زمان مطالعه: 1 دقیقه
دانشنامه چیست؟

دانشنامه چیست؟

مدرک تحصیلی یا گواهی تحصیلی سندی است که پس از گذراندن دوره‌های تحصیلیِ تعریف‌شده در هر دانشگاه صادر...

مدرک تحصیلی یا گواهی تحصیلی سندی است که پس از گذراندن دوره‌های تحصیلیِ تعریف‌شده در هر دانشگاه صادر می‌شود. اگر به صور دقیق تر می خواهید بدانید که دانشنامه چیست؟ این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.



دانشنامه چیست؟

دانشنامه یا مدرک تحصیلی حاوی مشخصات شخص صاحب مدرک، مرجع صادرکننده، مشخصات رشته و تاریخ اخذ و غیره است؛ مانند:



  • مدرک تحصیلی دورهٔ ابتدایی: پس از موفقیت در امتحانات کلاس ششم ابتدایی
  • مدرک تحصیلی دورهٔ راهنمایی : پس از موفقیت در امتحانات کلاس سوم راهنمایی
  • مدرک تحصیلی دورهٔ متوسطه یا دیپلم متوسطه: پس از موفقیت در امتحانات نهایی دورهٔ متوسطه
  • مدرک تحصیلی دورهٔ پیش‌دانشگاهی: پس از موفقیت در امتحانات دورهٔ یک‌سالهٔ پیش‌دانشگاهی
  • مدرک تحصیلی فوق دیپلم
  • مدرک تحصیلی لیسانس
  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس
  • دکترا

بازار سیاه دانشنامه یا مدارک تحصیلی

خرید و فروش دانشنامه یا مدرک تحصیلی

برخی افراد اقدام به خرید یا فروش مدارک تحصیلی می‌کنند. این کار مخصوصاً درمورد مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی، که کمتر مورد استعلام قرار می‌گیرد، صورت می‌پذیرد و به ظاهر قانونی است.

اجاره دادن دانشنامه یا مدرک

همچنین بازار سیاهی برای اجارهٔ مدارک تحصیلی نیز وجود دارد که با افزایش تعداد فارغ‌التحصیلانِ بیکار رو به رونق است. یکی از شرایط معمول برای استخدام، داشتن سابقهٔ کاری است. با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که تازه فارغ‌التحصیل شده‌اند فاقد هرگونه سابقهٔ کاری هستند، اقدام به اجاره دادن مدرک تحصیلی خود می‌کنند تا ضمن کسب درآمد، یک سابقهٔ کاری نیز به کارنامک خود بیفزایند. از طرف دیگر، شرکت‌های عمرانی نیز برای مناقصه‌ها و مزایده‌ها نیاز به رتبه‌بندی دارند که به این روش اقدام به استخدام صوریِ فارغ‌التحصیلان در شرکت خود می‌کنند. مبالغ اجاره، با توجه به نوع مدرک، بیمه، سابقهٔ کار فارغ‌التحصیلان، شهر محل سکونت و مدت‌زمان اجاره، متفاوت است. معمولاً در شهرهایی که پروژه‌های عمرانی بیشتری دارند قیمت مدرک تحصیلی بیشتر است.

دانشنامه چیست؟
دانشنامه چیست؟

خریدوفروش پایان‌نامه

پایان‌نامه‌ها نیز خریدوفروش می‌شوند. در این زمینه وب‌گاه‌هایی به‌وجود آمده‌اند که اقدام به فروش پایان‌نامه‌های ازپیش آماده‌شده با عنوان، مشخصات و مبلغ معین می‌کنند. قیمت پایان‌نامه‌ها با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، یا دکترا) متفاوت است.

مدرک تحصیلی دانشنامه یا غیر معتبر در آموزش الکترونیکی

بررسی اعتبار مدرک تحصیلی در آموزش الکترونیکی چالشهای زیادی بهمراه دارد. اساساً موسسات مورد تأیید آموزش عالی یا فنی و حرفه‌ای یا مراکز آموزشهای مجاز کارکنان دولتی اجازه صدور مدارک رسمی را دارند اما متأسفانه بعضی از این موسسات مورد تأیید بدون توجه به قوانین وزارت علوم حتی بدون آزمون حضوری، فقط برمبنای ارسال تکلیف یا امتحان آنلاین اقدام به صدور مدرک می‌کنند که در واقع مصداقی از مدرک فروشی است.

نظر خود را درباره «دانشنامه چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دانشنامه چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.