زمان مطالعه: 2 دقیقه
وام بانکی چیست؟

وام بانکی چیست؟

حتما می دانید وام بانکی چیست، ما در این مقاله از آسمونی در مورد وام بانکی صحبت می کنیم. اینکه وام بانکی...
وام بانکی چیست؟
وام بانکی چیست؟

حتما می دانید وام بانکی چیست، ما در این مقاله از آسمونی در مورد وام بانکی صحبت می کنیم. اینکه وام بانکی چیست؟ تفاوت وام بانکی با تسهیلات چیست و ... . از شما عزیزان دعوت می کنیم تا این موارد را بررسی کنیم.

وام بانکی چیست؟

وام به طور کلی قرض دادن نوعی پول سود دار است که از زمانی مشخص بین قرض دهنده و قرض گیرنده  رد و بدل می شود . این تبادل پول بین دو طرف به صورت های مختلفی انجام می شودکه از دیرباز و دوران باستان در جوامع بشری رایج شده است.

قوانین و میزان سود این نوع قرض دادن  پول در جوامع مختلف امروزی متفاوت است و میزان بازپرداخت آن به شرایط مختلفی بستگی دارد اما در کشور ایران براساس سیستم بانکی اسلامی و بانکداری بدون ربا صورت میگیرد هرچند گاهی اوقات کاملا سهل الوصول است، اما گاهی هم دست نیافتنی است و به قول معروف خرما بر نخیل و دست ما کوتاه است.

وام تعمیرات، وام تولید، وام خرید کالا، وام خرید مسکن، وام خرید لوازم کسب و کار و دهها مورد وام در جامع بشری هست که بسیاری را به خود چه درخواست کننده و چه وام دهنده را به خود مشغول کرده است. بدون تردید بانکها و موسسات مالی به درخواست کنندگانشان وام می دهند تا علاوه بر رونق اقتصادی منطقه حضورشان ، که کاملا توجیه شده ا ست منافع مادی و سود خود را نیز تضمین کنند.

وام قرض الحسنه چیست؟

​تعریف

​عقدی است که به موجب آن بانک ها به عنوان قرض دهنده مبلغ معینی را طبق ضوابط مقرر به اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی به صورت قرض واگذار می نمایند .

​هدف

​رفع مشکلات مالی و احتیاجات ضروری اشخاص ، ایجاد اشتغال ، بهبود وضع واحد های کوچک تولیدی و تعاونی .در ضمن سرفصلهای مصرف قرض الحسنه توسط بانک مرکزی تعیین می شود .

​ویژگی ها

​وامی است که در بانکداری اسلامی بصورت نقد به مشتریان پرداخت می شود .

تامین نسبی نیازهای ضروری و عمومی اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت وام غیر تجاری و بدون انتظار سود ، مرتفع می سازد .

این وام بدون سود بوده و فقط دارای کارمزد سالیانه می باشد .

اعطای وام قرض الحسنه به بخش بازرگانی ممنوع می باشد .

​موارد اعطای تسهیلات

​اعطای وام به رفع احتیاجات ضروری اشخاص حقیقی : مانند هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه ، هزینه درمانی ، کمک هزینه تحصیلی ، تعمیر و تامین مسکن ، کمک برای ایجاد مسکن در روستاها .

اعطای تسهیلات به شرکتهای تعاونی به منظور ایجاد کار .

اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی به منظور کمک به افزایش تولید، راه اندازی واحدهای تولیدی راکد ، توسعه کارگاههای تولیدی کوچک روستاها

پس به طور کلی هر وامی نوعی تسهیلات می باشد اما هر تسهیلاتی وام نیست.

 

نظر خود را درباره «وام بانکی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره وام بانکی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.