زمان مطالعه: 1 دقیقه
بلوغ عاطفی چیست

بلوغ عاطفی چیست

بلوغ عاطفی چیست-what is emotional maturityبلوغ عاطفی به این معناست که ما عواطف خود را کنترل میکنیم. بلوغ عاطفی به شما...
بلوغ عاطفی چیست-what is emotional maturity
بلوغ عاطفی چیست-what is emotional maturity

بلوغ عاطفی چیست-what is emotional maturity بلوغ عاطفی به این معناست که ما عواطف خود را کنترل میکنیم. بلوغ عاطفی به شما کمک می کند تا در زمان های ضروری زندگی تان تصمیمات عاقلانه تری بگیرید و اجازه نمیدهید که احساساتتان بر شما غلبه کند. بلوغ عاطفی یعنی اینکه به مرحله ای از رشد عاطفی رسیده باشید که می تواند به طور مناسب و در شرایط مناسب احساسات مثبت و منفی خودش را نشان دهد. ازنشانه های بلوغ عاطفی اینست که بفهمید رفتار بد دیگران واقعا ناشی از ترس یا اضطراب‌شان است نه به خاطر بدجنسی آنها . زمانیکه شما از قهر کردن دست بر می‌دارید. اگر کسی اذیت‌تان کرد، نفرت و رنجش خود را در دل نگه نمیدارید. زمانیکه دست از کمال گرایی بردارید. هیچ آدم کاملی وجود ندارد، هیچ کاری عالی نیست، هیچ زندگی‌ای فوق‌العاده نیست. و همه آدمها در زندگیشان مشکلاتی دارند. ارزش چیزهای کوچک را می‌دانید. و حتی با کوچکترین چیزها خوشحال مشوید می‌فهمید که رضایت حاصل لحظات است. وقتی بالغ شوید، برای آنکه نظر دیگران را درباره خود تغییر دهید، زیاد تلاش نمی‌کنید. و براتون مهم نیست دیگران چه فکری در مورد شما میکنند آنچه برایتان مهم است، این است که خودتان  از وجودتان راضی باشید. در مقابل رفتارهای منفی دیگران کمتر عصبانی می‌شوید. قبل از اینکه عصبانی و ناراحت شوید، کمی تامل می‌کنید تا ببینید منظور واقعی‌شان چه می‌تواند باشد و در چه شرایطی آن را بیان کرده. می‌دانید که بین آنچه که کسی می‌گوید و آنچه که در لحظه برداشت می‌شود تفاوت زیادی وجود دارد.   نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بلوغ عاطفی چیست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بلوغ عاطفی چیست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.