زمان مطالعه: 1 دقیقه
ازدواج چگونه باید باشد؟

ازدواج چگونه باید باشد؟

بعضی اوقات انسانها تحت شرایطی قرار میگیرند که احساسات وعواطف بیشتر دخیل هستند تا عقل و منطق و یا حتی برای فرار از موقعیت فعلی تن به ازدواج میدهند.

بنام یگانه عالم
بعضی اوقات انسانها تحت شرایطی قرار میگیرند که احساسات و عواطف بیشتر دخیل هستند تا عقل و منطق و یا حتی برای فرار از موقعیت فعلی تن به ازدواج میدهند.

فشارهای خانواده مثل خشونت ویا توقعات بیش ازحد والدین 
فشارهای اعضای خانواده مثل برادر و خواهر، مشکلات اقتصادی و عاطفی در خانواده و مسائلی از این قبیل
یا اینکه ترس و نگرانی برای از دست دادن فرصت ها واینکه شاید دیگر خواستگاری نداشته باشم ویا شرایطش پیش نیاد چرا که سنم بالا رفته است.

ترس و نگرانی از حرف مردم وعقب ماندن از دوستان واقوامی که ازدواج کرده اند.
هدف ازدواج فقط برای اینکه با ازدواج بچه بزرگتر خواهر کوچکترمیتواند ازدواج کند ودائما مورد سرزنش اعضای خانواده قرار گرفتن
گاهی اوقات خواستگاری می اید و شما بخاطر اینکه دلش نشکند ویا مورد نفرین وناله او قرار نگیرید خودتونو مجبور به ازدواج میکنید باید بدانید اگر شرایط خواستگاری به گونه ای باشد که خانواده ها درجریان امر باشند وبر چهار چوب واصول خواستگاری باشد درنتیجه هرکسی باید بداند در خواستگاری جواب منفی هم خواهد شنید پس خودتان را ملزم به این افکار نکنید.

بعضی اوقات رسیدن به موقعیت اجتماعی و ثروت و دارایی طرف مقابل شما را مجبور به ازدواج میکنداگر بخاطر کمبود توجه وعاطفه تن به ازدواج میدهید باید بدانید که با این تصمیم فقط به مشکلات خود می افزایید.

نوشته خانم سارا فلاحی کارشناس ارشد روانشناسی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ازدواج چگونه باید باشد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ازدواج چگونه باید باشد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.