعا برای فرج امام زمان(عج) است و پس از آن مردم برای سلامتی تمام مومنین و مومنات و شیعیان دنیا دعا کنند و سلامتی رهبر و سرافرازی اسلام، ‌نابودی کفر و نفاق را در این سفره بابرکت از خداوند بخواهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدهاشم بطحائی گلپایگانی - استاد حوزه ودانشگاه - بر این باور است که بهترین دعا؛ آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمام اولیا و اوصیای الهی است. این یک سنت زیباست که ایرانیان گرد سفره‌ای جمع می‌شوند و آیات الهی را قرائت می‌کنند. بهتر است پس از قرائت آیات الهی دعای معروف یا مقلب القلوب را بخوانیم و از خداوند بخواهیم که همزمان با تغییر طبیعت دل‌های ما را نیز تغییر دهد و احوال ما را به بهترین احوال برگرداند و در ابتدای دعاهایمان هرگز فرج آقا را فراموش نکنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی - رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری- هم تصریح کرد: بهترین دعا برای مردم ایران همان دعایی است که هر روزه در قنوت نماز آن را زمزمه می‌کنیم "ربنا اتنا فی ‌الدنیا حسنه و فی الآخرة الحسنه". این بهترین دعاست و من برای تمام ملت ایران آرامش، آسایش و فرجام نیک را آرزو می‌کنم.

در سال جدید از خداوند بزرگ چه می خواهید؟
در سال جدید از خداوند بزرگ چه می خواهید؟
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم سراج نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن‌ نیز با بیان این‌که «برای دعا باید به احادیث مراجعه کنیم» افزود: طبق احادیث بهترین دعا، دعا برای تعجیل در فرج امام عصر(عج) است؛ چراکه با ظهور آن حضرت تمام مشکلات دنیوی و اخروی حل می‌شود. اگر ما گشایش در کارهای دنیا و آخرت تمام مردم را می‌خواهیم باید برای فرج آقا دعا کنیم و فراموش نکنیم که با آمدن آن حضرت تمام مشکلات حل می‌شود.

هم‌چنین حجت‌الاسلام و المسلمین آقامیری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با بیان این‌که «ما دعای تحویل سال را در تمام سال‌ها به طور مکرر شنیده‌ایم و فراموش نکنیم که این دعا بهترین خواسته است»، ‌اظهار کرد: این دعا نه برای امسال که برای تمامی سال‌ها بهترین خواسته است؛ چراکه اگر این دعای ما مستجاب شود،‌ قطعا به بهترین حالت تغییر می‌کنیم و با این تغییر درونی جامعه و زندگی درونی ما نیز تغییر خواهد کرد. ما با تغییر درونی است که می‌توانیم اصلاح امور دنیا و آخرت خود را در دست بگیریم.

وی افزود: دعا می‌کنم با تحول طبیعت مردم و دولتمردان ما نیز تغییر کنند و ما در عرصه معنوی به بهترین و بالاترین کمالات برسم. یعنی خداوند کاری کند که ما از خواسته‌های نفسانی خود رها شویم.

چه بهتر که برای سال جدید بیش از همیشه برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم به امید این‌که این دعا، امسال به اجابت برسد و پس از آن برای سلامتی و عاقبت به خیری شیعیان دعا کنیم و دعای معروف لحظه تحویل سال را تا جایی که می‌توانیم قرائت کنیم؛ چراکه اگر این دعا به اجابت برسد، تحول و دگرگونی‌ای در ما به وجود می‌آید و می‌تواند نتیجه‌های مثبت زیادی را برای ما به همراه داشته باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «در سال جدید از خداوند بزرگ چه می خواهید؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره در سال جدید از خداوند بزرگ چه می خواهید؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.