زمان مطالعه: 1 دقیقه
گواهی SSL چیست؟

گواهی SSL چیست؟

به گزارش آسمونی ، کلمه SSL مخفف عبارت Secure Socket Layer به معنای “لایه امن پروتکل” است.SSL یک پروتکل استاندارد و...
گواهی SSL چیست؟
گواهی SSL چیست؟

به گزارش آسمونی ، کلمه SSL مخفف عبارت Secure Socket Layer به معنای “لایه امن پروتکل” است. SSL یک پروتکل استاندارد و رایج امنیتی رمزنگاری شده است که در آن داده‌های مبادله شده بین سرویس دهنده (Server) و سرویس گیرنده (Client) توسط کلیدهای خاصی خصوصی و عمومی رمزنگاری (Encrypt) شده و در سمت دیگر رمزگشایی (Decrypt) می‌شود. امنیت در این پروتکل دو طرفه است؛ یعنی در هر دو طرف، فرایند رمزنگاری و رمزگشایی انجام می‌گیرد. بسیاری از سرویس دهندگانی که اطلاعات و داده‌های حساس مانند اطلاعات کارت‌های بانکی (مثلاً در شبکه بانکی کشور)، کارت‌های شناسایی، رمزهای عبور مهم و … را بین خود و سرویس گیرنده رد و بدل می‌کنند، از پروتکل‌های امنیتی مانند SSL استفاده می‌کنند. وبسایت‌هایی که از پروتکل امن SSL جهت رمزگذاری داده‌ها استفاده می‌کنند، معمولاً از طریق پروتکل HTTPS (به جای حالت عادی و غیر امن آن یعنی HTTP) با سرویس گیرنده‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. در مرورگرها، اینگونه وبسایت‌ها معمولاً با علامت قفل سبز (به معنای ارتباط امن سالم) نشان داده می‌شوند. پروتکل SSL ، یک استاندارد وب برای رمزنگاری اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL جابجا می شوند بصورت رمزنگاری شده ارسال می شوند و برای همین از دزدیده شدن و یا استراق سمع اطلاعات جلوگیری می شود. SSL این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا بتوانند با خیال راحت اطلاعات خصوصی خود همانند شماره کارت اعتباری ، را با یک وبسایت در میان بگذارد.  

SSl به زبان ساده

هنگامی که شما به یک مغازه مراجعه می کنید می دانید که وجه پرداختی را به چه کسی تحویل می دهید و در صورت بروز مشکل باید به چه کسی مراجعه کنید. اما در سایت های اینترنتی کاربران نمی توانند با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهند. هنگامی که کاربران به یک وب سایت مراجعه می کنند و قصد پرداخت مبلغی را دارند در مقابل انتظار دارند تا بدانند این مبلغ را به چه کسی پرداخت کرده اند و یا در صورت بروز مشکل به چه شخصی باید مراجعه کنند و باید اطمینان داشته باشند اطلاعات مبادله شده آن ها قابل تداخل نیست.   اطلاعات بیشتر و تخصصی درباره گواهی SSL را در مطلب زیر بخوانید:

گواهینامه دیجیتال SSL چیست؟ و اهمیت Secure بودن وب سایت ها

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گواهی SSL چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گواهی SSL چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.