زمان مطالعه: 4 دقیقه
مادلینگ یا مدلینگ چیست؟

مادلینگ یا مدلینگ چیست؟

مدلینگ یک حرفه است برای نمایش لباس، کفش، ساعت، لوازم آرایشی و.. . مدلینگ یک شغل پر درآمد است که هنوز ایران از آن اشباع نشده است.

مدلینگ با اینکه صنعت ناظهوری در دنیا نیست اما در کشور ما ایران به تازگی طرفداران خود را پیدا کرده و بسیاری از جوانان در پی مدلینگ شدن هستند. در مقالات مختلف آسمونی در مورد مدلینگ و شرایط مدلینگ و مدل شدن و هر آنچه که باید در مورد مدلینگ بدانید را منتشر کرده ایم که می توانید از طریق جستجو در سایت به آن مقالات دسترسی یابید. در این مقاله هم می خواهیم در مورد موضوع فیتنس مدلینگ و شرایط آن صحبت کنیم. دعوت می کنیم تا پایان همراهمان باشید.

معنی مدلینگ 

مدلینگ 
مدلینگ 

مدلینگ به انگلیسی به صورت modeling نوشته می شود و از زبان انگلیسی وارد فارسی شده است. البته بیشتر طرفداران صنعت مدلینگ، تفاوت مدل و مدلینگ را نمی دانند. بدین صورت که مدلینگ نام این صنعت است و مدل به شخصی گفته می شود که در این صنعت مشغول به کار است.

امروزه داشتن تناسب اندام و علاوه بر اینکه دغدغه افراد عادی اکثر جوامع شده است، دارندگان برندهای مختلف لباس نیز برای فروش بیشتر تولیدات خود به افرادی برای تبلیغ نیازمندند که به طور حتم این افراد برای جلوه‌ی بیشتر تولیدات خود سراغ افرادی با تناسب اندام خوب می‌روند. به دلیل گستردگی بحث فیتنس و مدلینگ نیاز هست تا ابتدا توضیحاتی در خصوص این که مدلینگ چیست و امروزه چه جایگاهی در صنعت دارد را مطرح کنم.از آنجایی که ما انسان‌ها به صورت ذاتی به زیبایی و جمال علاقه وافر داریم و همیشه در تلاش هستیم تا موقرترین باشیم، گروهی در آن سوی مرزها برآن شدند تا از انسان‌ها جهت معرفی کالاهای خود استفاده کنند.

اوایل شروع این صنعت در جهان، معرفی کالاها و صنایع یا هرآنچه که نیاز به معرفی داشت از طریق افراد معروف مثل ورزشکاران وقهرمانان یا در برخی از موارد از رجال سیاسی استفاده می‌شد تا این که با طراحی های خاص و سیاست‌های کلان این صنعت، از طریق فرهنگ غربی آمریکایی این مبدل به تبلیغ عقاید و سیاست‌های ممالک بیگانه گردید که البته قصد ما ورود به این مقوله‌ها نیست و توضیح این موارد فقط جهت اطلاع رسانی و آگاهی از سیاست کلی این صنعت است.

انواع مدلینگ

مدلینگ لباس
مدلینگ لباس

صنعت مدلینگ زمینه های مختلفی برای فعالیت دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • مدلینگ لباس
  • فتومدلینگ
  • مدلینگ صورت
  • مدلینگ مو
  • مدلینگ آرایشی
  • مدلینگ زیورآلات و اکسسوری
  • مدلینگ کیف و کفش

همچنین دارای سنین مختلف نیز هست:

  • مدلینگ کودک
  • مدلینگ نوجوان
  • مدلینگ دخترانه
  • مدلینگ مرد
  • مدلینگ زن

آیا تا به حال به نام برخی از برندهای معروف دنیا فکر کرده‌اید؟
آیا تا به حال دقت کرده‌اید برخی از لباس‌های عجیب و غریب مثل شلوارهای پاره وپیراهن‌ های ...چگونه وارد فرهنگ ما شده‌اند. آن هم بدون هیچ سوال و جوابی؟! بدون هیچ تعارفی اگر کمی به تاریخ مد و لباس و پوشش در نیاکان و فرهنگ خودمان نگاه کنیم متوجه می‌شویم که آن زمان که ایرانیان کفش به پا می‌کردند و در خیلی از همین ممالک به ظاهر متمدن افراد با پای برهنه در حال تردد بودند، پس با پشتوانه فرهنگی که داریم می‌توانیم بحث فیت نس و مدلینگ را در غالب ایرانی و اسلامی مطرح کنیم و با موفقیت هم این راه را با توجه به ارزش‌های اسلامی پیش ببریم.

چرا فیتنس مدلینگ؟

مادلینگ یا مدلینگ
مادلینگ یا مدلینگ 

امروزه در ایران دیده می‌شود، هرکسی که عضلات موزونی داشته باشد خود را یک فیتنس مدلینگ می‌داند. کمااینکه بارها و بارها در عکس‌های قهرمانان رشته بدنسازی دیده می شود که با فیگوری خاص در حال نشان دادن مثلا فلان شیء مورد نظر تبلیغی هستند که این از نظر حرفه‌ای غلط است. آن چیزی که امروزه ذائقه روحی و بدنی مردم ما است ، بدن‌های ورزیده، متناسب بدون چربی والبته مقاوم است. امروزه دیگر کمتر کسی سراغ بازوهای خیلی بزرگ و سایزهای عجیب و غریب می‌گردد و آن هم به دلیل این که در سایزهای بالا و بدن‌های ورزیده، قهرمانان مشکل لباس و تنوع انتخاب را دارند. در چهارچوب‌های استاندارد فیتنس و مدلینگ در دنیا شرایط قدی- وزنی و حتی سن بسیار مهم است.

به طور مثلا در اجرای زنده برای آقایان حداقل قد 185 سانتی متر و وزن 73 تا 77 کیلوگرم و برای خانم‌ها قد 175 سانتی متر وزن 60 تا 65 کیلوگرم و سایز هم در نهایت 36 الی 40 خواهد بود که این بخشی از استانداردهای اجراهای زنده است که ما باید برای فیتنس و مدلینگ ایرانی این استانداردها را کمی به دلایل دینی و عرفی تغییر دهیم و خودمان مبتکر یک استاندارد باشیم. من همیشه در همایش‌ها و جلسات آموزشی فیت نس و مدلینگ تاکید کرده‌ام که اگر به خودباوری این مطلب برسیم که می‌توانیم باعث تغییر و تحولات اساسی در هر مقوله‌ای باشیم به طور حتم موفق خواهیم شد. بعد از شرایط قدی و وزنی قرارمان شکستن استانداردها است.به طوری که حتی افراد کوتاه قد نیز بتوانند با داشتن سایر استانداردهای مناسب به اندام متناسب دست یافته و در عرصه مدلینگ و فیتنس وارد شوند.

آیا تا به حال هیچ فکر کرده‌اید که چرا لباسی که قرار بود یک لباس کارگری و کاری باشد تبدیل به یک پوشاک مدروز و گرن شد؟
بعضی وقت‌ها نداشتن آگاهی مردم میلیاردها تومان سود و منفعت مالی برای کسانی دارد که از این ناآگاهی سوء استفاده می‌کنند یا مثلا همین شلوارهای وصله و پینه دار یا پاره چگونه مد شد؟ قرار بود مثلا مدلین یک شرکت معروف به شکل یک فرد فقیر لباس بپوشد تا ... اما به چشم بر هم زدنی شلوارها و لباس‌های نخ کش شده و پاره مد شد بدون آن که متوجه شویم چه بر سر ما آمده است. به همین دلیل بهتر است تا با پرورش بدن‌هایی شکیل و زیبا البته با استانداردهای جدید وبا استفاده از پیشینه خوب در مبحث پوشاک ایران زمین، آنچه در عرف جامعه امروزی ماست نشان بدهیم تا جوانان ایرانی به جای تقلید کورکورانه از پوشش و تناسب اندامی که مورد تایید استانداردهای غربی است،به زیبایی اندام و پوشش مناسب با هنجارهای جامعه ایرانی و اسلامی برسند.  

صنعت مدلینگ در ایران

از آنجایی که صنعت مدلینگ و مدل شدن در ایران نوظهور است بنابراین هنوز بازار ایران از این صنعت و شغل اشباع نشده است و بهترین زمان ممکن برای شروع فعالیت در زمینه مدلینگ است. برخی افراد پس از انجام تست مدلینگ و آموزش مدلینگ کم کم شروع به فعالیت می کنند و پس از مدتی شهرت پیدا کرده و می توانند در کشورهای دیگر به راحتی کار خود را ادامه دهند. 
آغاز فعالیت در ایران با مدلینگ در کانادا، مدلینگ در ترکیه، مدلینگ در اروپا یا هر جای دیگر تفاوت دارد؛ زیرا باید در چهارچوب شئونات اسلامی صورت گیرد.

نظر خود را درباره «مادلینگ یا مدلینگ چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مادلینگ یا مدلینگ چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.