زمان مطالعه: 5 دقیقه
آژانس مدلینگ چیست؟

آژانس مدلینگ چیست؟

مدلینگ در وجهه اول یک شغل شیک،راحت و پول سازاست که ممکن است هرکسی را که تا حدی معیارهای آن را داشته باشد وسوسه کند.

ما در این بخش آسمونی در ادامه مقالات پیشین که در مورد آژانس مدلینگ و مدلینگ در ایران و شرایط مدلینگ و ... صحبت کردیم. در این مطلب آسمونی اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در مورد موفق شدن در حرفه مدلینگ برای شما عزیزان و به ویژه برای آن دسته از کسانی که قصد ورود به حرفه مدلینگ را دارند منتشر می کند. مدلینگ در وجهه اول یک شغل شیک، راحت و پول ساز است که ممکن است هرکسی را که تا حدی معیارهای آن را داشته باشد وسوسه کند بخصوص اگر تب تند جوانی باشد و میل به دیده شدن.

آژانس مدلینگ چیست؟

آژانس مدلینگ چیست؟
آژانس مدلینگ چیست؟

به موسساتی که در زمینه استعداد یابی مدل ها فعالیت می کنند آژانس مدلینگ گفته می شود. در واقع افراد مختلف، ویژگی های ظاهری خود را از قبیل سن، قد، وزن و… را به آژانس های مدلینگ ارائه می دهند و آژانس های مدلینگ ابتدا ویژگی های اولیه را بررسی می کنند که با استانداردهای آن ها تطابق دارد یا خیر. در صورتی که این ویژگی ها با استانداردهای آژانس مدلینگ تطابق داشت، آژانس مدلینگ استعداد های فرد مورد نظر را کشف می کند و آن ها را در راه درست به کار می گیرد و فرد را تحت آموزش های تخصصی قرار می دهد تا فرد با تمام اصول مدلینگ آشنا شود و برای وارد شدن به دنیای مدلینگ آماده شود.

وظیفه یک آژانس مدلینگ حرفه ای چیست؟

  1. یک آژانس مدلینگ حرفه ای وظیفه دارد تا تمام تلاش خود را برای کشف استعداد ها و مدل ها صرف کند.
  2. مدل های خود را به بهترین و حرفه ای ترین شکل آموزش دهد.
  3. مدل ها را به بهترین و حرفه ای ترین شکل به دنیای مد و فشن معرفی کند.
  4. بهترین دست مزد ها را برای مدل هایشان از مشتری دریافت کند.

صحبت های مدلینگ مرد ایرانی

مسیحا چند سالی است که کار مدلینگ انجام نمی دهد اما هنوز هم در این صنعت مشغول به کار است. در حال حاضر او یک عکاس است. کاری که رابطه نزدیکی با مدلینگ دارد به طوری که خیلی از عکاس ها افراد را به این حرفه وارد می کنند اما قصه مسیحا متفاوت بوده است.

پیش از ورود به دانشگاه شور و شوق این را داشت که یک مدل شود. تصمیم خود را گرفته بود و دنبال علاقه اش به چند شرکت تبلیغاتی مراجعه کرد تا از او تست مدلینگ بگیرند. سال ها پیش تب وتاب مدلینگ به این شکل نبود و هرکسی سراغ این کار نمی آمد. اما مسیحا استایل و ویژگی های این کار را دارا بود.

مسیحا نزدیک 10 سال پیش مدلینگ را شروع کرد. او در مورد اینکه چگونه وارد این حرفه شد می گوید:«سال 86 تازه بحث مدلینگ وارد ایران شده بود و به عنوان یک حرفه و صنعت به آن نگاه می شد. من هم خیلی علاقه مند شده بودم که این کار را دنبال کنم. آگهی های مختلفی برای جذب مدل می دیدم که برایم جذاب بود. دنبال چند تا از این آگهی ها هم رفتم. بالاخره با پیشنهاد دوستان به یکی از دفاتر تبلیغاتی که موثق بود؛ معرفی شدم و بعد از دادن تست کارم را شروع کردم. در آن زمان آژانس مدلینگ یا ازاین دست مؤسساتی که در حال حاضر فعالیت زیادی دارند؛ وجود نداشت و اینجاهایی که برای مدلینگ تبلیغ می کردند بیشتر دفاتر تبلیغاتی صنعتی بودند که برای پروژه های تبلیغاتی خود مدل جذب می کردند.»

صورت طبیعی از معیارهای انتخاب یک مدلینگ موفق در آژانس مدلینگ

آژانس مدلینگ چیست؟
آژانس مدلینگ چیست؟

معیارهای انتخاب مدل ها می تواند برای هر تبلیغ متفاوت باشد اما یک سری ویژگی های هست که درواقع استاندارد است و باید رعایت شود. مسیحا در مورد معیارهای انتخاب یک مدل می گوید:«معیارهای انتخاب مدل برای آقایان قد بالای 185 سانتیمتر، تناسب بدنی خوب مخصوصاً بدن عضلانی یا فیتنس، صورت عمل نکرده و طبیعی است و به غیراز این موارد تست نیز گرفته می شود که ببینند فرد توانایی و مهارت این کار را دارد به نوعی مثل تست بازیگری که انجام می دهند.»

اما این روزها این قدر شور و شوق جوان ها برای این کار زیاد است که خیلی از افراد سودجو بدون درنظرگرفتن استاندارها با دادن وعده های دروغی و درازای دریافت پول آن ها را به عنوان مدل معرفی می کنند. این عکاس مدلینگ و مدل باسابقه می گوید:آن موقع که من این کار را شروع کردم مدلینگ این قدر موردتوجه جوان ها نبود برای همین کسی راضی نمی شد پول بدهد که مدل شود هرکسی اگر سراغ این کارمی آمد هم علاقه اش را داشت هم استایل؛ به قول معروف چیزی در خود دیده بود.

من هم اگر به استودیو یا دفاتر تبلیغاتی مراجعه می کردم از دستمزد کار حرف می زدم نه اینکه بخواهم پولی بدهم تا کار بگیرم. البته الآن شرایط فرق کرده است و خواهان این کار زیاد شده است وقتی این شرایط پیش میاید عده ایی هم هستند که سو استفاده می کنند. اما افراد باید به توانایی های خود دقت کنند و ببیند آینده ای در این حرفه دارند.

در نتیجه برای تبلیغات در فضای مجازی به مدلینگ احساس نیاز شد. و سعی شد از افراد خوش چهره و خوش هیکل به عنوان مدل استفاده شود.

جوان ترها هم شناخت بیشتری به این حرفه پیدا کردند و علاقه مند شدند. از طرف دیگر می توان گفت مدلینگ مثل بازیگری است. در آن شهرت وجود دارد و دیده شدن. از سوی اطرافیان و دوستانت موردتوجه قرار می گیری، شناخته می شوی و یک نگاه ویژه ای به تو می شود. این مهم ترین عاملی هست که جوان ها را جذب می کند.»

مدلینگ به دانش تبلیغات وابسته است

مسیحا به عنوان کسی که عکاسی مدلینگ انجام می دهد و سال ها پیش تجربه مدل بودن را نیز داشته است. احاطه بیشتری به این حرفه دارد. او در مورد آینده حرفه مدلینگ در ایران می گوید:«مدلینگ اگر در راستای درست و حرفه ای پیش برود خیلی جای پیشرفت دارد. البته نباید فراموش کنیم که اساس مدلینگ تبلیغات است. مدل برای اینکه یک کالا را تبلیغ کند به کار گرفته می شود.

بنابراین باید دانش تبلیغات بیشتر شود تا این حرفه هم پیشرفت کند. در حال حاضر هم یک سری مراکز هستند که در زمینه مدلینگ تبلیغات می کنند حالا من در مورد اینکه چقدر کار آنها درست و اصولی است اطلاعی ندارم اما می دانم که جوان ها آگاه تر شده اند. به هر حال تا معیارها و استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم و باید بیشتر به صورت حرفه ای کار کرد. همین طور آموزش های بیشتری لازم است تا دید افراد به این کار باز شود و اطلاعات درستی به دست بیاورند. الان که در حوزه عکاسی مدلینگ فعال هستم جوانهای با استعدادی می بینم و می دانم که مدلینگ رو به رشد است اما باید دقیق تر و آگاه تر روی آن کار شود.»

اگر فکر می کنید می توانید در حرفه مدلینگ موفق شوید و به دنبال آژانس مدلینگ هستید می توانید از میان آژانس های مدلینگی که در ایران تاسیس شده اند با در نظر گرفتن جوانب آن، بهترین آژانس مدلینگ را انتخاب کرده و برای ورود به شغل مدلینگ اقدام کنید.

نظر خود را درباره «آژانس مدلینگ چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آژانس مدلینگ چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۱۰۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.