زمان مطالعه: 2 دقیقه
تبلیغات Popup چیست ؟

تبلیغات Popup چیست ؟

اینترنت مملو از صفحاتی است که شما با استفاده از یک مرورگر می‌توانید آنها را مشاهده کنید. در این بخش ، آسمونی...
اینترنت مملو از صفحاتی است که شما با استفاده از یک مرورگر می‌توانید آنها را مشاهده کنید. در این بخش ، آسمونی شما رو با یکی از این صفحات که شاید در روز بارها و بارها با اون برخورد داشته اید آشنا می کنه .این مرورگر یک نرم افزار رایانه‌ای است که کدهای صفحات وب را تجزیه و تحلیل کرده و به شما ظاهر سایت‌ها و صفحات آنها را نشان می‌دهد.

حالا افرادی باید بنشینند و این صفحات را برای مرورگرها طراحی کنند که به این گونه افراد طراح سایت می‌گویند.

pop up چیست؟

pop up به پنجره‌های خود باز شویی گفته می‌شود که جزئی از طراحی سایت هستند و معمولاً با یک عمل کاربر یا عمل از پیش تعیین شده‌ی دیگری برای کاربران باز می‌شوند.

مثلاً اگر تا به حال وارد سایتی شده‌اید که یک پنجره‌ی دیگر هم همراه آن، یا با کلیک در یک مکانی از صفحه باز شد، به آن پنجره اضافی pop up گفته می‌شود.

همانطور که گفته شد، این پنجره ها جزئی از طراحی صفحات وب هستند که بسیاری از افراد از آنها به عنوان یک جزء آزاردهنده استفاده می‌کنند. به همین دلیل از پوپ آپ در بیشتر جاها به عنوان یک عامل مضر یاد می‌شود.

کاربرانی که از صفحات مختلف بازدید می‌کنند، صاحبان سایت‌ها را وسوسه می‌کنند که همراه ورود آنها به صفحه‌ای از سایت آنها، یک صفحه دیگر هم به آنها نمایش داده شود که همان pop up است. در این پنجره که معمولاً کالاهای تبلیغاتی به فروش می‌رسد، سبب کسب درآمد صاحب آن سایت می‌شود.

هر چند این کار نه از نظر اخلاقی و نه از نظر اصولی صحیح نیست، اما شاید مخارج سنگین نگهداری سایت آنها را به این سمت کشانده است.

اما در خیلی از جاها شما دیده‌اید که pop up ها علاوه بر این که آزار دهنده نیستند، باعث بهبود کیفیت صفحات وب هم می‌شوند. مثلاً زمانی که در یک انجمن در حال خواندن مطلب یا موضوعی هستید، بوسیله‌ی همین پوپ آپ ها یا پنجره های خودبازشود، پیام های خصوصی به شما نشان داده می‌شود.

what-is-pop-up-ad(2)
what-is-pop-up-ad(2)



که این اجازه را به شما می‌دهد که بدون اینکه صفحه‌ای را مجدداً بارگذاری کنید، پیام خصوصی یا هر نوع پیام دیگری را مشاهده کنید و حتی به آن پاسخ دهید. در جاهای بسیاری هم از پوپ آپ به درستی استفاده می‌شود.

ولی اگر هر نوع پنجره‌ی آزار دهنده‌ای توسط شما پیدا شد، ابزارهایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها جلوی این گونه پنجره‌های خودبازشو را بگیرید. معمولاً به صورت پیش فرض تمامی مرورگرهای بزرگ و معروف، از باز شدن این گونه پنجره‌های pop up جلوگیری می‌کنند.

اما در برخی مواقع از پس این کار بر نمی‌آیند که باز شما می‌توانید از ابزارهای کمکی این کار استفاده کنید.

یکی از این ابزارهای کمکی افزونه‌هایی هستند که برای مرورگرها نوشته شده‌اند و به سادگی چند کلیک بروی مرورگر شما برای برخورد را pop up های مزاحم نصب و تنظیم می‌شوند.

بسته به اینکه مرورگر شما چیست، می‌توانید در مخزن افزونه‌های همان مرورگر جستجویی را از این حیث انجام دهید. کافی است که عبارت Pop up Blocker را جستجو کنید.

همچنین با این روش تبلیغاتی جدید آشنا شوید:

رپورتاژ آگهی
نظر خود را درباره «تبلیغات Popup چیست ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تبلیغات Popup چیست ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.