زمان مطالعه: 3 دقیقه
فلوئید پوست چیست؟

فلوئید پوست چیست؟

در این بخش از آسمونی مطالب مفیدی در مورد فلوئید با معرفی دو برند معروف در این زمینه برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

فلوئید ضد آفتاب +SPF 50 اکسفولیاک نوروا

با توجه به واژه exfoliac بر روی فلوئید ضد آفتاب اکسفولیاک نوروا مشخص است با یک ضد آفتاب دو منظور روبه رو هستیم. یعنی هم از پوست در مقابل اشعه های آفتاب مراقبت می کند و هم اینکه کار لایه برداری را انجام می دهد. با نگاهی به مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب، وجود فیلترهای شیمیایی متعدد خیلی به چشم می آید. گرچه این فیلترها طیف وسیعی از اشعه های خورشید را کنترل می کنند اما تعدد فیلتر های شیمیایی در محصول موجب بالا رفتن واکنش های حساست زا می شود.

از آنجا که این محصول ادعا می کند که ضد حساسیت است، پس با وجود این تعداد از فیلتر ها نمی تواند ادعای خود را ثابت کند. وجود سورفاکتانت های متعدد در این ضد آفتاب خاصیت پاک کنندگی خوبی را به آن بخشیده است، اما این که وجود پاک کننده ها در یک ضد آفتاب تا چه حد می تواند مناسب پوست باشد جای سوال است.

با وجود سورفاکتانت ها، این ضد آفتاب بیشتر برای افراد با پوست چرب مناسب است تا افراد با پوست نرمال و یا خشک. نکته دیگر این که این پاک کننده ها قطعا نمی توانند کار یک لایه بردار AHA و یا BHA را انجام دهد. بافت فلوییدی این محصول و همچنین وجود پاک کننده در آن فلوئید ضد آفتاب اکسفولیاک نوروا را به یک ضد آفتاب ایده آل برای افراد با پوست چرب تبدیل کرده است.

همچنین بی رنگ بودن محصول از مزایای آن محسوب می شود. وجود عطر در این محصول می تواند در کنار تعدد استفاده از فیلترهای شیمیایی از دیگر معایب این محصول باشد.

مزایای فلوئید ضد آفتاب

ضد افتاب
ضد افتاب
  • کنترل طیف وسیعی از اشعه های نور خورشید
  • خاصیت مرطوب کنندگی
  • معایب
  • حاوی مواد معطر
  • 7.5
  • نمره بهرو

فلوئید ضد لک، مرطوب‌ کننده و ضد آفتاب (سوان دپیگمنتان) اوسرین

فلوئید پوست
فلوئید پوست

هیپرپیگمانتاسیون غالباً به دلیل قرارگیری در معرض آفتاب ‌رخ می‌دهد، اگرچه علل دیگری ازجمله علل متابولیک، هورمونی، نئوپلاستیک و اختلالات التهابی، مسمومیت شیمیایی، داروها، نقایص ژنتیکی، آسیب حرارتی، رادیاسیون و مواد حساس کننده به نور بر روی پوست نیز مطرح هستند.

انواع گوناگونی از تیرگی‌ های خوش خیم به‌طور معمول دیده می‌شود. اختلالات تغذیه‌ای مزمن نیز ممکن است فرد را به‌سوی اختلالات پیگمانتاسیون پیش ببرد. هیپرپیگمانتاسیون مزمن و بدون علامت می‌تواند فرد را از نظر روانی و اجتماعی تحت تأثیر قرار دهد. این اختلال می‌تواند با شدت و محل متفاوت دیده‌شده و به‌مرور کم رنگ‌ تر شود. پاسخ طبیعی به آفتاب، افزایش تولید ملانین است که در بیشتر بیماران باعث برنزه شدن یکدست پوست می‌شود ولی در برخی افراد می‌تواند کک‌ و مک ایجاد نماید.

کک‌ و مک‌ ها ماکول‌هایی کوچک (معمولاً با قطر کمتر از 3 میلی‌متر) و به رنگ قرمز یا قهوه‌ای یا مشکی به قطر 20-2 میلی‌متر هستند که در هر جایی از بدن می‌توانند ایجاد شوند. از آنجاکه هم لنتیگو و هم کک‌ و مک خوش‌خیم هستند، افتراق آن‌ها اهمیت ندارد.

در افراد با سنین مختلف، تروما (آسیب فیزیکی یا شیمیایی)، تحریک پوست و درماتوزها می‌توانند به هیپرپیگمانتاسیون یا هیپوپیگمانتاسیون پس از التهاب بیانجامند. هرچند پیگمانتاسیون در افراد روشن پوست‌ تر و هیپوپیگمانتاسیون در افراد تیره پوست‌ تر، مشخص‌ تر است، افراد تمام نژادها می‌توانند به‌صورت هیپرپیگمانتاسیون یا هیپوپیگمانتاسیون واکنش نشان دهند.

بسیاری از محصولاتی که امروزه در داروخانه‌ ها قابل تهیه هستند، مانند پمادها، کرم‌ها، امولسیون‌های خاص برای پوست‌های حساس و غیره ریشه در وجود تنها یک ماده دارند، اوسرین. با استفاده از عامل امولسیفایر اوسری تولید می‌شود، باعث می‌گردد تا مواد فعال در پماد مستقیماً بر روی پوست اعمال گردد. زمینه کاری تئوریک برای اوسریت توسط دکتر" ایزاک لیفشوتز" در سال 1898 انجام گرفت.

پس از آزمون‌های گسترده او در سال 1900 برای ثبت عامل امولسیفایر جدید اقدام کرد و در سال 1902 موردقبول واقع شد پس‌ازآن لیشفوتز محصول خود را به بایزدورف در سال 1911 فروخت و به‌عنوان شیمی‌دان به آن شرکت پیوست. در میانه دهه 1990 اوسرین با تولید گسترده‌ای دیگر از محصولات با برند اوسرین برای پوست صورت‌های آسیب‌دیده و حساس، وارد بازار مراقبت از پوست شد. فلوئید ضد لک Spf 20 دارای دیوییک اسید (با منشأ اسید اولئیک) و گلیسیرین از انتشار ملانین در سلول‌های سطح پوست جلوگیری می‌کند. فیلتر ضد آفتاب این محصول از پوست در برابر اشعه آفتاب و سنتز ملانین محافظت می‌کند. با استفاده از این محصول سطح پوست یکنواخت شده و رطوبت رسانی می‌شود.

ویژگی‌ های فلوئید ضد لک

  • دیوییک اسید (با منشأ اسید اولئیک) باعث کاهش سنتز ملانین و جلوگیری از انتشار ملانین در سلول‌های سطح پوست
  • فیلتر ضد آفتاب
  • جلوگیری از سنتز ملانین
  • حاوی گلیسیرین (مرطوب‌کننده پوست)
  • پیشگیری و کاهش هایپرپیگمانتاسیون
  • یکنواخت کننده رنگ پوست
  • ضد لک، مرطوب‌ کننده و ضد آفتاب با SPF 30
  • قابل‌استفاده برای لک‌های ناشی از تغییرات هورمونی، بارداری، اشعه آفتاب و...
  • تحمل‌پذیری بالا در انواع پوست

روش مصرف فلوئید 

فلوئید را هرروز صبح روی پوست کاملاً تمیز صورت و گردن، شانه‌ ها و پشت دست‌ها مالیده و به‌آرامی ماساژ دهید تا جذب شود بلافاصله پس از جذب شدن می‌توانید روی آن آرایش نمایید.

نظر خود را درباره «فلوئید پوست چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فلوئید پوست چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.