زمان مطالعه: 4 دقیقه
بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

بک لینک یا پیوند ها به صفحات و سایت ها اعتبار می بخشند و باعث افزایش رتبه سایت شما در موتور های جستجو می شوند.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

در طراحی سایت امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید. همچنین روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک می باشد. در این بخش آسمونی می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و ویژگی های بک لینک بد و خوب چیست. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

بک لینک به پیوندهایی گفته میشود که از سایت های دیگر به سایت شما داده میشود. زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است. گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد و هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت هایی که بک لینک طبیعی زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند. توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایت های با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایت هایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها می کاهد. بهترین روش استفاده از بک لینک انتشار رپورتاژ است.

البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید. در طراحی سایت ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران را  به قرار دادن لینک های شما در سایر وبلاگ ها و وب سایت ها می کند. در این راستا می توانید از شبکه های اجتماعی برای بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید.

ویژگی های بک لینک خوب

  • مرتبط بودن

یک بک لینک خوب باید با محتوایی که به آن لینک می شود، مرتبط باشد. همیشه این احتمال وجود دارد که یک بازدیدکننده روی پیوند مربوطه کلیک کند. به عنوان مثال، اگر یک وب سایت معماری دارید، منطقی است که لینک های دریافتی شما از وب سایت هایی در زمینه مرتبط مانند شرکت های چوب، مشاغل ساختمانی و غیره باشد. موتورهای جستجو برای تعیین اینکه آیا یک وب سایت به جایگاه خاص شما مرتبط است یا خیر، فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرند.

  • اعتبار

قابل اعتماد بودن یک وب سایت یکی دیگر از ویژگی های مهم بک لینک های با کیفیت است. این روزها هر کسی می تواند محتوا را در اینترنت منتشر کند و دیگر متأسفانه، همه چیز قابل اعتماد نیست، به خصوص زمانی که به دنبال بک لینک های خوب هستید.

  • هدایت ترافیک

قبل از اینکه بخواهید از بک لینک برای بهبود رتبه خود در گوگل استفاده کنید، به خاطر داشته باشید که بک لینک ها در درجه اول برای ارائه ترافیک به وب سایت دیگری طراحی شده اند. این بک لینک ها برای ارائه اطلاعات بیشتر به خوانندگان ارائه شده است. به همین دلیل است که گوگل بک لینک های خوب را که باعث افزایش ترافیک می شوند، بک لینک های باکیفیت می داند.

  • منحصر بفرد بودن

داشتن بک لینک های منحصر به فرد نیز مهم است.  علاوه بر به دست آوردن بک لینک از وب سایت های مختلف، نکته دیگری که باید در نظر بگیرید تعداد بک لینک هایی است در محتوا وجود دارد. هنگامی که 20 لینک یا بیشتر در محتوای یک صفحه وجود داشته باشد و وب سایت شما فقط یکی از بک لینک های موجود باشد، ارزش آن کاهش می یابد.

ویژگی های بک لینک بد

  • لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت

مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند. 

  • لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت

 این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد. 

  • لینک شدن صفحه اصلی سایت

اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.

  • لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت

معمولا کاربران در سایت خود لینک هایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.

  •  لینک شدن سایت در سایت های کپی بردار و بی کیفیت

همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینک هایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند. 

  • لینک شدن سایت به صورت مخفی

لینک ها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک  مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیر طبیعی است. تبادل لینک جهت افزایش بک لینک اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینک ها را به صورت نوفالو تغییر بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد. در مقاله لینک های فالو و نوفالو با این مبحث بیشتر آشنا می شوید:

 لینک های فالو و نوفالو

شایان ذکر است در طراحی سایت اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید. توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با پیج رنک بالایی که به شما پیوند می شوند، حمایت خواهید شد.

نظر خود را درباره «بک لینک چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بک لینک چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.